گلکسی S11 سامسونگ به سنسور طیف سنج مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گلکسی S11 سامسونگ از یک سنسور طیف سنج بهره می برد. این سنسور قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شرکت سامسونگ چندی پیش یک پتنت جدید را برای گوشی هوشمند خود ارائه کرد. این پتنت که به احتمال زیاد متعلق به گوشی گلکسی S11 است، یک سنسور طیف سنج کوچک را در ماژول دوربین به تصویر می کشد. آیا این سنسور می تواند میزان رطوبت و چربی زیر پوست ما را اندازه گیری کند؟

این پتنت که در وب سایت LttsGoDigital نیز به نمایش درآمده، نشان می دهد که سنسور طیف سنج می تواند علاوه بر موارد فوق، میزان قند موجود در میوه را اندازه گیری کرده و پروتئین و کربوهیدرات موجود در مواد غذایی را نیز در هم بشکند.

طبق گزارش های Consumer Physics، این سنسور در واقع ساخت کمپانی SCiO بوده و تاکنون روی یک تلفن هوشمند دیگر نیز آزمایش شده است. بررسی محتویات مواد مخدر برای شناسایی مواد تقلبی و سنجش برخی از پارامترهای سلامتی بدن نیز از دیگر موارد استفاده این سنسور طیف سنج است.

شرکت سامسونگ در پتنت خود اعلام کرده که در حال حاضر اندازه سنسورهای طیف سنج به قدری کوچک شده که می توان آن ها را به راحتی درون یک گوشی هوشمند جاسازی کرد. این شرکت همچنین خاطر نشان کرده که از طریق سنسورهای دریافت کننده و فرستنده نور موجود در گوشی های فعلی، می توان ایده استفاده از طیف سنج را به مرحله اجرا درآورد.

شرکت SCiO در نمایشگاه بین المللی CES سال 2017، نخستین اسمارت فون مجهز به سنسور طیف سنج را به دنیا معرفی کرد. مدتی بعد یک فروشگاه مواد غذایی، اطلاعاتی را درباره یک طیف سنج کوچکتر منتشر کرد و نوشت:

 این سیستم علاوه بر داشتن اطلاعات درباره اغلب میوه ها و سبزیجات، ما را از میزان کالری و چربی موجود در لبنیات نیز آگاه می کند. همچنین میزان کاکائوی به کار رفته در شکلات، میزان پروتئین، چربی و کالری موجود در ماهی خام، گوشت مرغ و گوشت قرمز را نیز در اختیار ما می گذارد.

حال باید دید که آیا سامسونگ، این طیف سنج کوچک را در گوشی گلکسی S11 به کار می برد و یا آن را برای یکی از مدل های سری A در نظر گرفته است. در هر صورت به زودی شاهد یک تحول عظیم در صنعت موبایل و افزایش رقابت بین شرکت های مختلف خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع