پتنت جدید مایکروسافت به کف پوش ویبره دار مخصوص VR اشاره می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پتنت جدید مایکروسافت نشان می دهد که این شرکت در حال آماده سازی یک کف پوش ویبره دار برای واقعیت مجازی است.

شرکت مایکروسافت اخیرا پتنتی را برای یک کف پوش ویبره دار به ثبت رسانده است. این کف پوش از برخورد کاربر با لوازم منزل در حین جستجو در دنیاهای جدید در واقعیت مجازی جلوگیری می کند. پتنت جدید مایکروسافت همچنین نشان می دهد که این کمپانی بزرگ، علیرغم لغو برنامه های واقعیت مجازی برای کنسول Xbox One، هنوز به ترکیب واقعیت مجازی در اکوسیستم Xbox علاقه مند است.

مایکروسافت در توضیح پتنت خود گفته است:

در برخی موارد، دستگاه محاسبه گر می تواند به شکل یک کنسول بازی ظاهر شود و نمایشگر قابل نصب روی سر و همینطور دستگاه های کنترلی جانبی، در واقع به عنوان لوازم فرعی برای کنسول بازی به کار گرفته می شوند.

تصویر ارائه شده برای پتنت جدید مایکروسافت ، شامل یک Xbox و یک Kinect نیز هست.

با اینکه بعضی از سیستم های واقعیت مجازی، در صورت خارج شدن کاربر از محدوده امن بازی، هشداری را برای وی صادر می کنند، اما باز هم امکان برخورد کاربر به اشیای موجود در پیرامون وجود دارد. این امر موجب آسیب رسانی بالقوه به اشیاء و صدمه دیدن فرد می شود. برخی از کاربران VR در حال حاضر نیز از یک کفپوش مخصوص استفاده می کنند که لمس فضا را از طریق نوشته های متعدد فراهم می آورد. با این حال کفپوش پیشنهادی مایکروسافت دارای نشانگرها و یک هدست واقعیت مجازی است که به اسکن و پویش محیط می پردازد تا منطقه امنی را برای کاربر مهیا کند. این کفپوش از سنسورهای فشار نیز برخوردار بوده و احتمالا از طریق لرزش و ویبره، یک فیدبک لمسی را برای کار فراهم می آورد.

با کفپوش جدید مایکروسافت، دیگر نیازی به نگرانی در خصوص وسعت یا کوچکی اتاق خود نباشید. به نظر می رسد که این کفپوش، به صورت کاشی های به هم پیوسته بوده و می توان آن را به هر اندازه ای روی زمین پهن کرد. البته به خاطر داشته باشید که ثبت یک پتنت، لزوما به معنی اضافه کردن واقعیت مجازی به Xbox یا حتی کار واقعی به روی این کفپوش نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع