مایکروسافت مدعی شد: حمله هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی 2020 آمریکا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مایکروسافت در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده است که هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی 2020 ایالات متحده آمریکا حمله کرده اند.

مایکروسافت به تازگی مدعی شده که یک گروه هکر با نام فسفر که متعلق به ایران است، به کمپین انتخاباتی 2020 ایالات متحده آمریکا حمله کرده است. بر اساس ادعای مایکروسافت، این گروه به 241 حساب ایمیل در مدت زمان 30 از ماه اوت تا سپتامبر حمله کرده است. این حساب ها متعلق به مقامات کنونی و سابق ایالات متحده آمریکا، خبرنگاران فعال در حوزه سیاست جهانی و ایرانیان مقیم این کشور هستند. از این تعداد، تنها 4 حساب به دست هکرها افتاده است که هیچ یک از آن ها مربوط به کاندیداهای ریاست جمهوری نبوده است.

حمله هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی 2020 آمریکا

مایکروسافت ادعا کرده که هکرهای ایرانی از روش های پیچیده ای برای این حمله استفاده نکرده اند؛ با این حال تلاش زیادی از خود نشان داده اند. این گروه در حالت کلی خواهان دسترسی به اطلاعات 2700 حساب بوده و به 241 حساب حمله کرده اند که در نهایت، موفق به دسترسی به اطلاعات 4 حساب شده اند. این حملات در مدت زمان یک ماه صورت گرفته است.

مایکروسافت مدعی شده که از اهداف فسفر اطلاع پیدا کرده و صاحبان این حساب ها را مطلع کرده تا امنیت آن ها را افزایش دهند. ایران و ایالات متحده آمریکا در حال جنگ سایبری هستند؛ با این حال ایران واکنشی به این ادعای مایکروسافت نشان نداده است. بر اساس گزارش های گذشته، روسیه در انتخابان سال 2016 ایالات متحده آمریکا دخالت کرده است، بنابراین این کشور بیش از پیش چنین حملاتی را مورد بررسی قرار می دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع