اورولف و اینتل سال گذشته در ۲۵ برنامه مستقل مبلغ دو میلیون دلار را سرمایه گذاری کرده‌اند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق اخبار منتشر شده دو کمپانی اینتل و استارت آپ اورولف یک صندوق به ارزش ۷ میلیون دلاری را برای سرمایه گذاری در برنامه‌ها، بازی‌ها و مادهایی که گیمرهایی حرفه‌ای علاقه به فعالیت در آن دارند را اختصاص داد.

این ایده و سرمایه گذاری میلیون دلاری برای حمایت از جامعه گیمرهای کامپیوترهای شخصی بود و کمک هزینه به توسعه دهندگانی که روی برنامه‌های مبتنی بر بازی، مادها و سرویس‌های بازی فعالیت می‌کنند را شامل می‌شد.

هدف اورولف و اینتل این بود که با وجود رقابت فوق العاده سنگین بین سه کنسول نسل حاضر یعنی ایکس باکس وان کمپانی مایکروسافت، پلی استیشن ۵ کمپانی سونی و نینتندو سوییچ کمپانی نینتندو با حمایت از افراد فعال در صنعت بازی کامپیوترهای شخصی به نحوی با تشویق گیمرها و توسعه دهندگان جان تازه‌ای به این بخش صنعت بازی‌های ویدیویی بدمد.

حتی یوری مارچاند (Uri Marchand) که مدیر عامل اورولف محسوب می‌شود بعد از اعلام خبر صندوق کمک هزینه ۷ میلیون دلاری برای صنعت بازی‌های ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی در مصاحبه خود اعلام کرد: ما به طور مستمر به دنبال فرصت های تازه‌ای هستیم تا به توسعه دهندگان بازی‌های که برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود با تمام وجود کمک کنیم تا تجربیات خارق العاده‌ای را برای گیمرهای حرفه‌ای ایجاد کنند تا شاهد این باشیم که بازی‌های برتر تولید شده حتی از بازی‌های امروز صنعت بازی‌های ویدیویی سرگرم کننده تر و جذاب تر باشد.

در ادامه صحبت‌های یوری مارچاند او گفته بود: ما فرایند ارزیابی صندوق را ساده و سریع طراحی کرده‌ایم تا توسعه دهندگان بتوانند با توان ۱۰۰ درصد تلاش‌ خود را روی ساختن بهترین برنامه ممکن، بازی یا برنامه افزودنی بازی متمرکز کنند.

بعد از کمک‌های اورولف شاهد این بودیم که اینتل نیز به این جریان پیوست و جان بونینی نایب رئیس و مدیر کل بخش واقعیت مجازی، ای اسپورت و بازی در اینتل در بیانه‌ای اعلام کرد: اینتل مدت‌ها است که متعهد شده تا بهترین و قانع کننده ترین تجربه‌های بازی را که روی معماری اینتل پایه گذاری و اجرا می‌شود را ارائه دهد. همکاری ما با استارت آپ اورولف توانایی ما در توانمندسازی نسل جدیدی از توسعه دهندگان برای ایجاد نرم افزار بازی فوق العاده و هیجان انگیز را گسترش می‌دهد.

Overwolf logo

اما بعد از گذشت یک سال از این صندوق حمایتی ایجاد شده توسط اورولف و اینتل خبر تازه‌ای از این دو کمپانی به گوش رسیده است.

اورولف امروز اعلام کرد که صندوق توسعه‌دهنده اورولف مبلغ بسیار بالا ۲ میلیون دلار را روی ۲۵ پروژه مختلف در حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی سرمایه گذاری کرده است. این اعلام اورولف نشان داد که این استارت آپ به وعده سال گذشته خود پایبند بوده است.

اورولف به ایده خود برای حمایت از انجمن های بازی‌های رایانه‌ای، برنامه نویسان بازی، توسعه دهندگان سرویس‌های مرتبط بازی صنعت بازی‌های ویدیویی پایبند بوده و از ۷ میلیون دلار گفته شده ۲ میلیون دلار صرف کمک به ۲۵ پروژه شده است.

علاوه بر پروژه‌های کمک شده اورولف یک فناوری Overlay ایجاد کرده است که ویژگی‌های جدیدی را به بازی‌های موجود اضافه می‌کند.

پس از گذشت شش دوره بودجه، حالا این شرکت در همه پروژه‌ها که شامل برنامه‌های کوچک و تیم‌های یک نفره و مستقل بوده و همین طور شرکت‌های کامل سرمایه گذاری کرده است که صدها هزار دلار به محصولات خود متعهد شده‌اند.

یوری مارچاند در تازه ترین مصاحبه خود در مورد این سرمایه گذاری شرکت اورولف اعلام کرد: هنگامی که ما یک سال پیش صندوق مشترک خود را  به کمک کمپانی بزرگ راه اندازی کردیم، بی شک هدف ما این بود که به توسعه دهندگان مستقل که ایده‌های خوبی دارند با تمام توان خود کمک کنیم تا بتوانند محصول خود را همان شکلی که دوست و علاقه دارند تولید کنند و وارد بازار کنند و مطمئن باشید تا امروز نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نکردیم. برای تیم اورولف دیدن گروه‌هایی که روی برنامه‌ها خودشان با تمام وجود کار می‌کنند برای ما بسیار خوشحال کننده است و محصولات تولید شده از این طریق نیز تاکنون فوق العاده بوده‌اند و نتایج بسیار مطلوبی داشته‌اند. برای اورولف بسیار جالب است که برای تمامی توسعه دهندگان در سرتاسر جهان راهی وجود داشته باشید و ما بتوانیم از آن‌ها به طور پشتیبانی کنید زیرا این گروه‌ها بینش‌های خود را به روش‌هایی که در همه جا به سود بازیکنان باشد، نشان می دهند.

در تصویر زیر می‌توانید پروژه‌هایی که با حمایت اورولف به نتیجه رسیده‌اند را مشاهده کنید:

نکته بسیار مهم در حمایت اورولف برای توسعه دهندگان در این مسئله است که علاوه بر ارائه پول نقد، کمپانی اورولف گفته است که دائماً این پروژه‌ها را با خدمات گوناگونی نظیر بازاریابی، پشتیبانی از تضمین کیفیت و همچنین مشاوره در مورد محصولات و طراحی کمک خواهد کرد تا محصول نهایی بسیار فوق العاده و درخشان باشد و علاوه بر این اورولف اطمینان حاصل کند که محصول توسعه دهندگان رایگان هستند تا بر حداکثر ارزش گیمر متمرکز شوند.

صندوق کمک هزینه توسعه دهنده مشترک اورولف و اینتل با وجود هزینه در پروژه‌های مختلف هنوز میلیون‌ها بودجه در انتظار پروژه های مناسب دارد و این صندوق برنامه‌های جدید را به صورت ماهانه در نظر گرفته است.

۲۵ برنامه تأمین شده در دورهای اخیر شامل برنامه های چالش اجتماعی، پیشاهنگی درون بازی، ابزارهای آموزشی و موارد دیگر می‌باشد. چند پروژه بسیار موفق نیز در زیر شرح داده شده است:

پلتفرم چالش چند نفره: Ikon.gg

Ikon.gg یکی از آن ۲۵ پروژه‌ای است که سرمایه دریافت کرده است و توانسته به خروجی خوبی نیز برسد. Ikon (سابقا qlub.gg) با تغییر چگونگی شرکت گیمرها در مسابقات آنلاین و کسب جوایز، نیاز به مدیریت متمرکز مسابقات را برطرف می‌کند.

برای گیمرها، Ikon راهی برای ایجاد باشگاه، ورود یا شروع چالش‌های زنده برای رقابت با دیگران در بازی League of Legends است و با کسب نتایج و ورود جز لیست برترین‌ها جوایزی را نیز می‌توان کسب کرد.

جوایز این سرویس شامل پوسته‌های درون بازی، امتیازهای Riot و موارد دیگر است. برای تأثیرگذاران و جریان دهندگان، Ikon راهی است برای افزایش درآمد فراتر از آنچه می توان از طریق سرویسی نظیر توئیچ و سیستم‌های مشابه با راه اندازی یک باشگاه موفق و رشد آن به مرور زمان درآمد.

چالش‌های موجود در این سرویس بر اساس رویدادهای درون بازی مانند ضرب و شتم، کمک و ضرب و شتم مینیون (CS) است، درست در جایی که پلتفرم اورولف وارد بازی می‌شود این رویدادها برای Ikon قابل مشاهده است و آن را قادر می سازد برای تولید تابلوهای تبلیغاتی و پیگیری نمرات چالش در زمان واقعی اقدام کند.

بهترین همراه برای بازی Hearthstone یعنی Firestone

Firestone یک برنامه همراه برای بازی Hearthstone، بازی در ژانر کارت رقابتی که توسط کمپانی مشهور بلیزارد اینترتیمنت سازنده مجموعه World Of Warcraft تولید شده است.

این برنامه چندین ویژگی مفید را برای بازیکنان به دنبال خواهد داشت که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ابزارهای مدیریت مجموعه کارت، دستاوردهای سفارشی برای بازیکنانی که به دنبال شناخت اضافی هستند و کمک برای ساخت یک دک تا به گیمرها کمک کند تا از حداکثر پتانسیل کارت‌های خود با ایجاد یک دک حرفه‌ای استفاده کنند.

شاید جالب باشد تا بدانید که خالق برنامه Firestone یک بازیگر پرشور Hearthstone است که با تجربه گذشته خود اقدام به تولید این برنامه کرده است.

اکنون با حمایت صندوق مشترک اورولف و اینتل، وی برای ساختن بزرگترین برنامه خود پول لازم را دارد، برنامه‌ای که نحوه بازی بازیکنان Hearthstone را تغییر می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع