حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل به دارندگان آیفون‌های ۲۰۱۹ هشدار داد که نمایشگرهای خود را توسط افراد متفرقه تعویض ننمایند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در این هفته یک صفحه پشتیبانی جدید را ایجاد و همچنین تأکید کرد که بسیار مهم است که از نمایشگرهای حقیقی اپل جهت جایگزینی صفحات شکسته یا ترک خورده مدل‌های جدید آیفون استفاده شود.  همان‌طور که این سازنده نیز اشاره می‌کند، این سخن بدین‌معنی است که اگر آیفون جدید شما نیاز به جایگزینی یک صفحه‌نمایش داشته باشد، این عمل باید توسط اپل، نمایندگی‌های مجاز خدمات این شرکت، یا یک تعمیرکار مستقل که از قطعات حقیقی اپل استفاده می‌کند، انجام شود.

این شرکت خاطرنشان می‌سازد که قطعات خود را جهت برآورده کردن استانداردهای عملکرد و کیفیتی موردنظر آزمایش می‌کند. اپل اشاره می‌کند که ویژگی‌هایی که در نمایشگرهای اصلی این شرکت یافت می‌شوند شامل: قابلیت مالتی‌تاچ سریع و مشهود، روشنایی بالا، دقت بالای رنگ‌ها، تراز سفیدی مناسب و همچنین عملکرد لازمه در ویژگی‌هایی مانند True Tone ،Night Shift و Haptic Touch است. نمایشگرهای متفرقه احتمالاً امکان ارائه چنین قابلیت‌هایی را ندارند. به علاوه، اپل برای ترساندن کسانی که ممکن است سعی کنند تا چند دلاری را ذخیره کرده و یا برای راحتی خود، از یک مغازه متفرقه خرید کنند، می‌گوید که نمایشگرهایی که توسط افراد تأیید صلاحیت نشده تعویض شوند، ممکن است که عملکرد ضعیفی را از خود نشان دهند. موضوعات دیگری نیز مانند ناتوانی در جایگزینی مناسب اجزای این گوشی‌ها مانند پیچ‌ و روکش‌ها، می‌تواند باعث شود تا تلفن بیش از حد گرم شود، به باتری آسیب برسد و حتی باعث صدمه‌دیدن کاربران نیز بشود.

اگر این مشکلات برای ترساندن یک کاربر آیفون کافی نباشد، اپل به لیست انبوهی از مشکلات عملکردی که می‌تواند مربوط به نصب یک نمایشگر غیررسمی توسط یک تعمیرکار تأیید نشده باشند، متوسل خواهدشد. مشکلات لمسی چندگانه می‌تواند شامل ضعف نمایشگر برای پاسخگویی در نقاطی خاص، تشخیص غیرمنتظره لمس‌ها در طول یک تماس تلفنی، روشن ماندن صفحه در طول تماس‌های تلفنی و همچنین ثبت لمس‌های تصادفی ایجاد شده در کف یا لبه صفحه شود. مشکلات روشنایی و مسائل مرتبط با رنگ که با جایگزینی غیرمجاز یک صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند عبارتند از: حداکثر روشنایی ضعیف‌تر از حد استانداردها، صفحه‌ای که به‌صورت یکنواخت روشن نیست و برخی از رنگ‌ها را نادرست نشان می‌دهد، تخلیه باتری اتفاقی و نیز مشکلات مرتبط با سنسور محیطی که باعث روشن یا تاریک‌تر شدن نادرست صفحه می‌شود.

شما می‌توانید جهت کسب اطمینان از اصلی بودن صفحه‌نمایش خود به آدرس Settings > General > About در گوشی‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و یا آیفون ۱۱ پرو مکس مراجعه کنید. اگر جایگزینی با استفاده از قطعات غیرمجاز اپل انجام شده باشد، آنگاه یک پیغام بر روی صفحه‌نمایش ظاهر خواهد شد که می‌گوید: Unable to verify this iPhone has a genuine Apple display (اصلی بودن نمایشگر این گوشی را تصدیق نمی‌نماییم). این پیغام مشابه همان موردی است که کاربران آیفون ایکس‌اس، آیفون ایکس‌اس مکس و آیفون ایکس‌آر در هنگام تعویض باتری توسط تعمیرکاران متفرقه و یا تکنسین‌های غیرمجاز، با آن روبه رو می‌شدند. این پیغام نیز بیان می‌کرد که باتری گوشی موردنظر اصلی نیست، بنابراین اطلاعات سلامتی آن در دسترس نخواهند بود.

در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی، برخی از گوشی‌های آیفون که دکمه Touch ID آن‌ها به درستی تعمیر نشده بود، به دلیل خطای Error 53 غیرقابل استفاده شدند. اگر کاربر، آیفون خود را به آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS، آن‌هم از طریق iTunes به‌روزرسانی می‌کرد، این پیغام بر روی صفحه ظاهر می‌شد؛ کسانی که این به‌روزرسانی را به روش OTA انجام داده بودند، با چنین مشکلی مواجه نشدند. اپل به‌خاطر این اشتباه از کاربران عذرخواهی کرد، چراکه قرار بود این آزمایش در کارخانه انجام شود تا بدین‌شیوه این شرکت مطمئن شود که Touch IDهای این گوشی‌ها، قبل از تحویل تلفن به مشتری به‌درستی کار می‌کنند. با این حال، برخی نیز بر این باورند که این کار برای مجازات کاربرانی طراحی شده بود که از تکنسین‌های فاقدمجوز و اشخاص متفرقه جهت تعمیر گوشی‌های خود استفاده کرده بودند.

ممکن است که این یک نتیجه‌گیری عامه‌پسند نباشد، اما اگر شما قصد دارید که پول خود را برای خرید یک آیفون جدید (به خصوص مدل‌های پرو) خرج نمایید، چرا به دلیل پس‌انداز کردن مقداری پول در رابطه با تعمیر گوشی خود، کیفیت تجربه خود را کاهش می‌دهید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع