حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

روشن شدن دوباره آرم اپل در محصولاتش

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

درخواست ثبت پتنت جدید اپل نشان می‌دهد، غول فناوری آمریکایی درصدد بازگرداندن لوگوی چشمک‌زن و درخشان خود به محصولاتش است.

اپل به‌تازگی درخواست ثبت پتنت جدیدی کرده تا از لوگوی پشت گوشی‌های خود به‌عنوان چراغ اعلانات استفاده کند. درخواست ثبت اختراع که ابتدا توسط اپل اینسایدر مورد توجه قرار گرفت، بیان می‌کند چگونه می‌توان با تغییر ظاهر یا چراغ چشمک‌زن توجه کاربر را با استفاده از «دکوراسیون قابل تنظیم» در رویدادهایی مانند «پیام‌ها و تماس‌های ورودی» یا «یادآوری تقویم» جلب کرد.

این ایده چندان جدید نیست. ایده‌های مشابه را پیش‌تر در مدل‌هایی نظیر ریزر فون ۲ و همچنین در موتورلا وان زوم شاهد بودیم؛ موتورولا برخلاف مدل‌های قبل که از حسگر اثر انگشت به‌عنوان چراغ اعلان استفاده می‌کرد، این بار از لوگوی خود به این عنوان استفاده کرد. البته این یک مزیت بزرگ نخواهد بود، اما هنگامی که گوشی روی میز یا صندلی قرار دارد، می‌تواند مفید باشد و به کاربر یادآوری کند تا اتفاق مهمی را فراموش نکند.

در ادامه بخوانید:

این ویژگی برای محصولات اپل عریب به‌نظر نمی‌رسد. اگر به‌خاطر داشته باشید، اپل در گذشته لوگوی خود را در مک‌بوک‌ها روشن می‌کرد، با این حال این ویژگی در طراحی جدید لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵ اپل کنار گذاشته شد. با بازگشت روشنایی و کاربرد عملی به لوگوی اپل در پشت محصولات، جهش بزرگی روی نخواهد داد.

در قسمتی از توضیحات این درخواست ثبت اختراع از طرف اپل مکررا به «تلفن همراه» و تماس‌های دریافتی آن اشاره شده است، که قویا نشان می‌دهد اپل درنظر دارد از ویژگی یادشده در گوشی‌های آینده‌ی خود استفاده کند. با این حال پتنت مذکور شامل چندین تصویر می‌شود که نشان‌دهنده‌ی مجموعه‌ای از «طرح‌های دستگاه‌های الکترونیکی» است و یک لپ‌تاپ، یک تبلت و محصولی شبیه‌به آی‌مک را در بر می‌گیرد.

این نکته را مدنظر داشته باشید که مانند تمام درخواست‌های حق ثبت اختراع باید این موضوع را نیز با کمی شک و تردید نگاه کرد؛ فقط به این دلیل که شرکتی یک ویژگی را مدنظر قرار داده است، بدین معنا نیست که آن را لزوما در آینده‌ی نزدیک در محصولاتش استفاده می‌کند.

نظر شما درباره‌ی این پتنت چیست؟ آیا اپل دوباره لوگوی خود را روشن خواهد کرد؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع