گوگل از پیکسل‌بوک گو رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل از نسخه جدید کرو‌بوک با نام پیکسل‌بوک گو (Pixelbook Go) در مراسم معرفی پیکسل ۴ رونمایی کرد.

بدنه فلزی باریک، ترک‌پد بزرگ و صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی از مشخصات پیکسل‌بوک گو می‌باشد. لپ‌تاپ جدید ۱۳ میلیمتر ضخامت و تنها ۲ پوند (۹۱۰ گرم) وزن دارد. این دستگاه دارای سیستم عامل ابری کروم است.

پیکسل‌بوک گو به گونه‌ای طراحی شده تا سبک‌تر، بهتر و مقرون به‌صرفه‌تر از لپ‌تاپی مانند پیکسل‌بوک گوگل باشد که دو سال پیش معرفی شد. این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگتر، وزن کمتر و شاسی منیزیمی است.

 

علاوه بر سبک‌تر بودن، وعده داده شده تا این دستگاه برای تایپ کردن بهتر از گذشته باشد و طراحی کیبورد به ‌گونه‌ای است که حس خوبی را مثل پیکسل‌بوک به شما منتقل می‌کند و بی‌صداتر است. ترک‌پد دستگاه نیز کاملا بزرگ است. ضمن اینکه در قسمت پایینی این دستگاه شاهد طراحی خاصی هستیم تا راحت‌تر بر روی میز قرار بگیرد. ظاهر لپ‌تاپ نیز مانند مک‌بوک ایر و لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت بسیار ساده است.

با توجه به رنگ‌های پیکسل‌بوک گو، طراحی آن بسیار شبیه گوشی‌های پیکسل است و رنگ‌های مشکی و not pink نیز مانند گوگل پیکسل ۳ است.

این لپ‌تاپ دارای شارژ سریع از طریق درگاه یواس‌بی تایپ سی است و در ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژ می‌شود. با توجه به اینکه معمولا شارژ باتری‌های لپ‌تاپ طولانی است، این یک ویژگی بسیار خوب است. به گفته گوگل عمر این باتری ۱۲ ساعت است.

قیمت این دستگاه از ۶۴۹ دلار آغاز می‌شود و دارای مشخصات سخت‌افزاری گوناگونی است. شما می‌توانید میان پردازنده‌های نسل هشتم اینتل ام۳، آی۵ و آی۷، میران رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت و حافظه اس‌اس‌دی ۲۵۶،۱۲۸ و ۶۴ گیگابایت مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. ضمن اینکه نمایشگر ۴K نیز با پرداخت وجه اضافی می‌تواند بخشی از انتخاب شما باشد.

مدل پایه دارای پردازنده Core M3، ۶۴ گیگابایت حافظه اس‌اس‌دی و ۸ گیگابایت رم می‌باشد، ولی فاقد درگاه میکرو اس‌دی است و حافظه داخلی آن نیز ثابت است.

در ضمن این دستگاه از چیپ امنیتی تایتان-سی گوگل بهره می‌برد که پیش از این آن را در پیکسل اسلیت دیده بودیم. این چیپ نوعی از چیپ تایتان ام است که بر روی پیکسل ۳ قرار گرفته بود.

قیمت این دستگاه با پردازنده Core i7، حافظه اس‌اس‌دی ۲۵۶ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم ۱۳۹۹ دلار خواهد بود. وضوح نمایشگر در حالت عادی ۱۹۲۰x1080 است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع