لوگوی جدید یاهو، راهی برای ماندن در افکار عمومی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت یاهو‌ این روزها فروغ کمتری نسبت به گذشته دارد. با‌ این وجود اینکه یاهو مدت‌ زیادیست که دیگر بازدید کننده‌های سابق خود را ندارد، اما به هر ترتیب این شرکت همچنان از گود رقابت خارج نشده و برای‌ اینکه بتواند خود را مجدداً به صدر شرکت‌های فعال تکنولوژی برگرداند، لوگوی جدیدی با رنگ بنفش طراحی کرده است!

لوگوی جدید باعث شده تا یاهو ظاهر تازه‌ای به خود بگیرد. ‌این لوگو که توسط پنتاگرام (شرکت طراحی قدرتمندی که پشت طرح‌های جسورانه‌ای مانند Citibank، سیستم OMNY شهر نیویورک و موزه کوپر هیویت بوده است)، طراحی لوگوی جدید یاهو را پس از تقریبا ۶ سال بر عهده داشته. گفتنی است که تغییر اساسی پیشین لوگوی یاهو در زمان مدیریت ماریسا مایر در سال ۲۰۱۳ بود.

این لوگوی جدید اما به نظر می‌رسد که شخصیت خوب لوگوی ۲۰۱۳ را دارا نیست و حروف تایپ شده آن نیز حروف کوچک هستند که باعث شده تا ظاهر لوگوی یاهو بیشتر مناسب پوستر‌های تبلیغاتی شود. شاید تنها نکته مثبتی که می‌توان نسبت به لوگوی یاهو در نظر داشت علامت تعجب آن است. ‌این علامت که با زاویه‌ای مناسب کج شده، گویی که سعی دارد تا از بقیه اجزای لوگو فرار کند (پنتاگرام در‌ این باره توضیح داده است که حرف y و علامت تعجب هردو به ‌اندازه ۲۲٫۵ درجه زاویه دارند که بیشتر احساس هیجان و حرکت را به مخاطب القا می‌کنند).

یاهو پس از یک دهه ماندن در صدر، در سال ۲۰۱۰ تلاش کرد تا با به خدمت گرفتن مدیرعامل جدید و خرید شرکت‌هایی مانند تامبلر و فلیکر در جدال با اپل و دیزنی عقب نمانده و بتواند آن‌ها را شکست دهد. اما تغییرات لحاظ شده توسط مایر هم نتوانست یاهو را از‌ افول نجات دهد. تامبلر و فلیکر‌ این روزها صاحبان جدیدی دارند، قسمت خبری یاهو دیگر از هم گسیخته است و خود شرکت یاهو هم به ورایزون فروخته شده است. یاهو حالا شاید در حد شرکت فلیکر که زمانی زیرمجموعه آن بود، نباشد؛ و این روزها بیش از آنکه در صدر دنیای تکنولوژی قرار بگیرد، تلاش می‌کند تا حاشیه‌های مربوط به فساد را از خود براند.

یاهو که تلاش می‌کند تا با تغییر لوگو خود را از مهلکه نجات دهد، برخی فعالیت‌های دیگر مانند بروزرسانی نسخه جدیدی از اپلیکیشن یاهو میل را نیز به مرحله نهایی رسانده است. هرچند نباید فراموش کرد‌ این شرکت امیدوار است تا بتواند رضایت مشتریان خودش را به دست بیارد؛ آن هم پس از قائله‌های هک شدن حساب‌های کاربری بیش از ۳ میلیارد کاربر‌ این سرویس در سال ۲۰۱۳ و جریان اسکن شدن ‌ایمیل‌های کاربران برای فروش اطلاعات به تبلیغ کنندگان در آگوست سال ۲۰۱۸٫ شایان ذکر است که اپلیکیشن جدید یاهو دارای برگه‌های اختصاصی برای پیوست‌ها بوده و در قسمتی به نام “نمای مواد غذایی” کاربران می‌توانند تخفیف‌های فروشگاه‌های مواد غذایی در نزدیکی خود را مشاهده کنند. همچنین در کنار ظاهر جدید لوگو، یک گزینه جدید برای لغو اشتراک با یک کلیک هم به سرویس یاهو اضافه شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع