حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تصاویر مک بوک پرو جدید کمپانی اپل منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدت هاست که شایعه شده اپل مشغول ساخت یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید است (برخی از این گزارشات به اوایل سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شوند) و حالا به لطف تصویری که در آخرین بتای macOS یعنی Catalina 10.15.1 مشاهده شده احتمالا برای نخستین بار میتوانید مک بوک پرو جدید را ببینیم.

فایل مورد بحث به یک مک بوک پرو جدید با مدل MacBookPro16,1 اشاره دارد و یک تصویر کوچک هم آن را همراهی میکند که قطعا مک بوک پرو جدید با ابعاد بزرگ تر و حاشیه‌های کمترش را نسبت به مدل ۱۵ اینچی فعلی نشان می‌دهد.

وبسایت مک رومرز تایید کرده است این فایل‌ها (که مک بوک پرو جدید را در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی به تصویر می‌کشند) هم اکنون در نسخه بتای کاتالینا موجود هستند. این یعنی اگر تصویر درست باشد (و صرفا برای پر کردن جای خالی آنجا قرار داده نشده باشد) آنگاه احتمالا با نخستین تصویر رسمی از مک بوک پرو جدید روبرو هستیم.

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید یقینا به یک مک بوک پرو جدید با ابعاد بزرگ تر و حاشیه‌های کمتر اشاره دارد با این حال نمی‌توان از روی آن حدس زد که تغییر مورد انتظار همیشگی (یعنی کیبورد جدید) که قرار بود از مک بوک پرو ۱۶ اینچی روی لپ تاپ‌های اپل اعمال شود در این محصول حاضر خواهد بود یا خیر.

البته اشاره کنیم این اولین باری نیست که اپل طراحی محصولات تازه خود را از طریق آیکون‌های موجود در نسخه‌های بتای نرم افزارهایش به شکل تصادفی لو می‌دهد. این شرکت پیشتر از طریق آیکون دیگری باز طراحی آیفون X را هم تایید کرده بود و در مورد آیفون XS Max و آیپد پرو هم که سال پیش معرفی شدند با اتفاقی مشابه روبرو شدیم. چندی پیش نیز ایرپاد پرو اپل با قابلیت حذف نویز در بتای iOS 13.2 ظاهر شد.

همانطور که در خبرها خوانده اید گفته می‌شود اپل روی ساخت یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی کار می‌کند که قرار است با طراحی جدید از راه برسد و آن طور که مینگ چی کو تحلیلگر ارشد مسائل مربوط به اپل گفته این محصول به کیبورد جدیدی مجهز شده که در سال ۲۰۲۰ در سایر مدل‌های مک بوک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لحاظ تاریخی اپل همیشه در ماه اکتبر یک رویداد رسانه‌ای دیگر را برگزار می‌کند و در آن از به روز رسانی‌های آیپد و مک می‌گوید. با توجه به تصاویر لو رفته از نسخه‌های بتای نرم افزارهای اپل در روزهای اخیر می‌توان اینطور نتیجه گرفت که تنها چند روز تا برگزاری این رویداد باقیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع