اندروید گو، سرعت بیشتر، امنیت کمتر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


 اندروید گو نسخه‌ای از اندروید است که امکانات تلفن‌های هوشمند پریمیم را به گوشی‌های ارزان قیمت می‌آورد اما بعضا امنیت نسخه اصلی را ندارد و عملکردش از ثبات خوبی برخوردار نیست. گوگل نیز از این مساله آگاهی دارد و تصمیم گرفته با انتشار  اندروید ۱۰ گو ادیشن یا همان نسخه گو از اندروید ۱۰ این ایرادات را برطرف کند.

به گزارش تک تایمز از تابناک، اندروید ۱۰ گو ادیشن که در اصل نسخه کوچک شده‌ای از اندروید ۱۰ محسوب می‌شود تمرکز ویژه‌ای روی سرعت دارد و در مدت زمانی کمتر و البته با تخصیص مقدار پایین‌تری از حافظه دستگاه به خود، عمل سوئیچ کردن میان اپلیکیشن‌ها را انجام می دهد. در کنار این مساله باز کردن اپ‌ها نیز در این نسخه ۱۰ درصد سریع‌تر از اندروید ۹ گو ادیشن اتفاق می‌افتد.

اما برای برخی حفظ حریم خصوصی بالاترین اهمیت را دارد و به همین خاطر اندروید ۱۰ گو ادیشن به نوعی سیستم رمزگذاری جدید موسوم به Adiantum مجهز شده است که بدون تاثیرگذاری بر عملکرد گوشی یا احتیاج داشتن به سخت‌افزاری خاص امنیت اطلاعات را فراهم می‌کند. به این ترتیب دیگر به خاطر اینکه یک گوشی ارزان قیمت را تهیه کرده‌اید نگران امنیت اطلاعات حساسی که درون آن نگهداری می کنید نخواهید بود.

گوگل همچنین تاکید کرده که آپدیت‌های اخیر سیستم عامل موبایلی آن اهمیت ویژه ای دارند. گوگل گو حالا نوعی قابلیت بلند خوانی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین سرچ بصری مبتنی بر لنز دارد و امکان تازه ای به نام گالری گو برای آن در نظر گرفته شده که با کمک هوش مصنوعی عکس های شما را مرتب سازی می‌کند (به صورت آفلاین یا آنلاین). سرویس یوتوب گو مدت‌هاست که برای این نسخه از اندروید ارائه شده اما تاثیر مثبت آن در کاهش مصرف دیتا و بهبود عملکرد به راحتی قابلی چشم پوشی نیست.

گوشی‌های مبتنی بر اندروید ۱۰ گو ادیشن اواخر پاییز امسال وارد بازار می‌شوند و آن وقت می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع