حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گیگابایت مادربردهای X299X را برای پردازنده‌های Cascade Lake-X اینتل معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گیگابایت مادربردهای جدیدی با تراشه‌ی X299X را با امکانات پیشرفته برای پردازنده‌های Cascade Lake-X اینتل معرفی کرد.

گیگابایت از مادربردهای جدید X299X Designare 10G ،X299X Aorus Xtreme WaterForce و X299X Aorus Master پرده برداشت و این مادربردها را برای پردازنده‌های Cascade Lake-X HEDT اینتل معرفی کرد. این مادربردهای بالارده، از نسخه‌ی ارتقایافته‌ای از تراشه‌ی X299 اینتل با نام X299X بهره می‌برند. تراشه‌های Cascade Lake-X با چهار گذرگاه PCIe بیشتر نسبت به پردازنده‌های نسل قبلی Skylake-X همراه هستند که مادربردهای قبلی X299 فاقد آن است.

گیگابایت در مادربردهای X299X، از طراحی جدید و جذابی استفاده کرده و راه‌حل‌هایی را برای کاهش حرارت ارائه کرده است. از دیگر ویژگی‌های این مادربردها می‌توان به قابلیت اتصال به شبکه با پهنای باند ۵ یا ۱۰ گیگابیت‌برثانیه اشاره کرد. مادربردهای X299X Designare 10G ،X299X Aorus Xtreme WaterForce و X299X Aorus Master متناسب با کاربران حرفه‌ای و سازندگان محتوا طراحی شده‌اند. مادربردهای جدید گیگابایت دارای مدار تغذیه‌ی قدرتمند با ۱۶ فاز رگولاتور هستند. با وجود ۸ اسلات حافظه، از ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 در این مادربردها پشتیبانی می‌شود. گیگابایت در مادربردهای جدید خود، امکان پیکره‌بندی Multi GPU را فراهم کرده است در نتیجه می‌توان از چندین کارت گرافیک Quadro انویدیا به‌طور هم‌زمان بهره برد.

مادربرد گیگابایت
مادربرد گیگابایت

مادربردهای X299X Designare 10G و X299X Aorus Xtreme WaterForce، از یک جفت پورت USB Type-C با پهنای باند 40 گیگابیت‌برثانیه و پشتیبانی داخلی Thunderbolt 3 بهره برده‌اند. به‌طور کلی مادربردهای X299X گیگابایت مجهز به اسلات‌های داخلی PCIe x4 M.2 هستند. X299X Designare 10G و X299X Aorus Xtreme WaterForce با یک آداپتور نسل چهارم AIC ارائه می‌شوند که تا چهار اسلات PCIe x4 M.2 اضافی را برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مادربردهای جدید گیگابایت، قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi 6 802.11AX اینتل را ارائه می‌کنند. در مدل X299X Designare 10G شاهد کنترلر اترنت X550-AT2 اینتل هستیم که دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی را پوشش می‌دهد. مادربردهای X299X گیگابایت با تراشه‌های مبدل صوتی ALC 1220-VB IC و ESS 9218 Sabre DAC و تکنولوژی صدای AMP-UP عرضه خواهند شد.

این مادربردهای جدید گیگابایت با سیستم دفع حرارت اختصاصی ارائه شده‌اند

محصولات جدید گیگابایت با سیستم دفع حرارت اختصاصی از جمله هیت‌سینک‌های طراحی Fins-Array، لوله‌های ناقل حرارت با ضخامت بالا، پدهای حرارتی و بک پلیت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. X299X Aorus Xtreme WaterForce نیز دارای سیستم خنک‌کننده‌ی AIO است که باعث خنک‌شدن پردازنده، منبع تغذیه، تراشه و اسلات M.2 SSD می‌شود. هر سه مادربرد با فناوری Smart Fan 5 گیگابایت همراه هستند، بنابراین کاربر کنترل کاملی بر تمام فن‌ها و سنسورهای دما خواهید داشت.

مادربردهای Gigabyte X299X Designare 10G ،X299X Aorus Xtreme WaterForce و X299X Aorus Master احتمالا به‌زودی در دسترس قرار خواهند گرفت؛ اما قیمتی برای آن‌ها مشخص نشده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع