والمارت شرکت ModCloth را دو سال پس از خریدش به فروش می‌رساند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دو سال پس از خریداری شرکت ModCloth که فروشگاهی برای فروش لباس‌های زنانه است، والمارت قصد دارد تا این شرکت را به فروش برساند.

شرکت ModCloth که در زمینه فروش اینترنتی محصولات مد و فشن زنانه فعالیت می‌کند، قرار بود تا بخشی از سرمایه‌گذاری والمارت برای خرده‌فروشی محصولات مد در سراسر جهان باشد، اما حالا قرار است تا این سایت فروش اینترنتی به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

کریستین فیوئر، مدیر اجرایی پروژه خرده‌فروشی جهانی (Go Global Retail) گفت:

ما انتظار داریم تا مسیر خود را مانند قبل ادامه دهیم. بعید می‌دانم که مشتریان ما تفاوتی احساس کنند. هرچند اگر هم تفاوتی در کارهای ما توسط فروشندگان احساس شود، امیدواریم تغییرات برای آن‌ها مثبت باشد.

سوزان گرگ کوگر در سال ۲۰۰۲ شرکت ModCloth را به صورت سایت مستقل فروش آنلاین راه‌اندازی کرد. این سایت از افراد حقیقی به عنوان مدل استفاده ‌می‌کرد و یکی از اولین برندهای لباس فروشی بود که تعهد داد در عکس‌های خود از فوتوشاپ استفاده نکند.

وقتی که در مارچ سال ۲۰۱۷ این شرکت به والمارت فروخته شد، بسیاری از مشتریان آن احساس کردند که به آن‌ها خیانت شده است. در همین رابطه، کانی وارنر یک صفحه در فیسبوک راه‌اندازی و شروع به انتقاد و اعتراض به مدیران جدید فروشگاه کرد. وارنر در مصاحبه‌ای با لس آنجلس تایمز گفت:

نکته‌ای که من در رابطه با ModCloth عاشق آن بودم، این حس بود که می‌دانستم لباس‌هایی که من از این شرکت خریداری می‌کنم در فروشگاه‌های مطرحی مانند میسی یافت نمی‌شود و کمتر کسی این لباس‌ها را بر تن می‌کند. بیش از این نمی‌توانم وضع موجود را تحمل کنم. حتی سرویس اشتراک ایمیل آن‌ها را هم قطع کردم. دوست ندارم از فروشگاهی خرید کنم که صاحب آن والمارت باشد.

معامله خرید ModCloth استراتژی مهمی‌ برای والمارت بود تا بتواند توانایی رقابت با آمازون در فروش اینترنتی را افزایش دهد. یکی از سخنگویان والمارت در این رابطه گفت:

زمانی که ما شرکت ModCloth را خریداری کردیم، تمرکز اصلی خود را بر روی ساخت مجموعه مارک‌های اختصاصی بومی-دیجیتال گذاشتیم. رویکرد ما در طول زمان بهبود یافته و تمرکز فعلی ما روی ایجاد مسیری برای برندهایی است که مشتری ما هستند. مانند یک فروشگاه اینترنتی خواربار، سرمایه‌گذاری خود را بر روی بخش‌های گذاشته‌ایم که نه تنها در آن بخش‌ها توانمند هستیم، بلکه ویژگی‌های منحصر به فردی داریم که می‌توانند برگ برنده ما باشند.

اگر هنوز نمی‌دانید که منظور والمارت از این ویژگی‌های منحصر به فرد چیست، باید بگوییم که والمارت در تلاش است تا تمرکز خود را بر روی محصولاتی بگذارد که در فروشگاه‌های اینترنتی به خوبی به فروش می‌رسند. و این مسئله منطقی نیز هست؛ والمارت میلیاردها دلار برای رقابت با آمازون سرمایه‌گذاری کرده و البته تنها بخشی از این سرمایه‌گذاری، بازدهی داشته است. هرچند سال گذشته فروش اینترنتی در کشور آمریکا تا چهل درصد افزایش داشته، اما تجارت الکترونیک ۱ میلیارد دلار زیان دیده است.

چند ساعت پس از اینکه ModCloth توسط والمارت خریداری شد، وال استریت ژورنال گزارش داد که والمارت به دنبال فروش برند Jetblack است. این سرویس فروش لباس به مشتریان اجازه می‌داد تا از طریق پیام متنی خریداری خود را انجام داده و طی چند ساعت، سفارش خود را تحویل بگیرند. اما ظاهراً این شرکت به مرحله زیان‌دهی رسیده بود و طبق آمار اعلام شده، در ابتدای تابستان نزدیک به ۱۵ هزاردلار به ازای هر کاربر ضرر داشته است.

برای وفادارن به ModCloth که در سال ۲۰۱۷ به فروش رسید، ممکن است که زمان خوشی فرا رسیده باشد. وقتی که فیوئر برنامه داشت تا این شرکت را در آمریکا و سراسر دنیا گسترش دهد، به دنبال این بود تا این شرکت به اصول خود پایبند باشد. او در این رابطه گفته بود:

تمرکز ما بر این است تا بتوانیم ModCloth را تبدیل به فروشگاهی برای راضی کردن سلایق خاص بانوان در زمینه مد و فشن کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع