عرضه اولین نسخه بتای سیستم عامل iOS 13.2 مخصوص توسعه دهندگان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اولین نسخه بتای سیستم عامل iOS 13.2 و iPadOS 13.2 برای توسعه دهندگان عرضه شد. این سیستم عامل ها در نسخه جدید دارای ویژگی Deep Fusion هستند.

شرکت اپل پس از انتشار iOS 13.1 و iPadOS 13.1، چرخه آزمایشی خود را مجددا آغاز کرده و این بار قرار است اولین نسخه بتای سیستم عامل iOS13.2، iPadOS 13.2 و tvOS 13.2 را به همراه دومین نسخه بتای watchOS 6.1، مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهد (سیستم عامل iOS 13.1 و iPadOS با ویژگی های جدید از راه رسیدند).

پس از شناسایی مشکلات متعدد در سیستم عامل iOS 13 و همچنین بروزرسانی iOS 13.1 ،iOS 13.1.2 و iPadOS، حال به نظر می آید که کمپانی به دنبال توسعه و انتشار نسخه اصلی سیستم عامل iOS 13.2 است (سیستم عامل iOS 13.1.2 در اختیار کاربران محصولات اپل قرار گرفت).

کاربرانی که در برنامه بتای توسعه دهنده شرکت کرده اند، می توانند سیستم عامل iOS 13.2 را از طریق وب سایت developer.apple و یا بروزرسانی OTA دانلود و نصب کنند. نسخه های توسعه دهنده بتا معمولا چند روز پس از نسخه های همتای خود منتشر شده و جهت دانلود، در وب سایت beta.apple قرار داده می شوند.

سیستم عامل iOS 13.2

یکی از قابلیت های اضافه شده به نسخه بتا، Deep Fusion است. دیپ فیوژن یکی از ویژگی های موجود در گوشی های آیفون 11 و آیفون 11 پرو بوده که با ترکیب چندین عکس با یکدیگر، یک تصویر بهبود یافته را با کیفیت عالی به وجود می آورد. در این حالت، پیش از فشرده شدن دکمه شاتر توسط کاربر، چند عکس با نوردهی طولانی و کوتاه به طور خودکار توسط دوربین گوشی گرفته می شود. پس از فشردن شاتر نیز تصاویری با نوردهی طولانی تر به وجود می آیند. این تصاویر، تحت پردازش های مختلف مانند حذف نویز و بهینه سازی قرار گرفته و در نهایت با یکدیگر ادغام شده و یک تصویر با حداکثر کیفیت ساخته می شود.

کمپانی اپل همچنین نسخه های آزمایشی watchOS 6.1 و tvOS 13.2 را نیز عرضه کرده است. هرچند که تغییرات اعمال شده روی آن ها هنوز نامعلوم است.

باید خاطر نشان کرد که این شرکت آمریکایی به کاربران خود توصیه کرده تا نسخه های بتا را روی دستگاه های مهم و ضروری خود نصب نکنند، چرا که امکان گم شدن و فقدان داده ها و همینطور بروز مسائل دیگری وجود دارد. در واقع کاربران آزمایش کننده نیز بهتر است نسخه های بتا را روی دستگاه های ثانویه و غیر ضروری خود نصب کرده و از همه مهم تر پیش از هرگونه بروزرسانی، یک نسخه پشتیبان از داده های مهم خود تهیه کنند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع