اینستاگرام امکان خرید از طریق واقعیت افزوده را فراهم می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به استناد اخبار جدید، اینستاگرام قصد دارد به منظور فراهم کردن تجربه بهتر خرید آنلاین، امکان تست محصولات از طریق واقعیت افزوده را برای کاربران فراهم کند.

از امروز شماری از برندهای مختلف که محصولات خود را مستقیما از طریق اینستاگرام به فروش می رسانند، قادر خواهند بود که از ویژگی فروش از طریق واقعیت افزوده نیز استفاده کنند. این ویژگی جدید فعلا به محصولات آرایشی برای مثال مک و نارس و برخی برندهای عینک مانند ری بن محدود است، با این همه اینستاگرام قرار است این حوزه را به برندهای بیشتری اختصاص دهد.

ایده آن است که واقعیت افزوده به خریداران اینستاگرامی کمک کند تا محصولات خاص را برای خود تست کنند. تکنولوژی به کار رفته در این زمینه مشابه تکنولوژی موجود در بسیاری از افکت های دوربین اینستاگرام و تبلیغات واقعیت افزوده موجود در فیسبوک است.

برای استفاده از این ویژگی جدید روش های مختلفی وجود دارد. اولین روش هنگام بررسی محصولات خاصی است که یک برند در پست های خود تگ کرده است. کاربران از این پس گزینه ای تحت عنوان تست محصول دارند که به آن ها از طریق واقعیت افزوده، اجازه این کار را می دهد.

اینستاگرام خرید واقعیت افزوده

اینستاگرام علاوه بر این امیدوار است که کاربران تجارب استفاده خود از واقعیت افزوده را در استوری با دیگران نیز به اشتراک بگذارند و از این طریق لینک انجام این کار را به سایرین نیز بدهند. مدیران اینستاگرام از این ویژگی جدید به عنوان روشی که به کاربران برای خرید بهتر کمک خواهد کرد، یاد کرده اند.

اگرچه در حال حاضر برندهای محدودی می توانند از این ویژگی استفاده کنند، با این همه تبلیغات اثر بسیاری روی این ویژگی جدید خواهد گذاشت. در آینده نه چندان دور نیز برندهای بیشتری مشمول این ویژگی خواهند شد، زیرا اینستاگرام به عنوان پلتفرمی قوی برای فروش محصولات بسیاری از برندها (به ویژه برندهای محصولات زیبایی) اهمیت دارد.

اینستاگرام با افرودن این ویژگی و فراهم کردن امکان ارتباط نزدیک تر کاربران و محصول می تواند توجه کاربران بسیاری در زمینه خرید را به خود جذب کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع