گلکسی S11 سامسونگ به نمایشگر دوگانه مجهز می شود؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – استفاده از نمایشگر دوگانه برای گلکسی S11 کمی پر مخاطره به نظر می رسد. اما ظاهرا مقامات سامسونگ این ریسک را قبول کرده اند.

امروزه استفاده از نمایشگر دوگانه در تلفن های همراه رواج بسیاری پیدا کرده است. با این حال انتخاب یک فناوری کارآمد و مناسب همچنان امر چالش برانگیزی به شمار می آید. شرکت های سازنده در گذشته تمام تلاش خود را به کار می گرفتند تا یک نمایشگر کوچک را در قسمتی از گوشی تعبیه کنند. در آن زمان استفاده از یک نمایشگر کامل، آن هم در پنل پشتی بسیار رویایی به نظر می رسید. اما ورود محصولات با دو نمایشگر به بازار در سال گذشته، این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

از طرف دیگر، بهره گیری از طراحی ناچ و پانچ هول و همچنین طراحی های جسورانه دیگر نیز صنعت موبایل سازی را دگرگون کرده است. چنانچه می بینیم که شرکت بزرگی مانند سامسونگ برای گوشی A80، ماژول دوربین پاپ آپ را برگزیده است. البته ناگفته نماند که به دلیل استفاده از مکانیزم چرخان، تصاویر گرفته شده به وسیله A80 در بهترین حالت دارای کیفیت متوسط هستند. در صورتی که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط گوشی دو نمایشگری نوبیا Z20 فراتر از حد تصور است.

شاید به همین خاطر باشد که سامسونگ به فکر استفاده از نمایشگر دوگانه برای گلکسی S11 افتاده است. پتنتی که در تصویر فوق مشاهده می کنید، مربوط به این اسمارت فون جدید بوده که توسط وب سایت LetsGoDigital به فضای مجازی راه پیدا کرده است. ظاهرا گلکسی S11 به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده و از طراحی پانچ هول بهره می برد.

اما آیا پتنت فوق واقعا متعلق به گلکسی S11 است؟ چراکه بعید به نظر می رسد که سامسونگ برای پرچمدار خود از چنین طراحی مخاطره آمیزی استفاده کند. برخی منابع حاکی از آن هستند که احتمالا این تصاویر به یکی از گوشی های سری A تعلق دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع