مایکروسافت پتنت محاسبه‌ی دقیق میزان شارژ باتری را ثبت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

باز هم کمپانی مایکروسافت وارد بازی گوشی‌های هوشمند شد، یعنی بار دیگر طول عمر باتری به عنوان یک مسئله‌ی بسیار حیاتی برای این کمپانی مطرح شد. این موضوع به ویژه برای گوشی هوشمند فوق نازک Surface Duo که تنها ۴٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اکنون کمپانی مایکروسافت با ثبت پتنت جدید در این زمینه قصد دارد تا به کاربران کمک کند که بدانند به طور دقیق تا چه موقع باتری دستگاه آن‌ها شارژ نگه می‌دارد و یا به عبارت دیگر، دوباره چه موقع باید دستگاه خود را به شارژ بزنند.

با استفاده از این پتنت، دستگاه شما میزان باتری گوشی شما را اندازه‌گیری می‌کند و سپس بر اساس سناریوهای مختلف مدت زمانی که می‌توانید از باتری دستگاه خود استفاده کنید را برای شما اعلام می‌دارد. در واقع به کاربران این امکان داده می‌شود تا خودشان بتوانند میزان مصرف باتری دستگاه خود را بهینه‌سازی نمایند.

اساسا در گوشی‌های هوشمند یک رابط کاربری اختصاصی برای مدیریت میزان مصرف انرژی گوشی طراحی شده است. به طور کلی، میزان مصرف انرژی در یک گوشی هوشمند طبق عملکردهایی است که یک دستگاه انجام می‌گیرد. این رابط کاربری بر روی صفحه‌نمایش دستگاه با آیکون باتری نمایش داده می‌شود و در واقع آنالیز‌های انجام شده در این پلتفرم به صورت درصد شارژ باتری برای شما نمایش داده می‌شود.

این حرکت مایکروسافت به دلیل شفافیت بسیار بالا، برای کاربران جذاب می‌باشد. در حالی که هم اکنون کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند با بکارگیری هوش مصنوعی سعی دارند تا الگوهای رفتاری کاربر را فرا بگیرند و بر اساس همین موارد میزان نور صفحه‌نمایش را به صورت خودکار تنظیم نمایند تا انرژی کمتری در دستگاه مصرف گردد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع