حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

امکان دسترسی به اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل پلی از طریق LZPlay برای میت 30 پرو دیگر وجود ندارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با حدف و از کار افتادن اپلیکیشن LZPlay، کاربران گوشی‌ هوشمند هواوی میت ۳۰ پرو دیگر نمی‌توانند اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل پلی را از این طریق روی دستگاه نصب کنند. 

در آخرین روزهای شهریورماه،  معرفی شدند. پیش‌تر گفته شده بود که 

در رویداد رونمایی نیز غول فناوری چینی این موضوع را تأیید کرد که دستگاه‌های جدید بدون نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل روانه‌ی بازار خواهند شد. 

میت ۳۰ پرو هواوی / huawei mate 30 pro

در ادامه بخوانید:

به فاصله‌ی کوتاهی از رویداد رونمایی پرچمداران جدید هواوی، مشخص شد که با روشی خاص می‌توان این اپلیکیشن‌ها را روی دستگاه‌های جدید نصب کرد و مورد استفاده قرار داد. اوایل مهرماه،  منتشر شد تا کاربران بتوانند ازطریق اپلیکیشن LZPlay که در گوگل پلی استور قابل دانلود و نصب است، اپلیکیشن‌‌ها‌ و سرویس‌های گوگل را روی دستگاه خود نصب کنند.

هم‌زمان با انتشار این خبر، ریسک‌های امنیتی آن نیز مطرح شد. ظاهرا هیچ توضیحی در مورد سازنده‌ی این برنامه ارائه نشده بود و اپلیکیشن به‌صورت ناشناس منتشر شده بود. اما برخی هواداران هواوی، با علم به اینکه ممکن است نصب چنین برنامه‌ای برایشان خطراتی داشته باشد، این خطر را به جان خریدند تا بتوانند از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کنند.

حال ظاهرا یکی از توسعه‌دهندگان به نام جان وو، با استناد به مستندات مربوط به API MDM، تأکید می‌‌کند که روی آوردن به چنین روش‌هایی، ریسک‌های زیادی خواهد داشت. از نظر وی، این راهکار، گزینه‌ی مناسبی برای هواداران هواوی نیست. از سوی دیگر اپلیکیشن LZPlay از وب‌سایت LZPlay.net حذف شده و در نتیجه کاربران جدید، امکان نصب آن را ندارند. این مسئله نشان می‌دهد، کاربرانی که با دانلود اپلیکیشن قصد دسترسی به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل را داشتند نیز در معرض خطر قرار دارند. اپلیکیشن روی سیستم‌های نصب‌شده از کار افتاده و اصلا کار نمی‌کند. چنین برنامه‌هایی که تست‌های SafetyNet را پشت سر نگذاشته‌اند، می‌توانند مشکلاتی را برای عملکرد دستگاه ایجاد کنند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع