بتای سوم سیستم عامل iOS 13.2 ویژه توسعه دهندگان از راه رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اپل، بتای سوم سیستم عامل iOS 13.2 و iPadOS 13.2 ویژه توسعه دهندگان را منتشر کرد. اپل در این نسخه مشکلات بسیاری را برطرف کرده که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.

شرکت اپل، نسخه بتای جدید سیستم عامل iOS 13.2 و iPad 13.2 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. این بروزرسانی از طریق OTA و همینطور Apple Developer Center برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ در دسترس افراد قرار گرفته است. البته تا این لحظه خبری از نسخه بتای عمومی نیست.

کمپانی اپل اخیرا فعالیت های زیادی را جهت بروزرسانی نرم افزاری آیفون ها و آیپدهای خود انجام داده است. همانطور که می دانید، زمان زیادی از عرضه سیستم عامل های بهبود یافته iOS 13.1.3 و iPadOS 13.1.3 نمی گذرد. این بروزرسانی ها شامل رفع اشکال های مربوط به اپلیکیشن Mail، اتصال بلوتوث، اطلاع رسانی ها، پشتیبان گیری iCloud و افزایش قابلیت اطمینان می شوند. با این حال نسخه های 13.1.3 جزو بروزرسانی های کوچک برای iOS 13 و iPadOS 13 به شمار می آیند. 

نسخه بتای سوم سیستم عامل iOS 13.2 و iPadOS 13.2 با تغییرات قابل ملاحظه ای منتشر شدند. این تغییرات شامل بهبود کارایی، تنظیم رزولوشن ویدیو در اپلیکیشن Camera، بروزرسانی منوی هپتیک تاچ، ایموجی های جدید و تنظیمات حریم شخصی دستیار صوتی سیری می شوند. بروزرسانی اخیر همچنین به جزییات کمی درباره نسل سوم ایربادهای اپل با قابلیت حذف نویز اشاره می کند. ظاهرا این ایربادها قرار است در سال 2020 روانه بازار شوند. البته برخی از آیپدهای پرو 2018 در هنگام استفاده از نسخه بتای 2 با مشکل مواجه شدند، هرچند که به لطف حالت DFU توانستند به وضعیت عادی بازگردند. 

شرکت اپل تاکنون به شرح جزییات مربوط به بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS 13.2 و iPadOS 13.2 نپرداخته است. اما با توجه به حجم کم این بروزرسانی، به نظر می رسد که تغییرات ناچیزی را جهت بهبود و رفع اشکال در دستگاه های آیفون و آپید اعمال کرده است.


برای دانلود و نصب نسخه بتای iOS 13.1 یا iPadOS 13.2، کاربر ابتدا باید در Apple Developer Center ثبت نام کند. تنها پس از ثبت نام می توان پروفایل بتا را دانلود و نصب کرد. با نصب پروفایل بتا، کاربر می تواند بروزرسانی های آزمایشی را روی دستگاه خود دریافت کند. روش دیگر، ثبت نام برای برنامه نرم افزار بتای عمومی اپل است، هر چند که تعداد بروزرسانی ها برای کاربران عمومی چندان زیاد نیست. باید خاطر نشان کرد که شرکت اپل بارها در خصوص نصب نسخه های بتا روی دستگاه های اصلی هشدار داده است، چون نسخه های آزمایشی به احتمال زیاد دارای اشکال بوده و عملکرد دستگاه را مختل می کنند.  

در صورت داشتن نسخه بتای سیستم عامل iOS 13.2 یا iPadOs 13.2 در گوشی یا آیپد، با مراجعه به آدرس Setting > General > Software Update می توان بروزرسانی های جدید را دانلود کرد. قبل از بروزرسانی بهتر است ابتدا از اتصال Wifi و میزان شارژ باتری مطمئن شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع