چگونه اپلیکیشن نصب آفلاین مرورگر گوگل کروم را بارگیری کنید؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بدون شک ورود شرکت گوگل به بازار تولید اپلیکیشن‌های مرورگر وب یکی از انقلاب‌های این حوزه از برنامه‌های کاربردی بود.

در ۲ سپتامبر سال ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) کمپانی گوگل تصمیم گرفت که بالاخره مرورگر رایگان خود را که مدت بسیار زیادی از تولید آن گذشته بود به صورت آزمایشی برای کاربران ویندوز عرضه کند.

این مرورگر جدید که گوگل کروم نام داشت در عرضه ابتدایی به صورت نسخه آزمایشی در بیش از صد کشور دنیا در دسترس کاربران قرار گرفت تا کاربرانی که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت روی کامپیوترهای شخصی آن‌ها نصب است بتوانند از این مرورگر استفاده کنند.

گوگل کروم به دلیل امنیت، سرعت، سهولت در استفاده و ثبات خیلی سریع توانست خود را در میان مرورگرهای وب به شهرت برساند.

البته که گوگل کروم تفاوت بسیار زیادی با سایر مرورگرها ندارد اما با توجه به قدرت این مرورگر که مبتنی بر جاوا اسکریپت است این مرورگر توانست تجربه لذت بخشی از وب گردی را برای کاربران خود ایجاد کند.

قابلیت افزودن افزونه‌های مختلف به این مروگر که به کارایی و توانایی‌های گوگل کروم می‌افزاید یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت کروم در میان کاربران شده.

از ویژگی‌های مثبتی که در مرورگر گوگل کروم شاهد آن هستیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود قابلیت نشانه گذاری برای صفحات وب تا برای دفعات بعدی که قصد داریم دوباره آن سایت‌ها را بررسی کنیم بتوانیم به سرعت این کار را انجام دهیم.
  • در نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند این مرورگر شاهد بارگذاری وب سایت‌ها به شکل واکنش گرا خواهیم بود که باعث می‌شود اطلاعات داخل سایت بر اساس اندازه صفحه نمایش گوشی هوشمند شما تغییر کند تا بتوانید تجربه خوبی از مطالعه سایت داشته باشید.
  • با اتصال مرورگر گوگل کروم خود به حساب جیمیل می‌توانید تمام اطلاعات خود را ذخیره کنید و هر زمان که لازم بود این اطلاعات را از جمله سایت‌های نشانه گذاری شده، تاریخچه جستجو و رمزهای ذخیره شده خود را برگردانید.
  • وجود قابلیت ناشناس که شما می‌توانید در آن به وب گردی بپردازید و تمامی اطلاعات شما بعد از بستن پنجره مرورگر گوگل کروم به شکل کامل پاک خواهد شد.

هر فردی که سیستم عامل جدید خود را روی کامپیوتر شخصی‌اش نصب می‌کند یکی از اولین کارهایی که انجام می‌دهد نصب مرورگر گوگل کروم است چون با استفاده از این مرورگر می‌توان به راحتی به سایت‌های مختلف رفت و با سرعت سایر نرم‌افزارهای لازم را دانلود و نصب کرد.

شاید حالا متوجه شده باشید که چرا مرورگر گوگل کروم به این اندازه محبوب است و چرا در هر لیستی از بهترین مرورگرها باید نام کروم را در صدر لیست دید.

اما نصب مرورگر کروم به همین راحتی نیست و اگر قصد داشته باشید نسخه اصلی آن را به صورت مستقیم از خود گوگل دریافت کنید باید چند مرحله را طی کنید تا بتوانید این مرورگر را روی سیستم عامل خود نصب کنید.

اگر برای اولین بار قصد نصب مرورگر گوگل کروم را روی سیستم خود داشته باشید کمپانی گوگل راهی را جلوی شما قرار داده است که می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن کوچک به مرورگر گوگل کروم دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن کوچک در واقع یک فایل کم حجم با حجمی در حدود ۱ مگابایت است که در واقع با استفاده از این نرم‌ افزار می‌توانید به صورت آنلاین شروع به بارگیری و دانلود برنامه مرورگر گوگل کروم کنید. در این روش اتصال به اینترنت یکی از پیش نیازهای نصب مرورگر است.

برای دانلود این فایل کم حجم می‌توانید به لینک اینجا بروید و با انتخاب گزینه “دانلود کروم” فایل نصب را دریافت کنید و با اتصال به اینترنت به شکل کامل مرورگر گوگل کروم را روی سیستم عامل خود نصب کنید.

اما اگر بخواهید که مرورگر گوگل کروم را یک بار دانلود کنید و روی سیستم‌های مختلف آن را نصب کنید باید برای این کار هر بار با استفاده از برنامه نصب کننده آن شروع به دانلود این مرورگر کنید که این مسئله باعث از دست رفتن متوالی حجم اینترنت می‌شود چون گوگل کروم باید هر بار به صورت مجزا دانلود و نصب شود.

اما اگر برای شما حجم مصرفی اینترنت مهم است و دوست ندارید که آن را با دانلود چندباره مرورگر گوگل کروم مصرف کنید، کمپانی گوگل راه دیگری را نیز برای نصب مرورگر گوگل کروم پیشنهاد می‌کند که در واقع نصب آفلاین این مرورگر روی سیستم عامل است.

در این روش دیگر نیازی به دانلود یک فایل نصب کننده و بعد از آن دانلود مرورگر گوگل کروم نیست و تمامی فایل‌های مورد نیاز برای نصب گوگل کروم به صورت آماده و بسته بندی شده در دسترس است.

در این روش تنها کافی است که شما یک بار این فایل کامل را دانلود کنید و بعد از آن هر زمانی که لازم بود به صورت آفلاین آن را اجرا کنید و مرورگر گوگل کروم را روی دستگاه مورد نظر نصب کنید.

اما برای دانلود فایل نصبی آفلاین مرورگر گوگل کروم چه کاری باید انجام داد؟

برای این کار شما باید به لینک اینجا بروید که در واقع بخش دانلود فایل نصب آفلاین مرورگر گوگل کروم در آن قرار دارد و شما می‌توانید برای همیشه با یک بار دانلود این فایل قابلیت نصب مرورگر کروم را بدون اینترنت داشته باشید.

از نظر حجم، این فایل نصبی چیزی در حدود ۵۰ مگابایت است و برای نصب و استفاده از آن دیگر نیازی به دانلود فایل‌های اضافه نیست و با یک بار دانلود مرورگر گوگل کروم برای شما در دسترس است.

پس از بارگیری و نصب شما می‌توانید به راحتی از تجربه وب گردی با مرورگر گوگل کروم روی سیستم عامل خود لذت ببرید.

آخرین بروزرسانی مرورگر گوگل کروم نسخه ۶۹٫۰٫۳۴۹۷٫۹۲ آن است که برای تمامی پلتفرم‌هایی که از این مرورگر پشتیبانی می‌کنند نظیر اندروید، iOS، مک، لینوکس و ویندوز در دسترس است.

نکته مهم: در پایان بهتر است به یک نکته خیلی مهم و هیجان انگیز اشاره کنم. شما می‌توانید با دانلود نسخه قابل حمل مرورگر گوگل کروم از اینجا با قرار دادن این فایل روی حافظه USB خود هر زمان که به این مرورگر نیاز داشت تنها با اتصال فلش به دستگاه بدون نیاز به نصب هیچ فایل و برنامه خاصی مرورگر گوگل کروم را باز و از آن استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع