ارسال اطلاعات مرورگر سافاری به شرکت Tencent

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس گزارشی جدید، اطلاعات مرورگر سافاری محصولات اپل به شرکت چینی Tencent فرستاده می شود که این موضوع نگرانی کاربران را در پی داشته است.

مرورگر سافاری اپل اطلاعات را به مروگر امن گوگل ارسال می کند تا در برابر خطراتی مانند فیشینگ از اطلاعات کاربران محافظت شود. حال گزارشی به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از ارسال این اطلاعات به شرکت چینی Tencent می دهد. برخی کاربران به این موضوع اشاره کرده اند که اطلاعات وبگردی آن ها علاوه بر گوگل، برای شرکت تنسنت نیز ارسال می شود.

دلیل اصلی نگرانی کاربران، همکاری شرکت تنسنت با دولت چین است. در حالت عادی این شرکت مانند گوگل از خطرات احتمالی مانند فیشینگ جلوگیری می کند؛ با این حال شاید این اطلاعات در اختیار دولت چین برای ردیابی کاربران مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت به راحتی می تواند اطلاعات کاربران را در اختیار گرفته و هویت آن ها را مشخص کند. دولت چین نیز می تواند با استفاده از این اطلاعات، برای شهروندان خود دردسر ایجاد کند.

بازیابی صفحات بسته شده در مرورگر سافاری

در حالی که بسیاری به این موضوع اشاره می کنند که این اطلاعات تنها از کاربران چینی جمع آوری می شود و نگرانی برای سایر کاربران وجود ندارد، به نظر می رسد این موضوع صحت ندارد. اپل اعلام کرده از WWDC 2017، مرورگر امن تنسنت را برای کاربران چینی در مرورگر سافاری سیستم عامل iOS ادغام کرده است. حال به نظر می رسد این موضوع برای کاربران در خارج از چین نیز صادق است و اطلاعات بسیاری از کاربران در اختیار Tencent قرار می گیرد. باید دید در آینده کاربران و فعالان دنیای فناوری چه واکنشی نسبت به این خبر نشان می دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع