حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولید احتمالی گلکسی فولد ۲ با دوربین سلفی زیر نمایشگر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر سامسونگ بتواند محصول بعدی خود را به گونه‌ای تولید کند که دوربین سلفی آن زیر نمایشگر قرار می‌گیرد، به اولین کمپانی تبدیل خواهد شد که توانسته ظاهر تمام صفحه نمایش را به معنی واقعی کلمه به یک گوشی هوشمند بیاورد.

یکی از رسانه‌های کره‌ای به تازگی گزارش داده که سامسونگ دست به تولید صفحه نمایش‌هایی زده که HIAA2 نامیده می‌شوند که مخفف عبارات Hole-in-Active-Area است. البته نباید کلمه Hole به معنی حفره شما را فریب دهد زیرا تکنولوژی به کار رفته برای ساخت این نمایشگرها بر خلاف پنل موجود در گلکسی اس ۱۰ یا گلکسی نوت ۱۰ هیچ‌گونه نقطه سیاه رنگی در خود نخواهد داشت.

برای تولید نمایشگرهای HIAA2، سامسونگ از همان تکنولوژی دقیق برش با لیزر بهره برده که تا کنون برای ساخت پنل‌های OLED نیز به کار برده است. در این صفحه نمایش‌ها و روی دوربین جلو، یک لایه بسیار نازک قرار خواهد گرفت که هم شفاف خواهد بود و هم باعث عبور نور خواهد شد.

نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا این فناوری برای گلکسی اس ۱۱ کارایی خواهد داشت یا خیر ولی از آن جایی که این دستگاه احتمالاً در ماه مارس معرفی می‌شود، بعید است شاهد این پنل در آن باشیم. البته باید اذعان کنیم که در کارخانه A4 که محل تولید نمایشگرهای OLED با دو خط تولید فعال است و می‌تواند در ماه تنها ۳۰ هزار پنل بسازد، تقریباً می‌توان با اطمینان خاطر گفت که تولید صفحه نمایش‌های HIAA2 آغاز شده است.

اما این اطلاعات یعنی چه؟

اگر به خاطر بیاورید، چندی پیش خبری منتشر شد که گلکسی فولد ۲ قرار است در ماه آوریل معرفی گردد. احتمالاً این گوشی همان محصولی خواهد بود که سامسونگ تصمیم گرفته صفحه نمایش‌های تازه تولیدش را در آن به کار گیرد بر این اساس گلکسی اس ۱۱ باید همچنان به صفحه نمایش‌هایی مجهز شود که مشابه آنها را در دستگاه‌های سری گلکسی اس ۱۰ یا گلکسی نوت ۱۰ دیده بودیم.

قطعاً علاقه‌مندان به صنعت گوشی‌های هوشمند بیصبرانه منتظرند تا ببینند بالأخره آیا سامسونگ مشکل مربوط به کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین‌های سلفی جای‌گیری کرده زیر نمایشگر را حل خواهد کرد یا خیر.

در این بین، سایت‌های خبری مختلف برای اینکه نشان دهند سامسونگ در حال ساخت یک گوشی با ظاهر تمام صفحه نمایش است، پتنت‌هایی را منتشر کرده‌اند که یک نمونه از آنها را در ادامه می‌بینید.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، در این تصویر یک گوشی به چشم می‌خورد که یک نمایشگر انعطاف‌پذیر دارد و می‌توان آن را تا کناره‌های اطراف نمایشگر کشید. به علاوه، این دوربین قابلیت چرخش را نیز دارد تا هم محل قرارگیری یک لنز باشد و هم محل قرارگیری دو لنز.

به هر حال و با همه این اتفاقات، باید صبر کنیم و ببینیم آیا سامسونگ می‌تواند بالأخره مشکل چندین و چند ساله صنعت گوشی‌های هوشمند را با تولید دوربین سلفی زیر نمایشگر حل کند و آن را با دستگاه گلکسی فولد ۲ به بازار بیاورد یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع