حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اطلاعات مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در نسخه‌ی بتا macOS Catalina مشاهده شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ماه‌هاست که شایعاتی در مورد آماده‌سازی مدل ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو اپل در سایت‌های خبری منتشر می‌گردد. برخی از سایت‌ها ادعا می‌کنند که قرار است در اواخر سال جاری میلادی از این لپ‌تاپ قدرتمند اپل رونمایی به عمل آید و کاربران با سبک جدید این کمپانی آشنا شوند. اکنون تصاویری مخفیانه از این دستگاه در نسخه‌ی بتا macOS Catalina 10.15.1 توسط MacGeneration کشف شده است.

ظاهرا این تصاویر به یک مدل جدید از مک‌بوک پرو “MacBookPro16,1” اختصاص دارد (به خودی خود نشان‌دهنده‌ی یک مدل جدید از طراحی اپل می‌باشد). ۱۶ اینچی بودن این لپ‌تاپ تنها بر اساس نحوه‌ی شماره‌گذاری مدل توسط اپل مشخص شده است و می‌توانیم در این مورد اظهارنظر کنیم ولی در کل هنوز این موضوع توسط خود کمپانی تایید نشده است. تا به امروز بر اساس یک تصویر کوچکی که از بزرگترین نسخه‌ی مک‌بوک اپل منتشر شده است، گویا این لپ‌تاپ نهایتا از یک صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی با حاشیه‌های کم برخوردار باشد.

اکنون MacRumors تایید کرده است، بر اساس پرونده‌های منتشر شده در نسخه‌ی بتا، مدل جدید مک‌بوک پرو قرار است در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری مات عرضه گردد. به عبارتی دیگر اگر یک تصویر نهایی و کلی از طراحی این لپ‌تاپ منتشر شود، می‌توانیم قاطعانه در مورد مشخصات بدیهی آن نظر دهیم.

اطلاعات مک‌بوک پرو 16 اینچی در نسخه‌ی بتا macOS Catalina مشاهده شد

اکنون بر اساس تصاویر منتشر شده می‌توانیم بگوییم که قطعا نسخه‌ی جدید مک‌بوک پرو نسبت‌ به نسخه‌ی قبلی نمایشگری با حاشیه‌های باریک‌تر دارد و اپل سعی داشته تا تغییراتی اساسی اعمال نماید. بر اساس شایعات منتشر شده گویا کوپرتینویی‌ها در مک‌بوک ۱۶ اینچی بسیاری از مشکلات مربوط به کیبورد را نیز برطرف نموده و از طراحی پروانه‌ای برای صفحه‌ کلید استفاده کرده‌اند.

اولین‌باری نیست که کمپانی اپل به طور اتفاقی طراحی محصول بعدی خود را در نسخه‌ی بتا سیستم‌عامل‌های خود منتشر می‌کند. به عنوان مثال، سال گذشته این کمپانی طراحی آیفون X را در نسخه‌ی بتا iOS 12 در قالب یک تصویر کوچک نمایش داد و همچنین طراحی مجدد iPhone XS Max و iPad Pro را نیز تایید کرد. اخیرا شایعات منتشر شده از AirPod Pros در مورد قابلیت noise-canceling، از نسخه‌ی بتا iOS 13.2 استخراج شده است.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف کمپانی اپل، ادعا می‌کند که مدل بزرگتر این لپ‌تاپ از یک کیبورد جدید بهره خواهد برد و هم‌اکنون نیز اپل بر روی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در حال فعالیت است. به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد رونمایی از این دستگاه خواهیم بود. اگر نگاهی به رویدادهای اپل بیندازیم، این کمپانی در سال‌های گذشته، اواسط ماه اکتبر رویدادی را برای معرفی آیپدها و مک‌بوک‌های جدید خود برگزار می‌کرد. اکنون بر اساس اطلاعات منتشر شده از مک‌بوک پرو جدید، ما تنها چند روز با زمان برگزاری این رویداد فاصله داریم!

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع