حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ساخت آیفون‌ های بعدی با فلزات بازیافتی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
اپل در راستای برنامه‌های زیست‌محیطی خود قصد دارد فلزات کمیاب به‌کاررفته در گجت‌هایش را بازیافت کرده و از آن‌ها مجددا استفاده کند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از engadget، اپل سعی دارد تا با برنامه‌های ویژه‌ای محصولات خود را طبیعت دوست‌تر بکند. این کمپانی قصد دارد تا در آینده از مواد بازیافتی برای تولید فلزات کمیاب کره زمین که برای ساخت Taptic Engine آیفون‌ها موردنیاز است، استفاده کند.
 
 Taptic Engine محرک خطی کوچکی است که بازخورد لمسی امضای آیفون را تولید می‌کند. اپل این قطعه را در نسل اول اپل واچ قبل از ارائه آن در آیفون 7 معرفی کرده است. طبق گفته رویترز ، Taptic Engine حدود یک‌چهارم فلزات نادر خاکی را که در ساخت یک آیفون استفاده می‌شود را در خود جای داده است.
 
در حال حاضر اپل این مواد بازیافتی را از یک تولیدکننده خارجی تأمین می‌کند. بااین‌حال این کمپانی اظهار داشته است که به دنبال راهی برای استفاده از روبات‌ها برای بازیابی فلزات نادر کره زمین است. همچنین اپل تصمیم دارد که ماشین‌آلات سنتی بازیافت گجت‌های الکترونیکی را به نحوی بهینه‌سازی کند که حداقل بتوانند اندکی از این مواد نادر را حفظ کنند. آنچه بازیافت اجزای نادر زمین را به چالش می‌کشد زیر بودن آن‌ها و احتمال بسیار بالای خرد شدنشان در فرایند بازیافت است.
 
 
 
یافتن راهی برای مبارزه مؤثر با تغییرات آب و هوایی و استفاده مجدد و بازیافت فلزات خاکی کمیاب بسیار مهم است. 17 ماده معدنی تشکیل‌دهنده گروه فلزات کمیاب علاوه بر اینکه در همه نوع لوازم الکترونیکی مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه برای ساخت وسایل نقلیه برقی و صفحات خورشیدی نیز ضروری است.
 
مطالعه جدیدی که توسط وزارت زیرساخت هلند انجام شده است نشان می‌دهد که کمبود فلزات کمیاب احتمالاً توانایی جهان در تحقق اهداف مرتبط با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که توسط توافق‌نامه اقلیمی پاریس تعیین شده است ، محدود خواهد کرد. کاهش وابستگی به فلزات معدنی خاکی کمیاب چیزی است که اپل از سال 2017 در مورد آن صحبت کرده است.
 
علاوه بر این چین 80 درصد تأمین فلزات کمیاب در جهان برعهده چین است و این کشور تهدید کرده است در صورت ادامه جنگ تجاری با آمریکا ، صادرات این مواد به ایالات‌متحده را محدود خواهد کرد. لیزا جکسون ، معاون محیط‌زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل دراین‌باره به رویترز اعلام کرد که حرکت به سمت استفاده از مواد بازیافتی بیشتر به هیچ‌گونه تنش تجاری مربوط نمی‌شود ، اما سپس افزود: «این یکی از آن اتفاقات نیکی است که در آن آنچه برای طبیعت خوب است به‌طور همزمان برای کسب‌وکار نیز خیر است.»
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع