قابلیت Personal Vault به OneDrive افزوده شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کاربران مایکروسافت OneDrive، دیروز یک ویژگی اصافی را در سرویس ابری این شرکت پیدا کردند؛ بله، دسترسی جهانی به ویژگی Personal Vault در این حافظه ابری. این قابلیت جدید در واقع به یک منطقه حفاظت شده جدید در OneDrive اشاره دارد که دسترسی به آن، نیازمند تأیید اعتبار بیشتر است.

Personal Vault در نسخه مصرف‌کننده OneDrive و نیز در نسخه  Home و Personal آفیس ۳۶۵ در درسترس خواهد بود. این ویژگی در نسخه کسب‌و‌کار (Business) سرویس ابری OneDrive موجود نیست. در OneDrive، پوشه Personal Vault در کنار سایر پوشه‌ها قرار می‌گیرد، اما توسط علامتی شبیه به یک گاو‌صندوق بانکی قدیمی، از سایر پوشه‌ها متمایز شده است.

باز کردن این پوشه از هر دستگاهی، نیازمند نوع دوم تأیید اعتبار، مانند تأییدهویت زیستی یا یک کد مبتنی بر سامانه پیامکی است. هدف از این کار مصون‌سازی پرونده‌ها و عکس‌های حساس از جاسوسی‌های تصادفی است، بنابراین حتی اگر کامپیوتر خود را بدون قفل رها کنید، آن پرونده‌ها از چشمان اطرافیان دور خواهند ماند.

چه نوع فایلی؟ فهرست پیشنهادی شامل: پاسپورت و گواهی‌نامه رانندگی، اسناد مالیاتی، اسناد بیمه، سوابق مالی و هر سند دیگری می‌شود که معادل فیزیکی آن‌ در یک مکان امن مانند یک قفسه قفل‌شده و یا حتی در یک صندوق سپرده ایمن، قرار داده می‌شود. شما می‌توانید پوشه‌های فرعی را نیز به پوشه Protected Vault اضافه کنید.

در دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰، فایل‌هایی که در Personal Vault ذخیره شده‌اند به‎‌صورت پیش‌فرض در مکان‌های رمزنگاری شده توسط Bitlocker همگام‌سازی می‌شوند. برای امنیت بیشتر نیز، به اشتراک‌گذاری فایل‌های ذخیره‌شده در آن مکان غیرفعال شده و پس از ۲۰ دقیقه نیز به‌طور خودکار آن پوشه قفل می‌شود (اگر این بازه زمانی برای شما خیلی‌ طولانی به نظر می‌رسد، می‌توانید آن را از تنظیمات OneDrive تغییر دهید).

در دستگاه‌های موبایلی، شما می‌توانید با استفاده از برنامه OneDrive به اسکن اسناد و یا عکاسی بپردازید و سپس آن‌ها را مستقیماً در Personal Vault ذخیره کنید و بدین‌شیوه، حالت‌های ذخیره‌ موقت کمتر امن مانند Camera Roll را کنار بگذارید. در تلفن‌های همراه، زمان قفل پیش‌فرض سه دقیقه است و شما برای دسترسی به محتویات Personal Vault، باید یک پین شش رقمی را تعیین کنید.

اگر شما با حساب کاربری رایگان و یا آن نسخه‌هایی که به حافظه ۱۰۰ گیگابایتی ارتقاء داده شده‌اند کار می‌کنید، آماده ناامیدشدن باشید. شما می‌توانید حداکثر تا سه فایل را در Personal Vault ذخیره کنید. برای حذف این محدودیت‌ها، شما به یک اشتراک Office 365 Personal یا Home نیاز خواهید داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع