حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بررسی گوشی وان‌پلاس ۷تی | تکفارس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دانستن اینکه وان‌پلاس امسال چند گوشی را وارد بازار کرده است، تا حدودی سخت شده است. چیزی که باید بدانید این است که وان‌پلاس ۷تی مانند ۷ پرو یک گوشی پریمیوم محسوب نمی‌شود، اما همچنان جزء بهترین‌هاست.

نمایشگر ۹۰ هرتزی، دوربین سه‌گانه با قابلیت عکاسی در نور کم و باتری با فناوری شارژ سریع از جمله امکانات این گوشی است. این گوشی با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و تنها ۵۹۹ دلار قیمت دارد. این گوشی به صورت آنلاک در دسترس است و در آمریکا اپراتور تی‌-موبایل آن را عرضه می‌کند. ضمن اینکه با اپراتورهای وریزون و AT&T نیز کار می‌کند.

از لحاظ مقایسه قیمت می‌توان این گوشی را با گلکسی اس۱۰ مقایسه کرد که ۷۵۰ دلار قیمت دارد. پیکسل ۳ ایکس‌ال نیز ۵۹۹ دلار قیمت دارد، اما بعد از عرضه پیکسل ۴ تولید آن متوقف شده است. ضمن اینکه قیمت وان‌پلاس ۷ پرو نیز ۶۶۹ دلار است. با توجه به اینکه این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری شرایط بسیار خوبی دارد، در مقایسه با گلکسی اس۱۰ بسیار مقرون به صرفه است. اگر از لحاظ بودجه مشکلی ندارید می‌توانید با پرداخت ۷۰ دلار اضافه، وان‌پلاس ۷ پرو را تهیه کنید.

در زیر تفاوت‌های وان‌پلاس ۷تی و ۷ پرو را با هم مرور خواهیم کرد:

  • ۷ تی از ناچ قطره‌ای بهره می‌برد، در حالی که ۷ پرو دارای دوربین سلفی کشویی است.
  • صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچی ۷تی مقدار کمی از ۷ پرو کوچک‌تر است.
  • دوربین تله‌فوتو ۷تی ۱۲ مگاپیکسل و دوربین تله‌فوتو ۷ پرو ۸ مگاپیکسل است.
  • ۷تی از پردازنده جدید اسنپدراگون +۸۵۵ استفاده می‌کند، در حالی که ۷ پرو دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است.
  • ۷تی از فناوری جدید شارژ سریع وان‌پلاس با نام وارپ شارژ ۳۰تی (Warp Charge 30T) استفاده می‌کند.
  • باتری وان‌پلاس ۷تی ۳۸۰۰mAh و باتری ۷ پرو ۴۰۰۰mAh است.
  • ۷تی دارای رنگ‌های جدید نقره‌ای یخ‌زده و آبی یخچالی است.

طراحی: مانند وان‌پلاس ۷ پرو خاص نیست، اما همچنان صاف و صیقلی است.

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که ۷تی شبیه به ۷ پرو است، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. وان‌پلاس ۷تی دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰p است که در مقایسه با وضوح ۱۴۴۰p گوشی ۷ پرو به مراتب پایین‌تر است. همانطور که اشاره شد ۷تی دارای ناچ قطره‌ای است که شبیه به ناچ گوشی‌های وان‌پلاس ۷ و ۶تی است. دوربین سه‌گانه ۷تی درون یک دایره بزرگ قرار گرفته است که یادآور گوشی‌های موتو موتورولا است.

با طراحی هوشمند، ۷تی ویژگی‌های خوب ۷ پرو را حفظ کرده است. یکی از این ویژگی‌ها نرخ تازه‌سازی تصاویر ۹۰ هرتز است که جایگزین نرخ ۶۰ هرتز اکثر گوشی‌ها شده است. البته گوشی‌های کمی مانند ریزر فون ۲ نیز در بازار وجود دارند که دارای نرخ ۱۲۰ هرتز هستند. با این حال حتی اگر یک گیمر حرفه‌ای نباشید هم از حرکات نرم و سریع این نمایشگر لذت خواهید برد.

وان‌پلاس ۷تی فاقد جک هدفون است و بر خلاف مدل‌های پیشین، دانگل هدفون نیز همراه آن عرضه نمی‌شود.

مانند نسخه‌های پیشین، وان‌پلاس ۷تی نیز فاقد گواهی مقاومت در برابر آب است، اما به گفته وان‌پلاس مقاومت آن مانند ۷ پرو است. گوشی ۷ پرو توانسته بود به مدت ۳۰ دقیقه در آب دوام بیاورد که این زمان آن را در رده گوشی‌های با گواهی IP68 قرار می‌داد. با این حال ۷تی با قرار گرفتن در یک استخر ۳ فوتی، سرانجام خاموش شد.

۷تی از سیستم شناسایی اثرانگشت در داخل صفحه نمایش بهره می‌برد. البته شما می‌توانید از پین و شناسایی چهره نیز برای باز کردن گوشی خود استفاده کنید، اما برای پرداخت‌های دیجیتال این امکان وجود ندارد.

دوربین سه‌گانه ۷تی عملکرد فوق‌العاده خوبی در نور کم دارد

با سه سنسور ۴۸،۱۲ و۱۶ مگاپیکسلی، وان‌پلاس ۷تی عکس‌های واضح و زنده‌ای را ثبت می‌کند. حالت جدید ماکرو نیز به شما اجازه می‌دهد تا از فواصل نزدیک از سوژه عکاسی کنید.

با استفاده از حالت نایت اسکیپ (Night Scape) می‌توانید عکس‌های واضح‌تری را نسبت حالت نایت سایت (Night Sight) پیکسل ۳ در شب ثبت کنید. برای مثال صورت‌ها در پیکسل ۳ کمی تار ثبت می‌شدند، اما ۷تی جزئیات و بافت را بهتر ثبت می‌کند. با این حال در لبه‌های تصویر تراز سفیدی در عکس‌های پیکسل ۳ بهتر است و رنگ‌ها را نسبت به ۷تی بهتر نشان می‌دهد. با این حال برنده واقعی در عکاسی شب آیفون ۱۱ است که در کنار ثبت تصاویر واضح، رنگ‌ها را نیز با دقت بالایی نشان می‌دهد.

عکس‌های پرتره نیز بسیار خوب است. حالا به لطف لنز با زاویه عریض ۷تی می‌توانید پرتره‌های خوبی ثبت کنید. دوربین زاویه عریض ۷تی عکس‌های روشن و واضحی از مناظر ثبت می‌کند و گوشه‌های تصویر نیز به آن صورت تار نیست. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در نور زیاد عملکرد خوبی دارد، اما هنگامی که نور کم است و از فلش (نور صفحه نمایش) استفاده می‌کند، ثبت تصویر کمی طول می‌کشد.

این گوشی توانایی ضبط تصاویر ۳۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۴K و همچنین تصاویر آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین با زاویه عریض 7تی

دوربین با زاویه عریض ۷تی

سمت چپ 7تی و سمت راست پیکسل 3

عکاسی در محیط بسته – سمت چپ ۷تی و سمت راست پیکسل ۳

عکاسی در محیط بسته - سمت چپ ۷تی و سمت راست پیکسل ۳

عکاسی در محیط بسته – سمت چپ ۷تی و سمت راست آیفون ۱۱

حالت ماکرو 7تی

حالت ماکرو ۷تی

حالت پرتره 7تی

حالت پرتره ۷تی

دوربین سلفی 7تی

دوربین سلفی ۷تی

 

نرم‌افزار: گوشی با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود

وان‌پلاس ۷تی یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که با اندروید ۱۰ از جعبه خارج می‌شود. با استفاده از اندروید ۱۰ کنترل بیشتری بر روی حریم خصوصی خود خواهید داشت و ژست‌های حرکتی جدیدی نیز به آن اضافه شده است. وان‌پلاس از اکسیژن‌اواس استفاده می‌کند، اما با این حال بسیار به اندروید خام نزدیک است.

برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از گوشی، می‌توانید از حالت زن (Zen Mode) استفاده کنید. با استفاده از این حالت تنها می‌توانید به تماس‌های اضطراری و عکس گرفتن دسترسی داشته باشید. طول حالت زن در ابتدا ۲۰ دقیقه بود و حالا به ۱ ساعت افزایش پیدا کرده است. اما اگر واقعا می‌خواهید کمتر از گوشی خود استفاده کنید می‌توانید از ویژگی Digital Wllbeing گوگل استفاده کنید.

با استفاده از حالت مطالعه می‌توانید رنگ‌های صفحه نمایش را تغییر دهید تا آسیب کمتری به چشم‌هایتان برسد. بخش گالری تی۷ نیز به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های خود را در یک پوشه مخفی کنید.

برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری 7تی

برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری ۷تی

 

وان‌پلاس ۷تی از پردازنده اسنپدراگون +۸۵۵ استفاده می‌کند که از نظر گرافیکی ۱۵ درصد سریعتر از اسنپدراگون ۸۵۵ است. با این وجود در استفاده روزانه متوجه این تفاوت بین ۷تی و ۷ پرو نمی‌شوید. گوشی هنگام اجرای بازی‌های گرافیکی کمی روان‌تر است و در هنگام مرور صفحات وب و عکس گرفت عملکرد خوبی دارد.

در زیر می‌توانید مقایسه عملکرد گوشی‌های وان‌پلاس ۷تی، ۷ پرو، گلکسی اس۱۰ و پیکسل ۳ ایکس‌ال گوگل را مشاهده کنید:

همانطور که مشاهده می‌کنید، ۷تی توانسته هر سه گوشی را کنار بزند و بهترین عملکرد را داشته باشد.

در طول آزمایش عمر باتری، گوشی توانست در حالت هواپیما، ۱۶ ساعت و ۱۱ دقیقه ویدیو پخش کند که در مقایسه با زمان ۱۵ ساعت و ۱۵ دقیقه‌ای ۷ پرو بسیار خوب است. پیکسل ۳ نیز توانسته بود ۱۶ ساعت و ۴۹ دقیقه ویدیو پخش کند. با این حال گلکسی اس۱۰ با ۱۷ ساعت پخش ویدیو، بهترین عملکرد را داشته است.

به کمک تکنولوژی وارپ شارژ ۳۰تی، این گوشی توانست بعد از ۳۰ دقیقه ۶۸ درصد باتری را شارژ کند و پس از ۱ ساعت شارژ آن کامل شد.

حالا نوبت به مقایسه ۷تی با رقبای خود می‌رسد:

وان‌پلاس ۷ پرو: اگر حاضر به پرداخت ۷۰ دلار اضافه هستید، ۷ پرو گزینه خوبی برای شما می‌باشد. با وجود پردازنده جدیدتر ۷تی، اما در استفاده روزانه تفاوتی میان آنها وجود ندارد و ۷ پرو بزودی آپدیت نرم‌افزاری و ویژگی‌هایی که ۷تی همراه خود دارد را دریافت خواهد کرد.

گلکسی اس۱۰ سامسونگ: این گوشی طراحی بهتری دارد و ابعاد آن کمی کوچکتر است. ضمن اینکه عمر باتری آن نیز بیشتر است. با این حال قیمت ۷۵۰ دلاری آن خیلی بیشتر از ۷تی است و ضمن اینکه فاقد دوربین سه‌گانه است.

پیکسل ۳ ایکس‌ال: در مقایسه با این گوشی ۷تی دارای ۲ برابر رم بیشتر است. علاوه بر این بعد از عرضه پیکسل ۴، گوگل عرضه این گوشی را متوقف کرده است.

جدول مقایسه مشخصات فنی گوشی‌های ذکر شده:

وان‌پلاس ۷تی وان‌پلاس ۷ پرو وان‌پلاس ۷ سامسونگ گلکسی اس۱۰ای گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال
ابعادو وضوح صفحه نمایش

آمولد ۶٫۵۵ اینچ

۲,۴۰۰x1,080-pixels

آمولد ۶٫۶۷ اینچ

۳,۱۲۰x1,440-pixels

آمولد ۶٫۴۱ اینچ

۲,۳۴۰x1,080-pixels

آمولد ۵٫۸ اینچ

۲,۲۸۰x1,080-pixels

آمولد ۶٫۳ اینچ

۲,۹۶۰x1,440-pixels

تراکم پیکسل ۴۰۲ppi ۵۱۶ppi ۴۰۲ppi ۴۳۸ppi ۵۲۲ppi
ابعاد (میلیمتر) ۱۶۰٫۹۴x74.44×8.13mm ۱۶۲٫۶x75.9×8.8mm ۱۵۷٫۷x74.8×8.2mm ۱۴۲x70x7.9mm ۱۵۸x76.7×7.9mm
وزن (گرم)  ۱۹۰g ۲۰۶g ۱۸۲g ۱۵۰g ۱۸۴g
سیستم عامل اندروید ۱۰ به همراه اکسیژن‌اواس اندروید ۹ به همراه اکسیژن‌اواس اندروید ۹ به همراه اکسیژن‌اواس اندروید ۹ به همراه سامسونگ UI ONE اندروید ۹ پای
دوربین ۴۸ مگاپیکسل (استاندارد)

۱۲ مگاپیکسل (تله‌فوتو)

۱۶ مگاپیکسل (فوق عریض)

۴۸ مگاپیکسل (استاندارد)

۸ مگاپیکسل (تله‌فوتو)

۱۶ مگاپیکسل (فوق عریض)

۴۸ مگاپیکسل (استاندارد)

۵ مگاپیکسل (تله‌فوتو)

۱۲ مگاپیکسل (عریض)

۱۶ مگاپیکسل (فوق عریض)

۱۲٫۲ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل ۱۰ مگاپیکسل

۸ مگاپیکسل (استاندارد)

۸ مگاپیکسل (عریض)

ضبط ویدیو ۴K ۴K ۴K ۴K ۴K
پردازنده

۲٫۹۶GHz هشت هسته‌ای

کوالکام اسنپدراگون +۸۵۵

۲٫۸۴GHz هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

۲٫۸۴GHz هشت هسته‌ای

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

هشت هسته‌ای

کوالکام اسنپدراگون۸۵۵

۲٫۵GHz هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵
حافظه داخلی ۱۲۸GB ۱۲۸GB, 256GB ۱۲۸GB, 256GB ۱۲۸GB, 256GB ۶۴GB, 128GB
رم ۸GB ۶GB, 8GB, 12GB ۶GB, 8GB ۶GB, 8GB ۴GB
حافظه خارجی ندارد ندارد ندارد تا ۵۱۲ گیگابایت ندارد
باتری ۳,۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۴,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳,۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳,۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳,۴۳۰ میلی‌آمپر ساعت
سنسور اثرانگشت داخل صفحه نمایش داخل صفحه نمایش داخل صفحه نمایش دکمه روشن و خاموش پشت گوشی
اتصالات USB-C USB-C USB-C USB-C USB-C
جک هدفون ندارد ندارد ندارد دارد ندارد
سایر ویژگی‌ها دو سیم‌کارت، نمایشگر ۹۰ هرتز، تکنولوژی شارژ سریع وارپ ۳۰تی دو سیم‌کارت، نمایشگر ۹۰ هرتز، تکنولوژی شارژ سریع وارپ، دوربین سلفی کشویی دو سیم‌کارت، Dash شارژ ویژگی پاورشیر بی‌سیم، شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰، استاندارد ضد آب IP68 استاندارد ضد آب IP X8، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، هدفون پیکسل باد
قیمت $۵۹۹ $۶۶۹ (۱۲۸GB/6GB)

$۶۹۹ (۲۵۶GB/8GB)

$۷۴۹ (۲۵۶GB/12GB)

$۶۱۷ (۱۲۸GB/6GB)

$۶۷۸ (۲۵۶GB/8GB)

$۷۵۰

 $۵۹۹ (۶۴GB)

$۶۹۹ (۱۲۸GB)

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع