دوربین سونی A9 II با قابلیت فوکوس خودکار از راه رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دوربین سونی A9 II فاقد آینه است اما فوکوس خودکار سریع تر و هوشمندانه تری را برای کاربران به ارمغان می آورد. این محصول تا پایان سال جاری وارد بازار می شود.

اغلب عکاسان، عاشق سرعت دوربین فول فریم سونی A9 هستند، اما از نحوه نگهداری و استحکام آن شکایت دارند. البته این شرکت ژاپنی با عرضه دوربین بدون آینه فول فریم A9 II به بسیاری از این مشکلات رسیدگی کرده است. دوربین سونی A9 II سرعت تصویربرداری یکسانی نسبت به مدل قبلی خود دارد، اما به سبب داشتن شاتر جدید و ضد شوک و همچنین کاور و سرپوش های بهتر، از استحکام و دوام بیشتری در شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار است. طراحی جدید دوربین باعث شده که کاربر حتی در صورت تصویربرداری طولانی با لنزهای تله فوتو، به راحتی بتواند آن را در دستان خود نگه دارد. 

دوربین سونی A9 II همانند مدل قبلی خود، مجهز به حسگر 24.2 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS بوده و سرعت تصویربرداری آن به وسیله شاتر دستی و الکترونیکی، به ترتیب برابر با 10 و 20 فریم بر ثانیه است. دوربین A9 II همچنین علاوه بر 425 نقطه تشخیص کنتراست، دارای 693 نقطه AF تشخیص فاز بوده که 93 درصد از حسگر را می پوشاند.

تفاوت مدل A9 و دوربین سونی A9 II، استفاده از پردازنده Bionz X و فناوری هوش مصنوعی است که نخستین بار در مدل A6400 شاهد آن بودیم. دوربین جدید سونی قادر به محاسبه 60 فوکوس خودکار پیوسته در هر ثانیه است، بنابراین می توان گفت که A9 II سرعت فوکوس بیشتری دارد. سیستم تشخیص حیوان، چشم و چهره در این دوربین، با سرعت و دقت بالاتری عمل می کند. سونی اظهار داشته که این سیستم جدید به طور ویژه مناسب برای ورزشکاران و عکسبرداران ژورنالی است.

از دیگر مشخصات دوربین سونی A9 II می توان به سیستم تثبیت درونی 5 محوری، لرزشگیر 5.5 وقفه ای، کنترل طرح بندی، بهبود Dialها و جوی استیک خوش دست اشاره کرد. این دوربین همانند مدل قبلی خود، به نمایشگر اولد EVF مجهز شده تا سرعت تصویربرداری را در نرخ حداکثر حفظ کند. به نظر می آید که محصول جدید سونی همچنین از قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با رزولوشن 8- بیت برخوردار است. 

مدل جدید A9 II دارای کفشک MI سونی بوده که امکان تجهیز به میکروفون ECM-B1M یا کیت آداپتور XLR-K3M XLS جهت بهبود کیفیت صدا را فراهم می آورد. این دوربین همچنین از یک آداپتور اترنت انحصاری برای کنترل تصویربرداری از راه دور، فناوری USB نوع C 3.2 ،HDMI و جک های میکروفن و هدفون بهره می برد.    

جالب اینکه دوربین سونی A9 II مجددا همانند مدل قبلی از باتری پرظرفیت سری Z استفاده می کند، اما در صورت استفاده و عدم استفاده از منظره یاب، به ترتیب قادر به گرفتن 500 و 690 عکس است. البته سونی ادعا کرده که تعداد تصاویر ثبت شده در هر بار شارژ، به 1000 عدد می رسد. A9 II دارای دو جایگاه کارت حافظه سازگار با فرمت UHS-II است.

با توجه به مشخصات ذکر شده، به نظر می آید که سونی A9 II یک دوربین سریع تر، مقاوم تر و راحت تر جهت استفاده بوده و گزینه مناسبی برای عکسبرداران حرفه ای به شمار می آید. قیمت این محصول جدید، حدود 4500 دلار بوده و در حوالی نوامبر سال جاری روانه بازارهای ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع