مایکروسافت لانچر بروزرسانی شد | تکفارس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت لانچر، یک لانچر گرافیکی و پر از امکانات است که توسط شرکت نام آشنای مایکروسافت تولید شده است و این اپلیکیشن که برای سیستم عامل اندروید توسعه و منتشر شده است.

همان طوری که حتما خودتان می‌دانید کمپانی مایکروسافت با مجموعه فعالیت‌های خود جزو اولین و تاثیر گذار ترین شرکت‌ها در گسترش فناوری و اطلاعات در سراسر دنیا بوده است که هر روز نیز دامنه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش داده و اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد. این شرکت در گذشته تنها بر روی سیستم عامل ویندوز که محصول خود بود کار می‌کرد که گسترش سیستم عامل اندروید باعث شده است که مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز خارج شود در این حوضه نیز قدم بگذارد.

این لانچر با پشتیبانی از امکاناتی منحصر به فرد به کاربران خود اجازه می‌دهد تا مدیریت نسبتا خوب و کاملی روی گوشی هوشمند یا تبلت خود داشته باشند و ظاهر آن را به شکل کاملا حرفه‌ای سفارشی سازی کنند. پس زمینه را تغییر دهید و با تغییر تم حالت صفحه نمایش را به شکل‌های مختلف تبدیل کنند. یکی از برترین قابلیت‌های موجود در این لانچر تعامل فعال بین رایانه‌های شخصی و اندروید می‌باشد، که کاربر را قادر می‌سازد تا در فایل‌های موجود تغییراتی انجام داده و سپس ان‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در پایان نیز بهتر است بدانید که تمامی حرکات صفحه نمایش دارای قابلیت شخصی سازی بوده و امکان تغییر آن‌ها موجود می‌باشد.

برخی از امکانات و قابلیت‌های برنامه مایکروسافت لانچر اندروید :

  • پشتیبانی از انواع حالت‌های شخصی سازی نظیر تغییر والپیپر، تم، آیکون‌ها و …
  • امکان تغییر حرکات مختلف صفحه نمایش اندروید
  • پین کردن مخاطبین مهم خود بر روی صفحه نمایش
  • ورود به حساب مایکروسافت برای دسترسی به تقویم کاری، اسناد و فعالیت‌های اخیر
  • تعامل فوق العاده با ویندوز و رایانه‌های شخصی
  • جست و جوی پر سرعت در وب و یا فایل‌های شخصی

مهم‌ترین ویژگی لانچر مایکروسافت این است که یکپارچگی خیلی خوبی است که این اپلیکیشن با دیگر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های این شرکت دارد. در همین رابطه، باید به بخش فید (Feed) اشاره کنیم که در هوم اسکرین از طریق سوایپ چپ می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در بخش Feed سه تب مختلف به نام‌های Glance، News و Timeline توجه را جلب می‌کنند.

Glance یک فهرست جامع را نمایش می‌دهد تا از طریق آن بتوانید برای انجام کارهای مختلف برنامه‌ریزی داشته باشید. به‌عنوان مثال در این بخش مواردی مانند قرارهای ثبت شده در تقویم، کارهای مربوط به آینده نزدیک، یادداشت‌های نوشته شده در ویندوز ۱۰ و دیگر موارد به نمایش درمی‌آید. روی هم رفته، در این بخش به ۱۱ ویجت دسترسی دارید.

تب اخبار یا News نسخه‌ی داخلی اپلیکیشن Microsoft News در لانچر مایکروسافت است. در این بخش برای پیگیری اخبار می‌توانید کشور و موضوع‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. متأسفانه برای انتخاب موضوع‌های خاص‌تر قابلیتی تعبیه نشده تا بتوانید به اخبار مربوط به آن‌ها هم دسترسی داشته باشید.

در بخش Timeline به تمام فعالیت‌های مرتبط با اکانت مایکروسافت خود دسترسی دارید و این شامل ویندوز، تبلت‌های سرفیس، آفیس ۳۶۵ و دیگر موارد می‌شود. به‌عنوان مثال اگر مشغول ویرایش متن در برنامه Word هستید، با ضربه بر کارت موردنظر، از طریق همان گوشی و اپلیکیشن Word می‌توانید ویرایش را ادامه دهید. این ویژگی برای افرادی که می‌خواهند از طریق گجت‌های مختلف کار موردنظر خود را انجام دهند، مثمر ثمر واقع می‌شود.

همانطور که احتمالا انتظارش را داشتید، دستیار دیجیتالی کورتانا هم بخش مهمی از لانچر مایکروسافت را تشکیل می‌دهد. مانند ویندوز، با گفتن عبارت Hey Cortana می‌توانید از آن بهره ببرید. مانند دیگر دستیارهای دیجیتالی، از کورتانا می‌توانید برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

لانچر مایکروسافت از یک داک مفید پشتیبانی می‌کند که می‌توانید در آن ترکیبی از اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، ویجت‌ها، میانبرهای سیستم‌عامل (مانند وای‌فای و تنظیم روشنایی) را قرار دهید. در این بخش با توجه به نیاز خود می‌توانید تعداد زیادی از این موارد را قرار دهید تا بدون هیچ دردسری و بدون فوت وقت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مانند دیگر لانچرهای اندروید، لانچر مایکروسافت هم در زمینه‌ی شخصی‌سازی هوم اسکرین از امکانات مختلفی بهره می‌برد. به‌عنوان مثال، می‌توانید مواردی مانند چینش و اندازه آیکون اپلیکیشن‌ها و ظاهر پوشه‌ها را تغییر دهید و با قفل کردن هوم اسکرین هم جلوی تغییر چینش آیکون اپلیکیشن‌ها گرفته می‌شود.

با سوایپ به بالا از طریق پایین نمایشگر، روانه‌ی بخش اپ دراور (App Drawer) می‌شوید که به‌صورت پیش‌فرض تمام اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی را نمایش می‌دهد. با این حال به لطف قابلیت‌های شخصی‌سازی، می‌توانید این بخش را تا حدی متحول کنید. اگر بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید، می‌توانید از بین گزینه‌های vertical grid (شبکه عمودی)، horizontal grid (شبکه افقی) یا alphabetical list (فهرست به ترتیب حروف الفبا) دست به انتخاب بزنید. از دیگر قابلیت‌ها می‌توانیم به فعال یا غیرفعال‌سازی نمایش آیکون اپلیکیشن‌های به تازگی باز شده و تنظیم تعداد آیکون اپلیکیشن‌ها در هر ردیف و ستون اشاره کنیم که در هر ردیف می‌توانید حداکثر ۱۲ آیکون قرار دهید. در ضمن باید به قابلیت مخفی‌سازی آیکون اپلیکیشن‌های موردنظر هم اشاره کنیم.

لانچر مایکروسافت از تم روشن، تم تاریک و تم شفاف پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید دیگر بخش‌های تم مانند میزان مات یا شفاف بودن و رنگ‌های آن را شخصی‌سازی کنید.

کاربران لانچر مایکروسافت در زمینه‌ی فرمان‌های حرکتی هم می‌توانند دست به شخصی‌سازی بزنند. بخش‌های مختلف این لانچر مانند کورتانا، داک و فید از فرمان‌های حرکتی پشتیبانی می‌کنند.

Image result for Microsoft Launcher

 

پیش از این در اخبار شاهد بروزرسانی این اپلیکیشن به نسخه ۵٫۸ بودیم.

نسخه ۵٫۸ مایکروسافت لانچر دو تغییر به همراه خود داشت که تغییر اول آن ویژگی پشتیبانی کامل از دستگاه‌ها در مایکروسافت اینتون (Microsoft Intune) است که به ادمین‌های آی‌تی اجازه می‌دهد تا بصورت کامل دستگاه‌ها را از نظر تصویر پس‌زمینه، چیدمان صفحه و در دسترس بودن فیدها مدیریت کنند.

و ویژگی دوم نیز توانایی اضافه کردن آیکون برنامه‌های تازه نصب شده به صورت خودکار روی صفحه است.

پیش تر نیز کمپانی مایکروسافت با ارائه بروزرسانی‌ها مختلف امکانات جدیدی به این اپلیکیشن اضافه کرده بود. امکاناتی نظیر:

  • آیکن‌های سازگار که ظاهری مشابه آیکن‌های اپلیکیشن کاربر دارند و کاربران می‌توانند گزینه‌ی دلخواه خود را از میان چندین گزینه انتخاب کنند.
  • داک (Dock) پنهان که با استفاده از آن کاربران می‌توانند نوار داک خود را طوری تنظیم کنند که ضمن دسترسی به اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها، مشاهده‌شدنی نباشد.
  •  همگام‌سازی داده‌ها در حساب‌های کاربری کاری و تحصیلی و MSA در مایکروسافت لانچر به شکل سریعی انجام می‌شود.
  • تنظیمات لازم برای دسترسی به میان‌برها هنگام قفل‌شدن هوم‌اسکرین در این اپلیکیشن اضافه و افزوده شده است.
  • بدون نیاز به انتخاب مایکروسافت لانچر به‌عنوان اسیستنت پیش‌فرض، می‌توان اعلان‌های آن را برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و برقراری تماس دریافت کرد. برای استفاده‌ی بیشتر از مجموعه اعلان‌های جدید باید لانچر را به‌عنوان گزینه‌ی پیش‌فرض برگزید.

حالا اما پس از مدتی شاهد ارائه یک بروزرسانی جدید برای اپلیکیشن مایکروسافت لانچر از سوی این کمپانی آمریکایی هستیم.

کمپانی مایکروسافت یک نسخه بروزرسانی جدید را برای برنامه مایکروسافت لانچر خود در سیستم عامل اندروید منتشر کرده است. البته این بروزرسانی در ماه گذشته در دسترس کاربران قرار گرفت و به صورت بتا برای برخی کاربران فعال شده بود تا آن‌ها بتوانند این اپلیکیشن استفاده کنند و مایکروسافت بازخوردهای مختلف را از سوی کاربران دریافت کند و اکنون بعد از گذشتن بروزرسانی برنامه از فاز بتا این اپلیکیشن برای همه کاربران سیستم عامل اندروید منتشر شد و در دسترس قرار گرفت.

با بروزرسانی این اپلیکیشن به نسخه جدید ۵٫۹ شاهد اضافه شدن و تغییر کردن ویژگی‌های مختلفی در آن بودیم که از این تغییرات می‌توان به بروز شدن و تغییر کردن آیکون اپلیکیشن تقویم مایکروسافت در این لانچر اشاره کرد که به گفته مایکروسافت نسبت به نسخه قبلی بسیار خلوت تر و پاک تر است.

علاوه بر تغییر ظاهر آیکون برنامه تقویم مایکروسافت، با نصب آخرین بروزرسانی این لانچر، شاهد آپدیت تاریخ زنده در آیکون برنامه تقویم خواهید بود که به صورت روزانه تاریخ را در کنار این آیکون خواهید دید.

در پایان می‌توانید به لیست تغییرات رسمی این برنامه که توسط خود کمپانی مایکروسافت منتشر شده است در زیر نگاهی بیندازید:

  • بروزرسانی تاریخ زنده هر روز در آیکون برنامه تقویم مایکروسافت شما موجود است و نماد تقویم مایکروسافت لانچر نیز با ظاهری تمیز و خلوت به نسبت گذشته بروز شده است.
  • رفع اشکال عمومی گزارش شده در بخش داک، تصویر زمینه، کارت تقویم و همین طور بهبود و پیشرفت عملکردها.

 

آخرین بروزرسانی اپلیکیشن مایکروسافت لانچر برای همه کاربران اندرویدی به شکل رایگان در دسترس است و می‌توانید همین الان آن را از فروشگاه Google Play دانلود و روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

برای دانلود این برنامه می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع