حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل در پروژه‌های استفاده از انرژی پاک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل اقدامات گسترده‌ای در راستای کاهش تولید کربن از چرخه‌ی ساخت محصولات خود جهت حفظ محیط‌زیست انجام خواهد داد.

گوگل ساعاتی پیش و طی رویداد اختصاصی خود با نام Made by Google ’19، در کنار معرفی از محصولات سخت‌افزاری جدید، از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری در انرژی‌های پاک خبر داد. این سرمایه‌گذاری در راستای کمک به محیط‌زیست و حذف آلایندگی در کشور‌های تولیدکننده‌ی محصولات گوگل انجام خواهد شد.

این خبر در حالی اعلام شد که کمتر از یک ماه پیش، جف بزوس مدیرعامل آمازون، از آغاز اقدامات گسترده برای کاهش تولید آلایندگی‌های کربن توسط این شرکت سخن گفته بود. همچنین پیش از این، اپل و مایکروسافت با تدابیر ویژه‌ای، قدم بزرگی برای تبدیل‌شدن به شرکت‌های پاک در حوزه‌ی فناوری برداشته بودند.

حال نوبت به گوگل رسیده است تا طرح‌های خود برای حفظ محیط زیست و مشکلات آلایندگی را رونمایی کند. البته فراموش نکنید، این غول دنیای فناوری پیش‌تر نیز اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده بود و اکنون در نظر دارد پا را از این هم فراتر گذاشته و از رقبای خود پیشی بگیرد.

مدیر ارشد گوگل در این رویداد از سرمایه‌گذاری در «مناطق کلیدی تولیدکننده‌ی محصولات گوگل» نام برد که البته جزئیات بیشتری در حال حاضر ارایه نشده است. اوسترلو در ادامه گفت، تمام عملیات متعلق به شرکت گوگل از سال ۲۰۰۷ در زمینه‌ی تولید کربن خنثی بوده و میزان بیشتری از این ماده‌ را به جو زمین اضافه نمی‌کنند. همچنین از سال ۲۰۱۷ تمام انرژی مورد نیاز گوگل توسط منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود. وی همچنین افزود:

زمانی‌که شما به استفاده از محصولات گوگل روی می‌آورید، سهمی از استفاده از انرژی‌های پاک و حفظ کره‌ی زمین از آلایندگی خواهید داشت.

آیوی راسس، مدیر طراحی بخش سخت‌افزار گوگل نیز در این خصوص گفت: «تمام محصولات سری Nest (تجهیزات خانه‌ی هوشمند) از پلاستیک‌های بازیافتی تولید می‌شود و حتی در پارچه‌ی اسپیکر‌های نست مینی از شیشه‌های بازیافت شده استفاده شده است.»

اقدام اخیر گوگل، خبر از افزایش تلاش شرکت‌های نام‌دار حوزه‌ی فناوری در راستای حفظ محیط زیست خبر می‌دهد. پیش‌تر اپل نیز در رویداد‌های معرفی محصولات سخت‌افزاری تأکید ویژه‌ای به استفاده از آلومینیوم بازیافتی در نسل جدید گوشی و لپ‌تاپ‌های خود داشته است.

پیش‌تر کارکنان شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و گوگل به‌صورت جمعی به اعتراض در خصوص بی‌توجهی شرکت‌های نام‌برده به شرایط محیط زیست و حفظ آن پرداخته بودند. همچنین برخی مشکلات دیگر مانند شرایط سخت کاری، مشکلات نژادپرستی و تبعیض جنسیتی، آسیب زیادی به نام شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری زده بود. اقدامات اخیر در راستای حفظ محیط زیست می‌تواند تا حدی به بهبود جلوه‌ی آن‌ها در اذعان عمومی کمک کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع