طبق شایعات پیکسل ۴ دارای رنگ نارنجی نیز خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل، حالا نوبت به یک پرچمدار دیگر رسیده است. گوگل روز ۱۵ اکتبر از پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود پیکسل‌های جدید دارای قابلیت‌هایی مثل نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز باشند. این قابلیت باعث می‌شود تا نمایش بازی‌ها و ویدیوها بهتر و نرم‌تر از گذشته باشد.

علاوه بر این حس‌های حرکتی نیز با استفاده از چیپ سولی به کاربران این امکان را می‌دهد تا برخی از جنبه‌های گوشی خود را با حرکات دست کنترل کنند. نایت سایت ۲٫۰ (Night Sight) نیز به کاربران پیکسل ۴ اجازه می‌دهد تا با نوردهی طولانی مدت، عکس‌های خوبی از ستاره‌ها در آسمان شب ثبت کنند. پیکسل‌های جدید از نسخه جدید شناسایی چهره با امنیت بالا و مبتنی بر تشخیص ۳ بعدی استفاده می‌کنند که شبیه به سیستم فیس‌ آیدی آیفون است.

امسال گوگل بسیاری از این ویژگی‌ها را از طریق توییت، بلاگ و ویدیو تایید کرده است. ضمن اینکه این شرکت با نمایش تیزری از گوشی پیکسل ۴ در میدان تایمز نیویورک، رنگ نارنجی آن را نیز تایید کرده است.

در حالی که مدل‌های آزمایشی پیکسل‌های جدید در رنگ‌های مختلفی دیده شده، اما طبق گزارش ۹to5Google رنگ‌های این گوشی مشکی (Just Black)، سفید (Clearly White) و نارنجی (Oh so Orange) خواهند بود. منابع دیگر خبر از رنگ‌های آبی، گچی، مشکی و نارنجی می‌دهند.

هر دو مدل پیکسل به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلتفرم موبایل مجهز هستند و به نظر می‌رسد خبری از نسخه اورکلاک اسنپدراگون +۸۵۵ نخواهد بود. شاید افراد عادی متوجه تفاوت این دو پردازنده نشوند، اما عملکرد پردازنده آدرنو ۶۴۰ در بازی‌ها، با استفاده از نسخه پلاس ۱۵ درصد بهبود میابد. برای اولین بار پیکسل‌‌های جدید با میزان رم بیشتر از ۴ گیگابایت عرضه می‌شوند. مدل‌های جدید دارای ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت خواهند بود. باتری پیکسل ۴ دارای ظرفیت ۲۸۰۰mAh و باتری پیکسل ۴ ایکس‌‌ال دارای ظرفیت ۳۷۰۰mAh خواهد بود.

پیکسل ۴ احتمالا از یک صفحه نمایش آمولد ۵٫۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰x2280 و نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد. اندازه صفحه نمایش پیکسل ۴ ایکس‌ال ۶٫۳ اینچ و از نوع آمولد با وضوح ۱۴۴۰x3040 و نسبت تصویر ۱۹:۹ خواهد بود. هر دو گوشی از دوربین پشتی با ماژول مربعی استفاده می‌کنند. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگنمایی ۵x قرار دارد. پیکسل ۴ ایکس‌ال می‌تواند با استفاده از یک سنسور طیفی تصاویر اشعه‌ ایکس، فرابنفش و مادون قرمز را ثبت کند. مواردی که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آنها نیستیم.

طبق اعلام گوگل، این شرکت قصد دارد با ۲ برابر کردن ظرفیت تولید خود، بین ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه گوشی پیکسل تولید کند. در سال ۲۰۱۸، ۴٫۷ میلیون پیکسل به فروش رسید که ۷۰ درصد آن در آمریکا بود. معرفی میان‌رده‌های پیکسل ۳a و پیکسل ۳a ایکس‌ال باعث شد تا پیکسل تبدیل به برندی شود که بیشترین سرعت رشد را در نیمه دوم سال در آمریکا داشته و در سه ماهه چهارم ۸۸ درصد افزایش پیدا کرد. بعد از پیکسل، وان‌پلاس با ۱۵۲ درصد رشد در مقام بعدی قرار گرفت. گوگل امیدوار است پیکسل ۴ نیز در ردیف گوشی‌های پرچمدار آیفون و سامسونگ قرار بگیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع