حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فرمت ۳۶۰ درجه‌ی صوتی سونی در پاییز امسال منتشر می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سونی فناوری صدای ۳۶۰ درجه‌ی سونی در پاییز امسال همراه‌با منتخبی از آهنگ ها و پشتیبانی از حداقل یک دستگاه برند اکو به بازار عرضه می‌کند.

سونی قصد دارد فناوری Reality Audio 360 را پاییز امسال در اختیار کاربران قرار دهد. این قابلیت به نوعی فرمت جدید صوتی محسوب می‌شود و می‌تواند فضای اجرای زنده را برای کاربران تداعی کند. در واقع جهت پخش صدای خواننده و آلات موسیقی همانند نحوه‌ی اجرای آن‌ها به‌صورت زنده خواهد بود. این فناوری می‌تواند محیط کروی شکل را به‌صورت مجازی در اطراف شنونده ایجاد کند و فضای پخش زنده را تداعی کند.

هدفون نویز کنسلینگ WH-1000Xm3 سونی Sony

در ابتدای عرضه، حدود ۱۰۰۰ قطعه‌ی موسیقی برای فرمت جدید سونی در دسترس خواهد بود. در این میان قطعه‌هایی از خوانندگان مشهوری مانند فرل ویلیامز، باب دیلان و بیلی جول نیز وجود دارد. همچنین سونی اجرای‌های زنده‌ای از Charlie XCX و Kodaline را نیز ضبط کرده است و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این شرکت در نظر دارد قطعه‌های بیشتری را از لیبل موسیقی خود به این فرمت تبدیل کند. در سوی دیگر به‌گفته‌ی سونی با سایر شرکت‌ها نیز مانند یونیورسال، وارنر و Live Nation نیز همکاری می‌کند تا طیف وسیع‌تری از موسیقی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

سونی برای توسعه‌ی موسیقی ۳۶۰ درجه با سرویس‌هایی مثل Music HD، تایدال و Nugs.net همکاری کرده است. برای اجرای چنین قطعه‌هایی به یک بلندگو همراه‌با دیکودر مخصوص این فرمت نیاز خواهید داشت که یکی از آن‌ها شامل محصول جدید آمازون یعنی اکو استودیو می‌شود. همچنین در زمان عرضه اپلیکیشن مخصوص موبایل نیز برای این قابلیت عرضه می‌شود که با هدفون‌های بیشتر سازندگان سازگار است اما نحوه‌ی دقیق عملکرد آن هنوز مشخص نیست. در آینده‌ی نزدیک نیز پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتر مانند الکسای آمازون، کروم‌کست گوگل، مدیاتک، NXP و تراشه‌های کوالکام نیز صورت می‌گیرد. دارندگان هدفون‌های سونی نیز می‌توانند از اپلیکیشن کانکت استفاده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع