لپ تاپ Razer Blade 15 به صفحه کلید نوری مجهز شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت گیمینگ ریزر قصد دارد تا لپ تاپ Razer Blade 15 را با صفحه کلید نوری جدید به بازار بفرستد.

صفحه کلیدهای داخلی لپ تاپ ها معمولا جذابیت خاصی ندارند و حتی در صورت داشتن زیبایی، باز هم به پای صفحه کلیدهای مجزا نمی رسند. به همین خاطر، برخی سازندگان لپ تاپ ترغیب شده اند تا با معرفی صفحه کلیدهای مکانیکی به لپ تاپ ها، جذابیت بیشتری را برای کاربر فراهم آورند.
در همین راستا، شرکت Razer دست به کار جالبی زده و صفحه کلید نوری را به لپ تاپ Razer Blade 15 اضافه کرده است. البته کلیدها به نوبه خود تغییری نکرده اند، چون به هر حال برای لپ تاپ طراحی شده اند.

شرکت آمریکایی Razer در سال گذشته نیز از صفحه کلید مشابهی با سوییچ های نوری به نام هانتزمن الایت رونمایی کرد. اما صفحه کلید جدید لپ تاپ Razer Blade 15 در نوع خود بی سابقه است. طبق اظهارات ریزر، سوییچ لپ تاپ نوری جدید، از قدرت نور برای افزایش تمرکز کاربر روی دکمه ها استفاده می کند.

زیر هر کلید در صفحه، از پرتوی مادون قرمز جهت تشخیص فعال شدن آن استفاده می شود. بدین وسیله دقت و سرعت نسبت به صفحه کلید لپ تاپ های معمولی افزایش می یابد. به عبارتی می توان گفت که صفحه کلید نوری به جای فشردن دکمه، از نور برای ثبت ورودی ها استفاده می کند.

با اینکه Razer Blade 15 نخستین دستگاه مجهز به صفحه کلید نوری در بازار است، اما به نظر می رسد که اپل نیز به زودی تغییرات جالبی را روی لپ تاپ های خود اعمال خواهد کرد. مالک لپ تاپ های مک بوک با ثبت یک پتنت جدید در سال جاری، نشان داده که در حال فعالیت روی ایده مشابهی است. به هر حال، لپ تاپ Razer Blade 15 جدید از امروز با قیمت پایه 2649 دلار روانه بازار شده و علاقه مندان از همین امروز می توانند نسبت به خرید آن ها اقدام کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع