حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل جایگاهش را از هواوی پس می‌گیرد!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


از سه ماهه دوم سال 2018 تا به امروز آمارهای منتشر شده از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا نشان‌‍دهنده این هستند که بعد از سامسونگ، هواوی در جایگاه دوم و اپل سومین شرکت بزرگ تولید گوشی هوشمند است.

به گزارش تک تایمز از تابناک، از سه ماهه دوم سال 2018 تا به امروز آمارهای منتشر شده از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا نشان‌‍دهنده این هستند که بعد از سامسونگ، هواوی در جایگاه دوم و اپل سومین شرکت بزرگ تولید گوشی هوشمند است. اما برخی پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده این هستند که این آمار به زودی تغییر کرده و اپل دوباره به جایگاه دوم باز می‌گردد.

در حالیکه در سال 2018 و 2019 بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند در سراشیبی تندی از کاهش فروش محصولات خود در حوزه گوشی‌های هوشمند قرار داشتند، هواوی توانست با کسب سهم بسیار بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند و رسیدن به رشد 40 درصدی، به جایگاه دوم در بین بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند برسد.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که اگر وضع تحریم‌های آمریکا بر علیه هواوی اتفاق نیفتاده بود این شرکت حالا در رتبه اول تولید گوشی هوشمند در سراسر دنیا وجود داشت ولی محدودسازی هواوی به بهانه‌های امنیتی در نهایت باعث شد تا سرعت رشد این شرکت در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند گرفته شود و این بهترین فرصت برای سامسونگ به منظور افزایش اختلاف با جایگاه دوم و اپل برای بازپس‌گیری جایگاه پیشین خود است.

سال گذشته که هواوی به جایگاه دوم در فروش گوشی‌های هوشمند رسید یکی از عوامل مهم فروش عالی گوشی‌های با برند آنر و همراه با آنها فروش عالی برند هواوی در همه زمینه‌ها بود.

در این گروه، محصولات سری Mate 20 و در کنار آنها سری P20 نشان دادند که هواوی در عین اینکه متخصص تولید گوشی‌های میان‌رده جذاب است می‌تواند پرچمدارانی عالی بسازد که کاربران کمترین حد از مقاومت در برابر خرید آنها را داشته باشند.

نکته دیگر این است که در سال جاری میلادی با توجه به عدم ورود برند هواوی به بسیاری از کشورهای غربی، محصولاتی عالی مانند سری Mate 30 که فاقد سرویس‌های گوگل به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل اندروید هستند، نخواهند توانست به آمار عالی گوشی‌هایی مانند سری P30 و Mate 20 برسند.

این کاهش فروش فرصتی عالی برای اپل است که تا به امروز فدیبک‌های خوبی از فروش محصولات سری آیفون 11 خود بدست آورده باید منتظر رشد این شرکت در حوزه فروش گوشی هوشمند نسبت به چند دوره قبلی باشیم که یا به صورت ثابت باقی مانده و یا رشدی زیر یک درصد را به خود دیده است.

بنابر اطلاعات منتشر شده توسط موسسه آماری معتبر کره‌ای Digitimes، با در نظر گرفتن جمیع دلایل فوق و بررسی احتمالات مطرح شده، اپل می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی جایگاه دوم هواوی در میزان فروش گوشی‌های هوشمند را به زیر کشیده و خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند بعد از سامسونگ معرفی کند.

به هر حال باید ببینیم هواوی برای این وضعیت چه تدابیری خواهد اندیشید و با داستان چطور برخورد می‌کند. این شرکت پس از تحریم‌های آمریکا اعلام کرده که تدابیری مهم برای کاهش اثرات تصمیم آمریکا اندیشیده تا کمترین ضرر را متوجه تجارت جهانی بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع