دنیا در بوم رنگ، رنگارنگ ترین نقاط جهان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در تک تایمز بازنشر شده است.

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا به‌واسطه‌ی زیبایی خیره‌کننده‌ی خود، نفس هر بیننده‌ای را بند می‌آورند؛ از رنگ صورتی شن‌های ساحل گرفته تا خانه‌های رنگارنگ، هر یک به شکلی به جاذبه‌های کشورها تبدیل شده‌اند. مطمئناً سفر به این کشورها و بازدید از آن‌ها، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان به وجود خواهد آورد. با ما همراه باشید تا برخی از این نقاط دیدنی و جذاب را به شما معرفی کنیم.

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

گودال آبی بزرگ در ۹۶ کیلومتری ساحل بلیز واقع شده و دارای آب‌های فیروزه‌ای کم‌عمق و مرجانی است. این گودال دایره‌ای شکل بیش از ۳۰۰ متر عرض و ۱۲۰ متر عمق داشته و درست در وسط یک جزیره‌ی مرجانی قرار دارد. ژاک کوستو، کاوشگر اقیانوس، در سال ۱۹۷۱ آن را به‌عنوان یکی از بهترین نقاط غواصی روی کره‌ی زمین معرفی کرد و باعث شهرت آن شد.

با اینکه یک عکس هوایی از گودال آبی بلیز می‌تواند هر بیننده‌ای را نسبت به زیبایی بی‌حد آن متقاعد کند، اما این غواص‌های اسکوبا هستند که می‌توانند شگفتی‌های ۱۲ متر استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های آهکی عظیم را به‌معنی واقعی کلمه تجربه کنند که در اواخر دوره‌ی یخچالی شکل گرفتند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه و اجتناب از فصل باران، در فاصله‌ی ماه‌های ژانویه و مارس است و برای اینکه با ازدحام جمعیت مواجه نشوید، می‌توانید صبح زود یک قایق از نزدیکی جزیره‌ی امبرگریس کی (Ambergris Caye) اجاره کنید.

خوزکار، اسپانیا

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

شهر کوچک خوزکار حدود دو ساعت با جنوب سویا اسپانیا فاصله دارد و همیشه به رنگ آبی نبوده است. در بهار سال ۲۰۱۱، ساختمان‌های این شهر، حتی کلیساها و سنگ قبرها توسط شرکت سونی پیکچرز به رنگ آبی رنگ‌آمیزی شدند. این کار به خاطر نمایش انیمیشن اسمورف‌ها انجام و برای این کار از ۴۰۰۰ لیتر رنگ استفاده شد و به این ترتیب، یک روستای اسمورف واقعی در کوه‌های روندا به وجود آمد. در دسامبر سال ۲۰۱۱ شرکت سونی پیشنهاد کرد که دوباره خانه‌ها را به رنگ سفید رنگ‌آمیزی کند؛ اما ساکنان شهر ترجیح دادن که رنگ خانه‌ها به همین شکل باقی بماند. زیرا در این ۶ ماه حدود ۸۰ هزار گردشگر از این شهر بازدید کرده بودند؛ درحالی‌که این شهر معمولاً سالی ۳۰۰ توریست داشت. هرچند از سال ۲۰۱۷، پس از آنکه ده‌ها هزار گردشگر از این شهر بازدید کردند و در پی اختلافاتی که با خالق شخصیت‌های کوچک این کارتون به پا شد، خوزکار دیگر اجازه ندارد که خود را شهر اسمورف‌ها خطاب کند.

در خیابان‌های سنگ‌فرش قدم بزنید و از تماشای کلیساها، منازل و اداره‌های آبی‌رنگ لذت ببرید یا درکنار ساختمان کوچک قارچی‌شکل شهر توقف کرده و وانمود کنید که یک اسمورف هستید.

اگر برای سفر به اسپانیا برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور اسپانیا را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی اسپانیا را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

دریای اسکوشیا، جنوبگان

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

در دریای اسکوشیا واقع در جنوبگان، کوه‌های یخ عظیم و غول‌پیکری وجود دارد که به‌واسطه‌ی حالت یخی خود می‌درخشند. خوشبختانه، طبق اعلام یک دانشمند اقلیمی هنوز سفر به این منطقه و بازدید از این کوه‌های یخی بلامانع است.

یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به جنوبگان و بازدید از کوه‌های یخی آن، با قایق است. شرکت Quark Expeditions، یکی از بهترین خطوط کشتی کروز کوچک است که سه سفر دریایی به اطراف شبه‌جزیره‌ی جنوبگان را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

دریای مرده

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

دانشمندان حداقل تا سال ۲۰۱۰ حتی مطمئن نبودند که آیا اصلاً جانوری می‌تواند در دریای مرده واقع در مرز اردن و فلسطین زندگی کند یا خیر. آب این دریا ده برابر شورتر از آب اکثر دریاها است، به‌طوری که می‌توان تکه‌های بزرگ سفیدرنگ نمک را درکنار حاشیه‌ی آن مشاهده کرد که در ابتدا مثل یخ به نظر می‌رسند. علت نام‌گذاری آن هم بدین دلیل است که هیچ جانور یا گیاهی نمی‌تواند به‌طور دائم در آن زندگی کند.

آب این دریا ده برابر شورتر از آب اکثر دریاها است

دریای مرده، یکی از مقاصد معروف گردشگری است، پس انتظار دیدن ازدحام جمعیت شناگران را در ساحل آن داشته باشید. صرف‌نظر از شلوغی، بهتر است در طول روز به این منطقه سر بزنید، زیرا در غیر این‌صورت، شانس تماشای رنگ بسیار زیبای آن را از دست خواهید داد. یکی دیگر از راه‌های تماشای چشم‌انداز دریای مرده این است که به قلعه‌ی ماسادا بروید که روی محوطه‌ای بالاتر از دریا قرار دارد.

پاموکاله، ترکیه

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

بشر از زمان رومی‌ها تاکنون مشغول آب‌تنی در اشکال طبیعی پاموکاله در ترکیه بوده که از استخرهای آهکی تراورتن تشکیل شده است و اکنون به‌عنوان میراث جهانی یونسکو از آن محافظت می‌شود. این آبگیرهای آب‌گرم طبیعی از استخرهای سنگی تراسه پایین می‌ریزند و  به‌دلیل انعکاس رنگ آسمان در آن‌ها، به رنگ آبی فوق‌العاده‌ای هستند. گردشگران تا در این منطقه حضور دارند، می‌توانند استخر آنتیک را هم امتحان کنند که مملو از آب‌های کریستالی شفاف است و در کف آن ستون‌های رومی متعلق به قرن‌ها قبل دیده می‌شود؛ هرچند که جزو استخرهای آبشاری پاموکاله به حساب نمی‌آید.

بازدیدکنندگان زیادی در طول روز از ساحل و بنادر کشتی کروز به‌سمت این منطقه حرکت می‌کنند و حوالی بعد از ظهر به اینجا می‌رسند؛ پس برای اینکه با ازدحام جمعیت مواجه نشوید و بتوانید عکس‌های خوبی بگیرید، قبل از عصر خود را به پاموکاله برسانید. فصل بهار بهترین زمان بازدید از این استخرهای طبیعی است، چراکه دمای آن را می‌توان همچنان تحمل کرد، خورشید در آسمان است و جمعیت بازدیدکنندگان به شلوغی ایام تابستان نیست.

اگر شما هم مشتاق سفر به ترکیه و بازدید از پاموکاله هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور ترکیه آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

شفشاون، مراکش

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

با اینکه رفتن به شهر قلعه‌ا‌ی قرن پانزدهمی شفشاون در قلب کوه‌های ریف مراکش کار ساده‌ای نیست، اما همچنان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر حدود دو ساعت با جنوب طنجه فاصله دارد. فضای بیرونی و درونی کل ساختمان‌های آن به رنگ آبی آسمانی رنگ شده‌اند و گاهی اوقات حتی خیابان‌ها و پله‌های این شهر قدیمی به همان رنگ آبی دیوارهای اطراف‌شان هستند. چرا رنگ آبی؟ زمانی‌که پناهجویان یهودی در دهه‌ی ۱۹۳۰ از اسپانیا به این شهر نقل‌مکان کردند، بنابر آموزه‌های خود و برای نشان‌دادن قدرت خداوند، از رنگ آبی استفاده کردند.

با گذشت از هر یک از پیچ‌های شفشاون، با منظره‌ای نفس‌گیر از ساختمان‌های آبی یا کوه‌های باشکوه اطراف مواجه خواهید شد؛ اما برای اینکه چشم‌اندازی دیدنی از کل شهر داشته باشید، باید حدود ۲۰ دقیقه کوهنوردی کنید تا به مسجد بزرگ (Grande Mosquée) برسید.

مسجد امام، ایران

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

سازه‌هایی مثل برج آزادی و پل طبیعت در تهران باعث شده‌اند که ایران موردتوجه علاقه‌مندان دیزاین قرار بگیرد. اما این مسجد باستانی امام در اصفهان است که به‌لطف موزاییک‌کاری‌های ظریف و باغ‌های ایرانی مخفی، گردشگران خارجی را برای بازدید مجدد به ایران می‌کشاند.

مسجد امام، یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی اصفهان است

مسجد امام که پیشتر با عنوان مسجد شاه شناخته می‌شد، یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی در شهر اصفهان است که در قرن هفدهم ساخته شد. این مکان مقدس را به‌خاطر گنبدهای ایرانی، ستون‌های مرمر و از همه مهم‌تر، موزاییک‌کاری‌های زیبایش می‌شناسند. ورودی و فضای داخلی مسجد با صدها هزار کاشی آبی پوشیده شده‌ که کاشی‌های زرد و سبز زینت‌بخش آن‌ها شده‌اند.

اگر به اصفهان سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی اصفهان را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و… به‌دست بیاورید و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

سنبل تاکی، هلند

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

زمانی‌که به هلند فکر می‌کنید، مزارع وسیعی از ردیف‌های گل‌های زیبا به رنگ‌های قرمز، بنفش متمایل به قرمز و سرخ مایل به زرد و… در ذهن‌تان تداعی می‌شود. اما اگر به این کشور سفر می‌کنید و به‌دنبال منظره‌ی دیگری هستید، از مزارع سنبل‌های تاکی دیدن کنید. این شکوفه‌های متراکم شبیه به دسته‌های انگور هستند و می‌توان به‌عنوان جاذبه‌ای سرگرم‌کننده، غیرمنتظره و متفاوت نسبت به سایر جاهای دیدنی هلند، از آن یاد کرد.

پارک کوکنهف در جنوب هلند، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای گل‌های شاداب بنفش متمایل به قرمز است، اما از آنجا که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل دنیا، فقط در فاصله‌ی ماه‌های مارس تا اواخر مه باز است، در فصل بهار مملو از گردشگر می‌شود. بنابراین برای بازدید از این پارک، اوایل عصر را انتخاب کنید، چراکه در این زمان از جمعیت گردشگران کمتر شده است. اگر هم عاشق گل‌های لاله هستید، باید بدانید که ۸۰۰ گونه‌ی مختلف‌ لاله در این پارک وجود دارد.

دریاچه مونو، کالیفرنیا

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

وجود صخره‌های آهکی در دریاچه‌ی مونو در کالیفرنیا منحصربه‌فرد است. این دریاچه مجرای خروجی ندارد و به همین دلیل نمک موجود در آن به شکل صخره‌های مرتفع روی هم انباشته می‌شوند و سازه‌هایی از کربنات کلسیم ایجاد می‌شود که در اثر تلفیق چشمه‌های آب شیرین و آب‌های قلیایی و نمکی دریاچه به وجود آمده است. از آنجا که این دریاچه با شهر فاصله دارد و درخت چندانی در اطراف آن وجود ندارد، یک مکان فوق‌العاده‌ رویایی به حساب می‌آید.

اگر در طول روز به دریاچه‌ی مونو بروید، با واضح‌ترین انعکاس رشته‌کوه سیرا نوادا در دریاچه مواجه خواهید شد؛ هرچند هنگام غروب خورشید، رنگ آسمان آبی به سرخ آتشین و صورتی و در ادامه به آسمان سیاه پرستاره تبدیل می‌شود که در نوع خود بسیار دیدنی است.

پروانس، فرانسه

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

مسیرهای ظاهراً بی‌پایان اسطوخودوس، منطقه‌ی پروانس را به یکی از زیباترین و خوشبوترین نقاط فرانسه تبدیل کرده است. علاوه‌بر مزارع متعدد این گل‌ها با چشم‌انداز رویایی بنفش‌رنگ که مایه‌ی افتخار پروانس هستند، کارخانه‌های تصفیه‌کننده نیز در این منطقه به چشم می‌خورند که روغن این گل‌ها را استخراج و در بطری می‌ریزند یا به‌صورت صابون، لوسیون و کرم تهیه می‌کنند.

مسیرهای اسطوخودوس، منطقه‌ی پروانس را به یکی از زیباترین و خوشبوترین نقاط فرانسه تبدیل کرده است

یکی از چشم‌نوازترین گل‌های اسطوخودوس را می‌توان در کلیسای قرن دوازدهمی سینوک اَبی (Sénanque Abbey) در نزدیکی روستای گوردس به نظاره نشست. رنگ‌ خاکستری ملایم این کلیسا ظاهراً به‌طور خاص برای این محیط در نظر گرفته شده است، به‌خصوص در فصل تابستان که زمین‌های اطراف آن به دریایی از شکوفه‌های بنفش تبدیل می‌شوند.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور فرانسه را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

باغ‌های کاواچی فوجی، کیتاکیوشو، ژاپن

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

شاید شهر ژاپن به‌خاطر شکوفه‌های صورتی گیلاس معروف باشد، اما شکوفه‌های بنفش درختان رویایی ویستریا (گلیسین) به همان اندازه زیبا هستند و برای چند هفته‌ای در فصل بهار خودنمایی می‌کنند و پارک‌ها و باغ‌های این کشور را با رنگ‌های تماشایی خود، زیبایی دوچندان می‌بخشند.

باغ‌های کاواچی فوجی (Kawachi Fuji Gardens) در شهر کیتاکیوشو ژاپن واقع شده است و حدود ۶ ساعت با توکیو فاصه دارد. این باغ معروف در اینستاگرام، از تونل‌های درخت ویستریا تشکیل شده که انگار از دل یک قصه‌ی خیالی بیرون آمده است. بهترین زمان برای بازدید از آن، اواخر آوریل یا اوایل مه مصادف با جشنواره‌ی فوجی ماستوری یا جشنواره‌ی ویستریا است، زمانی‌که این تونل جادویی مملو از شکوفه می‌شود. در سایر ایام سال، شاخه‌های این درختان هیچ گلی ندارند.

درضمن می‌توانید بهترین جاهای دیدنی ژاپن را در کجارو ببینید، در مورد دیدنی‌های آن اطلاعات مختلفی به‌دست بیاورید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

دره آتش، نوادا

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

پارک ایالتی دره‌ی آتش یکی از جاهای دیدنی نوادا به شمار می‌رود؛ چراکه از ۱۶،۱۸۷ هکتار سنگ‌ماسه‌ای به رنگ قرمز روشن، درختان سنگی و حکاکی‌هایی از تمدن‌های باستانی تشکیل شده است و فقط یک ساعت با لاس‌وگاس فاصله دارد.

برای اینکه گرمای روز آزارتان ندهد، صبح زود به این منطقه بروید و برای گشت‌وگذار در این دره و اطلاع از سازوکار آن،‌ از یک راهنما کمک بگیرید.

دریاچه لاس سالیناس دِ توربیخا، اسپانیا

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

دنیا مملو از دریاچه‌های رویایی است، از دریاچه‌ی سبزرنگ در نیوزیلند تا چشمه‌های آب‌گرم رنگارنگ در پارک ملی یلواستون که برای هر بیننده‌ای جذاب هستند. اما دریاچه‌ی آب‌شور لاس سالیناس دِ توربیخا (Las Salinas de Torrevieja) در اسپانیا مطمئناً یکی از زیباترین آن‌ها است که به‌دلیل وجود باکتری‌ها و جلبک‌ها، به رنگ صورتی آدامس بادکنکی درآمده است. در بازدید از این دریاچه فقط به تماشای آن از دوردست اکتفا نکنید و باتوجه‌به غلظت بالای نمک، در آن غوطه‌ور شوید یا حتی از گل کف آن به‌عنوان درمان موقت اسپا استفاده کنید.

اگر این دریاچه‌ی صورتی برایتان خیلی تکراری شده است، می‌توانید یواشکی با یک یا دو فلامینگو عکس بگیرید. این پرندگان از میگوهایی مملو از جلبک دریاچه تغذیه می‌کنند و پرهای خود را به سایه‌ای از رنگ سرخ اطراف‌شان درمی‌آورند.

اگر می‌خواهید به اسپانیا سفر کنید، کجارو انواع تورهای لحظه آخری اسپانیا را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

جزایر لوفوتن، نروژ

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

دسترسی به جزایر لوفوتن که در ساحل شمال‌غربی نروژ قرار دارد، آسان نیست؛ اما وقتی به آن‌جا می‌رسید، با چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر مواجه می‌شوید؛ از روستاهای ماهیگیری رنگارنگ تا آب‌دره‌های رویایی و سواحل یخ‌زده‌ای که موج‌سوارها در آن خوش می‌گذرانند.

روستاهای ماهیگیری رنگ‌آمیزی‌شده در گوشه‌گوشه‌ی جزایر لوفوتن، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این جزایر به شمار می‌رود. کلبه‌های چوبی ماهیگیران به رنگ‌های سفید و قرمز درکنار سواحل ردیف شده‌اند که به‌خصوص زمان غروب خورشید، منظره‌ای خیره‌کننده را پیشکش نگاه بازدیدکنندگان می‌کنند.

دریاچه ناترون، تانزانیا

رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا

در مرز شمالی تانزانیا و کنیا، دریاچه‌ی ناترون با رنگ قرمز تیره‌اش قرار دارد که علاوه‌بر غلظت بالای نمک و دمای ۴۸ درجه‌ی سانتی‌گراد، به‌شدت قلیایی است، به‌طوری که Ph آن حدوداً به‌اندازه‌ی آمونیاک است. به همین دلیل این دریاچه صرفاً زیستگاه جلبک‌های قرمز است که نسبت به شرایط سخت مقاوم هستند.

یکی دیگر از مهمانان دریاچه‌ی ناترون، بزرگ‌ترین جمعیت فلامینگوهای صورتی هستند که در طول فصل خشک (از ماه سپتامبر تا دسامبر) برای تخم‌گذاری به سواحل امن‌تر دریاچه می‌آیند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع