جریمه 960 میلیون دلاری دایملر در کشور آلمان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت دایملر مجبور به پرداخت 960 میلیون دلار جریمه در کشور آلمان شد. علت این جریمه، تقلب در میزان تولید آلودگی خودروهای دیزلی عنوان شده است.

در گذشته فولکس واگن به علت تقلب در میزان آلودگی تولیدی توسط خودروهای دیزلی خود با جریمه های سنگینی روبه‌رو شد. حال چنین جریمه ای گریبان گیر کمپانی مادر مرسدس بنز، دایملر شده است. این برند باید در کشور آلمان جریمه 870 میلیون یورویی (معادل 960 میلیون دلار) پرداخت کند. این جریمه مربوط به فروش 684 هزار خودروی دیزلی با میزان تولید آلایندگی بالاتر از مقدار اعلامی توسط آن است. این شرکت در گذشته اعلام کرده بود با دادگاه همکاری می کند تا پرونده به صورت قانونی و با روش های مناسب به سرانجام برسد؛ با این حال نسبت به نتیجه آن اعتراض می کند.

بر اساس گزارش منتشر شده، مرسدس بنز از سال 2008 شروع به تقلب در میزان تولید آلایندگی محصولات خود کرده است. خودروهای متنوعی در این طرح نقش داشتند که از مرسدس بنز Vito تا خودروهای کلاس C را شامل می شود. بر اساس اعلام رسمی، دایملر تغییراتی را در نرم افزار مربوط به تست میزان تولید آلودگی محصولات خود اعمال می کرده تا به ظاهر موفق به گذارندن آن شوند؛ با این حال در جاده اتفاقی دیگری رخ داده است.

جریمه دایملر مرسدس بنز

فولکس واگن به علت چنین موضوعی در گذشته جریمه شده بود و زیرمجموعه آن، پورشه نیز به پرداخت 535 میلیون یورو جریمه در ماه مه محکوم شد. در کنار این دو برند، شرکت بوش نیز به عنوان یکی از سازندگان مطرح قطعات در صنعت خودرو نیز محکوم به پرداحت 90 میلیون یورو جریمه شد. دایملر در رابطه با این جریمه نگرانی ندارد و این موضوع تغییری در درآمدهای آن ها ایجاد نخواهد کرد. این شرکت آلمانی در گذشته 1.6 میلیارد یورو (1.8 میلیارد دلار) برای این جریمه، هزینه کنار گذاشته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع