تویوتا یاریس 2020 با طراحی جذاب از راه رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تویوتا یاریس 2020 به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو را می توان با سه موتور 3 سیلندر مختلف سفارش داد که مصرف سوخت کمی دارند.

تویوتا یاریس 2020 با پلتفرم TNGA رونمایی شد. این پلتفرم جدید باعث شده با یک خودروی متفاوت روبه‌رو باشیم. فاصله محورهای این خودرو نسبت به گذشته، 2 اینچ افزایش پیدا کرده است. عرض این خودرو نیز در مقایسه با نسل گذشته رشدی 2 اینچی داشته است، البته ارتفاع آن 1.6 اینچ کمتر شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فضای سر سرنشینان نسبت به گذشته تغییری نداشته است. علت این موضوع را باید در کاهش ارتفاع صندلی ها جستجو کرد.

همانطور که طراحی ظاهری این خودرو تغییر کرده، کابین آن نیز با بهبود روبه‌رو شده است. در کابین تویوتا یاریس مدل 2020 شاهد یک نمایشگر لمسی به همراه هدآپ دیسپلی 10 اینچی هستیم. تویوتا برای این خودرو سه موتور 3 سیلندر با حجم های 1.0 و 1.5 لیتر در نظر گرفته است. موتور سوم توسط یک موتور برقی همراهی می شود. این مدل نسبت به تویوتا یاریس هیبریدی کنونی، 15 درصد قدرت بیشتری تولید می کند و همچنین 20 درصد مصرف سوخت کمتری دارد.

تویوتا یاریس 2020

تویوتا باتری نیکل-متال هیدرید مورد استفاده در نسل قبل را با یک باتری لیتیوم هیبریدی جایگزین کرده است. بر اساس اعلام این شرکت ژاپنی، این تغییر باعث کاهش وزن و افزایش کارایی یاریس جدید شده است. تویوتا به کاهش وزن 27 درصدی باتری لیتیوم یونی نسبت به نیکل-متال هیدرید اشاره کرده است. تویوتا یاریس 2020 در برخی بازارها برای فروش عرضه می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع