شرکت ARM قابلیت ساخت دستورالعمل های سفارشی را فراهم می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت ARM امکان ساخت دستورالعمل های سفارشی برای CPU های تعبیه شده را فراهم می آورد.

کمپانی ARM Holdings در روز سه شنبه اعلام کرد که طراحان چیپست می توانند ویژگی های یکتا و کاربردی خود را به CPUهای کورتکس M اضافه کنند، بدون اینکه مشکل تکه تکه شدن در نرم افزار به وجود آید. ویژگی جدید دستورالعمل های سفارشی برای معماری Armv8-M امکان طراحی ترکیبی سخت افزار و نرم افزار برای کاربردهای IoT (اینترنت اشیا) و همچنین کاربرد های تعبیه شده خاص را ساده تر می کند.

طبق اظهارات معاون دوم گروه IoT شرکت ARM Holdings، دنیای فناوری امروزه نیازمند افزایش همکاری بین طراحی نرم افزاری و سخت افزاری است.
به نظر می رسد که دستورالعمل های سفارشی به عنوان یک ویژگی استاندارد در CPUهای کورتکس M و در نیمه اول سال 2020 عرضه می شود. شرکت ARM به منظور سازگاری با دستورالعمل های سفارشی، CPUها را به نحوی تغییر می دهد که در حین کار با هر نوع مسیر داده های دلخواه، فضای رمزگذاری حفظ شود. ویژگی جدید علاوه بر ایجاد یک واسط پردازشگر همکار، شتاب CPUهای کورتکس M را نیز جهت استفاده در حوزه رایانش لبه ای مثل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، بهبود می بخشد.  

شرکت ARM

شرکت Arm در ضمن معرفی ویژگی دستورالعمل های سفارشی، به تغییر مدل حکمرانی شراکتی خود برای سیستم عامل Mbed OS نیز اشاره کرد. Mbed OS، به نوعی یک سیستم عامل IoT رایگان و منبع باز به حساب می آید. جالب اینکه بیش از 425 هزار توسعه دهنده نرم افزاری حدود ده سال است که از سیستم عامل Mbed OS استفاده می کنند.

تغییر مدل حکمرانی به نحوی صورت می گیرد که توسعه دهندگان بتوانند تاثیر بیشتری روی ویژگی ها و قابلیت های Mbed OS داشته باشند. برای پشتیبانی از این مدل، جلسات ماهانه ای برگزار می شوند که در طی آن ها، ARM با شرکای سیلیکونی خود در خصوص اولویت بندی و تصمیم گیری درباره اضافه کردن قابلیت های جدید، به گفتگو می پردازد. از جمله شرکای سیلیکونی فعلی در این گروه عملیاتی می توان به سامسونگ، Cypress ،Realtek NXP و غیره اشاره کرد. ظاهرا آخرین فعالیت ARM و شرکای آن، به بهینه سازی یک باتری کم انرژی جدید جهت افزایش طول عمر دستگاه های کاربردی مربوط می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع