حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خودروی پورشه پانامرا ده سالگی خود را جشن می‌گیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خودروی پورشه پانامرا در بهار سال ۲۰۰۹ میلادی برای نخستین بار وارد بازار شد. حال با گذشت ده سال از آن زمان قرار است با معرفی مدل جدیدی از این محصول جشن تولد ده سالگی پورشه پانامرا به شکل باشکوهی برگزار شود.

مدل جدید و ویژه از خودروی پورشه پانامرا قرار است در قالب سه نسخه‌ی مجزا یعنی نسخه‌ی استاندارد، خودروی پانامرا ۴ و مدل هیبریدی خودروی پانامرا ۴ به بازار عرضه شود. نسخه‌های نام برده شده از بسیاری جهات به یکدیگر شبیه بوده و تنها در برخی از جزییات با یکدیگر متفاوت خواهند بود. البته قیمت این سه نسخه نیز با یکدیگر متفاوت است که در انتهای متن پیش‌رو به آن اشاره خواهد شد.

مدل جدید خودروی پورشه پانامرا قرار است به چرخ‌های ۲۱ اینچی اسپورت مجهز باشد. چرخ‌هایی که از رنگ طلایی مایل به سفید برخوردارند و سیمای متفاوت و خوش رنگ و لعابی به این خودروی لوکس بخشیده‌اند. در واقع تمام نسخه‌های موجود از این خودرو از وجود همین چرخ‌ها بهره خواهند برد.

از دیگر ویژگی‌های خودروی جدید پورشه می‌توان به وجود چراغ‌های ال ای دی ماتریس در بخش جلوی آن اشاره کرد. ضمن آن که سیستم پویای نور همیشگی خودروهای پورشه در این خودرو نیز وجود دارد. وجود این سیستم در ترکیب با چراغ‌های کناری این خودرو،  قرار است کاربرد چراغ‌های جلوی مدل جدید خودروی پورشه پانامرا را تکمیل کند.

پورشه پانامرا

صاحبان مدل جدید خودروی پورشه پانامرا می‌توانند شاهد بهبود ویژگی‌های کمکی مرتبط با چگونگی راندن این خودرو باشند. به عنوان مثال می‌توان به بهبود سیستم پارک این خودرو اشاره کرد که اکنون به دوربین‌هایی با دید فراگیر مجهز شده است. علاوه بر آن می‌توان شاهد وجود سیستم کمکی مربوط به راندن خودرو در خط و همچنین سیستم کمکی تغییر خط در محصول جدید پورشه بود.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که می‌توان در مدل جدید خودروی پورشه پانامرا مشاهده کرد وجود امکان گرم کردن چهارده گانه‌ی صندلی‌های این خودرو است. ضمن آن که به کارگیری سیستم صدای فراگیر مدل Bose نیز توانسته است کیفیت سیستم صوتی این خودرو را ارتقا دهد.

با وجود قابلیت‌ها و امکاناتی که به آن‌ها اشاره شد، مشخصات فنی مدل جدید خودروی پورشه پانامرا تغییر چندانی را نسبت به قبل نشان نمی‌دهد. به این معنی که همچنان شاهد وجود موتور سه لیتری مدل V6 با بهره‌مندی از خصلت توربو شارژ در این خودرو هستیم. البته مدل هیبریدی خودروی پانامرا ۴ از وجود یک سیستم شارژ کننده‌ی الکتریکی نیز بهره می‌برد. سیستمی با ویژگی‌هایی شبیه به باتری که قادر است توان موتور این خودرو را افزایش دهد. توان این سیستم باتری مانند اکنون از رقم ۳٫۶ کیلو وات به رقم ۷٫۲ کیلو وات افزایش یافته است. ارتقای کیفیتی که کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

پورشه پانامرا

بنابر اعلام رسمی هر سه نسخه‌ی معرفی شده از مدل جدید خودروی پورشه پانامرا قرار است در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شود. در این میان نسخه‌ی استاندارد این خودرو از همه ارزان‌تر بوده و با قیمتی معادل ۱۰۴ هزار ۶۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. دو نسخه‌ی پانامرا ۴ و مدل هیبریدی پانامرا ۴ نیز به ترتیب با قیمت ۱۰۸ هزار و ۸۵۰ دلار و ۱۱۸ هزار ۲۵۰ دلار در بازار عرضه خواهد شد. به این ترتیب می‌توان خصلت لوکس خودروی پورشه پانامرا را علاوه بر سر و شکل ظاهری در قیمت مدل‌های مختلف این محصول نیز مشاهده کرد.

در پایان باید به این نکته اشاره شود که تا پیش از معرفی مدل جدید خودروی پورشه پانامرا دو نسل از این خودرو وارد بازار شده بود. نسل نخست این محصول همان‌گونه که در ابتدای مطلب پیش‌رو به آن اشاره شد حدود ده سال قبل به بازار آمد و از ورود نسل دوم این خودرو به بازار نیز اکنون بیش از سه سال می‌گذرد.

در طول این یک دهه چیزی نزدیک به ۲۵۰ هزار دستگاه از مدل‌های گوناگون خودروی پورشه پانامرا در نقاط مختلف جهان به فروش رسیده است. شاید مدل جدید خودروی پورشه پانامرا بتواند آغاز تازه‌ای برای کسب موفقیت‌های بیشتر توسط این خودروی لوکس باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع