همکاری پورشه و بویینگ جهت ساخت یک ماشین پرنده

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت پورشه و بویینگ در حال ساخت یک ماشین پرنده هستند که می تواند برای مسافت های کوتاه شهری مورد استفاده قرار گیرد.

دو شرکت معروف پورشه و بویینگ در حال همکاری برای ساخت هوانوردهای VTOL الکتریکی و لوکس برای افراد ثروتمند هستند. این دو کمپانی اخیرا تمایل خود به پیگیری بازار مخاطره آمیز هوانوردی شهری را اعلام کرده اند.

پورشه و بویینگ یک تفاهم نامه غیر انحصاری را جهت همکاری با یکدیگر امضا کرده اند، اما قراردادی در این میان بسته نشده است. طبق این تفاهم نامه، هر شرکت باید یک تیم بین المللی را جهت بررسی جنبه های مختلف هوانوردی شهری به وجود آورده و به تحلیل بازار بالقوه برای ماشین های ممتاز و موارد کاربردی امکان پذیر بپردازد.

واژه ممتاز به این واقعیت اشاره می کند که ماشین پرنده به تولید انبوه نمی رسد. شرکت های بسیاری خود را مقید به ایجاد یک شبکه بزرگ از تاکسی های پرنده الکتریکی کرده اند، به طوری که اقشار با درآمدهای مختلف، توانایی استفاده از این ماشین ها را داشته باشند. اما با توجه به هزینه گزاف جهت ساخت چنین زیرساختاری برای پشتیبانی از هوانوردهای eVTOL، به نظر می رسد که این بازار، تنها مختص افراد ثروتمند خواهد بود.     

پورشه، بویینگ و آرورا، در حال همکاری جهت ساخت یک ماشین پرنده الکتریکی لوکس و گران قیمت هستند که قادر به پیمایش فواصل کوتاه در سطح شهر است. باید خاطر نشان کرد که آرورا در اوایل سال جاری، نخستین هوانورد الکتریکی خودکار و بدون راننده خود را مورد آزمایش قرار داد. این ماشین پرنده به طور عمودی بلند شده، برای چند ثانیه حرکت کرده و سپس در ایستگاه آزمایشی مخصوص شرکت، فرود آمده است. بویینگ می گوید که در برنامه های آینده، فاز انتقالی بین حالات عمودی و پرواز مستقیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

شرکت های بسیاری از جمله بویینگ و پورشه، به دنبال ایجاد سرویس تاکسی هوایی شهری هستند. با این حال بویینگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های هوانوردی در سراسر دنیا، دارای منابع و توان مهندسی قابل ملاحظه ای برای رسیدن به این هدف است.

البته کمپانی بویینگ، تنها غول هوافضای علاقه مند به پروازهای الکتریکی نیست. شرکت ایرباس نیز در سال گذشته، از هوانورد eVTOL واهانای خود در یک پرواز آزمایشی رونمایی کرد. با این حال این شرکت بر خلاف بویینگ، قصد دارد تا شبکه تاکسی های هوایی انحصاری خود را راه اندازی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع