حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

۲۰۲۰ BMW M8 Gran Coupe توان ارائه ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت را خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

BMW مشغول تدارکات نمایش مدل جدید خود در نمایشگاه LA Auto Show طی آبان‌ماه است. این شرکت همچنین مدل چهار درب M8 Gran Coupe خود را در روز سه‌شنبه در معرض دید قرار داد. در قلب تپنده M8 Gran Coupe جدید، همان پیشرانه مدل دو درب را مشاهده خواهید نمود. Gran Coupe مجهز به موتور توربوشارژ دوگانه V8 است که در حالت عادی ۶۰۰ اسب بخار نیرو و در حالت Competition توان ارائه ۶۱۷ اسب‌بخار قدرت را دارا است. چرخ‌های این خودرو به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۸ سرعته و xDrive مجهز هستند. این بدین‌معنی است که M8 Gran Coupe قادر به طی صفر تا صد خود بسته به سطح قدرت انتخابی شما، در ۳٫۰ الی ۳٫۱ ثانیه است، دقیقاً همانند مدل دو درب این ماشین.

در رابطه با‌ اندازه نیز، مدل چهار درب به‌طور واضح از برادر خود بزرگتر است. در واقع به‌اندازه ۹٫۱ اینچ طویل‌تر، ۱٫۴ اینچ عریض‌تر، ۲٫۳ اینچ بلندتر و در آخر، چرخ‌های آن به‌اندازه ۷٫۹ اینچ بزرگتر هستند. جالب است بدانید که همانند سری هشتم Gran Coupe، این شرکت انتظار دارد که مدل چهار درب این اتوموبیل ۵۰ درصد فروش مدل‌های M8 را به خود اختصاص دهد.

افزایش‌اندازه به طرز شگفت‌آوری منجر به افزایش منطقی وزن نیز شده است؛ آن‌هم فقط ۸۴ کیلوگرم. به گفته BMW، این خودرو وزنی در حدود ۲۰۳۲ کیلوگرم دارد. اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، انجام این کار باعث افزایش رتبه این شرکت در Chonk Chart خواهد شد. جهت مقایسه، در واقع وزن این اتوموبیل به‌اندازه ۲٫۶ بوفالوی آبی آسیایی و یا در حدود ۳ عدد Lotus Elans است.

جهت مدیریت تنگناها، BMW  از یک پیکربندی زیرکانه سیستم فنربندی و تعلیق استفاده کرده است. قسمت جلو این خودرو از یک طراحی تعلیقی دوجناقی استفاده می‌کند، در حالی که قسمت عقب آن از یک هندسه پنج ضامنی بهره می‌برد. در حالت استاندارد نیز این قابلیت‌ها با سیستم تعلیق Adaptive M جفت شده‌اند، که این ویژگی در مدل‌های Competition تقویت شده‌ است. هدایت الکتریکی Adaptive M به‌عنوان استاندارد این خودروها در نظر گرفته می‌شود.

ترمز این خودرو نیز توسط  ترمزهای فولادی بزرگ انجام می‌شود.‌ اندازه دیسک‌های ترمز در جلو ۱۵٫۵۵ و در عقب ۱۴٫۹ اینچ است. کولیس‌های جلو شامل ۶ عدد پیستون هستند و به صورت M شکل قرار داده شده‌اند، در عقب ماشین نیز کولیس‌های تک‌پیستونه جای گرفته‌اند. با این حال، اگر شما واقعاً خواهان بیشتر هستید، می‌توانید ترمزهای کربن سرامیکی BMW M را انتخاب کنید. این اقدام باعث افزایش‌اندازه چرخانه‌های جلویی به ۱۵.۷ اینچ می‌شود و به طبع، مقاومت بیشتری را در مقابل ساییدگی و فرسودگی فراهم خواهد آورد؛ یک چیز عالی برای یک ماشین بزرگ و سریع.

یکی از اجزاهای فنی جالب سیستم ترمز این خودرو، استفاده BMW از روش تعدیلی M و فناوری ترمز سیمی است. این سیستم، تقویت‌کننده و دیگر اجزای خلاء را برای مهار خودرو به کار می‌گیرد و این اقدام به وسیله یک ماژول کنترل سرخود که از انرژی الکتریکی برای تقویت تلاش راننده استفاده می‌کند، انجام خواهد شد. به گفته BMW، این سیستم از این مزیت برخوردار است که احساس ترمز برای حالت‌های رانندگی فردی تعدیل نماید و همچنین مقدار کمی از وزن وارد آمده بر خودرو، در حدود ۴.۵ پوند را کاهش دهد.

همانند سایر مدل‌های Bimmer مدرن، M8 Gran Coupe به‌همراه یک مجموعه کاملاً جامع از سیستم‌های کمک‌ راننده پیشرفته (ADAS) ظاهر می‌شود که تنها برخی از آن‌ها، استاندارد هستند. این موارد شامل هشدار حرکت رو به جلو و نیز سیستم کاهش محافظت Active Protection خواهد بود. بسته اختیاری Driving Assistance Package به‌همراه تشخیص نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر، دوربین اطراف اتوموبیل، ضبط کننده حرکات راننده، دستیار پارکینگ، کنترل فضای پارک، هشدار عبورومرور در عقب و همچنین اطلاعات محدوده سرعت، عرضه خواهد شد. استفاده از بسته Driving Assistance Professional Package شما را قادر می‌سازد تا از حالت کنترل گشت‌زنی (که در ایالات متحده کاربرد چندانی ندارد) در سرعت‌های بالاتر از ۱۳۰ مایل بر ساعت استفاده کنید. این بسته همچنین Extended Traffic Jam Assistant را به شما ارائه می‌دهد که به وسیله آن شما می‌توانید عبورومرور خود را سرعت بخشید.

فناوری‌های موجود در کابین این اتوموبیل زیاد هستند. همان‌طور که انتظار دارید و همان‌گونه که باید باشد، این نیز به معنی آخرین و بهترین نسخه سیستم سرگرمی iDrive و همچنین ادغام هوش مصنوعی این شرکت در این خودرو است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که با گفتن «Hey BMW» به تعدادی از ویژگی‌های این ماشین دسترسی داشته باشید.

قیمت‌ها از ۱۳۰،۹۹۵ دلار برای مدل استاندارد M8 Gran Coupe و نیز ۹۹۵ دلار برای حمل به مقصد شروع می‌شوند. اگر خواهان نسخه Competition با ۱۷ اسب‌بخار قدرت اضافی باشید، باید ۱۳۰۰۰ دلار اضافی نیز پرداخت نمایید. این پول خیلی زیادی است. قیمت پایه در واقع ۳۰۰۰ دلار ارزان‌تر از قیمت مدل دو درب M8 است که باعث می‌شود تا Gran Coupe گزینه چندان جذابی نباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع