سامسونگ تولید گوشی در چین را متوقف کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سامسونگ آخرین کارخانه تولید گوشی های هوشمند خود در کشور چین را تعطیل کرد، البته این موضوع به معنای خروج سامسونگ از کشور چین نیست.

آخرین کارخانه تولیدکننده گوشی های هوشمند سامسونگ در کشور چین بسته شد تا میزان تولید گوشی های این شرکت در چین به صفر برسد. در سال 2017 کارخانه Huizhou وظیفه تولید 64 میلیون گوشی هوشمند را بر عهده داشت که سهم بالایی از فروش جهانی 394 میلیون این برند را تشکیل می داد. در سال 2011 تولید این کارخانه برابر با 70 میلیون گوشی هوشمند بود و کارخانه Tianjin نیز 56 میلیون گوشی تولید کرد. این کارخانه سال گذشته تعطیل شد.

تعطیلی کارخانه این شرکت به معنای خروج آن از کشور چین نیست و همچنان فروش محصولات آن در این کشور ادامه پیدا می کند. سهم سامسونگ در بازار چین به 1 درصد رسیده است و بیشتر خریداران به دنبال برندهای داخلی هستند. در بخش گوشی های پرچمدار اپل فروش مناسبی در بازار این کشور دارد.

سامسونگ

تجهیزات تولید این کارخانه به سایر کارخانه ها در سراسر جهان منتقل می شود. سامسونگ تولیدات خود در کشور ویتنام و هند را افزایش می دهد چرا که هزینه تولید در این کشورها نسبت به چین کمتر است. علاوه بر این شرکت کره ای، سونی نیز کارخانه خود در پکن را اوایل سال جاری میلادی تعطیل کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع