سامسونگ پتنت جدیدی را با محوریت پانچ حفره‌ای به ثبت رساند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ اولین گوشی خود با پانچ حفره‌ای را در ماه دسامبر معرفی کرد، اما این طراحی تا زمان عرضه سری گلکسی اس۱۰ در ماه فوریه، تبدیل به طراحی اصلی این شرکت نشده بود.

انتظار می‌رود تا این شرکت کره‌ای در سال آینده گلکسی اس۱۱ را با نوع بهبود یافته این طراحی عرضه کند. با توجه به پتنت جدیدی که توسط این شرکت ثبت شده است، به نظر می‌رسد چنین انتظاری دور از ذهن نیست.

دوربین سلفی سه‌گانه در راه است.

اخیرا سامسونگ پتنت جدیدی را در دفتر مالکیت معنوی کره به ثبت رسانده که مربوط به طراحی پانچ حفره‌ای است. این حفره به اندازه‌ای بزرگ است که سه عدد سنسور به راحتی درون آن جای می‌گیرند. امسال سامسونگ گوشی‌های اس۱۰+ و اس۱۰ ۵G را با دوربین سلفی دوگانه معرفی کرد و افزایش سنسورها در پرچمدار نسل آینده سامسونگ برای برتری در رقابت با دیگران منطقی به نظر می‌رسد.

گوشی‌های نسل فعلی دارای یک دوربین سلفی در کنار یک سنسور تشخیص عمق میدان هستند تا بتوانند پرتره‌های بهتری را ثبت کنند. با فرض اینکه سامسونگ بخواهد هر دو سنسور را حفظ کند، سنسور سوم در گلکسی ۱۱ می‌تواند یک سنسور با زاویه فوق عریض مانند آنچه در گوگل پیکسل ۳ استفاده شده و یا یک سنسور تشخیص حرکت مانند هوآوی میت ۳۰ پرو باشد.

از طرف دیگر سامسونگ می‌تواند سنسور عمق میدانی که بسیاری کارایی آن را زیر سوال برده‌اند را حذف کند و از دو سنسور جدید برای تشخیص ۳ بعدی چهره استفاده کند و به رقابت با فیس آیدی اپل، سیستم تشخیص صورت ۳ بعدی هواوی و پیکسل ۴ بپردازد.

این پتنت همچنین پنل جلویی را با حاشه‌های بسیار نازکی نشان می‌دهد. این موضوعی است که انتظار می‌رود در گلکسی اس۱۱ شاهد آن باشیم. چرا که بر خلاف اپل، سامسونگ هر سال پیشرفت‌هایی را در طراحی‌های خود انجام می‌دهد.

در این پتنت شاهد حضور حفره پانچ در سمت چپ نمایشگر هستیم که نشان می‌دهد این پتنت برای نمایشگر ال‌سی‌دی است، اما این موضوع دلیلی بر عدم توانایی سامسونگ در استفاده از دوربین‌های سه‌گانه در گلکسی اس۱۱ نمی‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع