حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

حرکت ایرانسل به سمت اپراتور دیجیتال

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

عباسی با اعلام این نکته که مساله دیگر رومینگ ملی در روستاها و مناطقی بود که پوشش اینترنت وجود نداشت، افزود: «با تلاش هایی که انجام گرفته، مجموع مشترکان نسل ۴ روستایی به ۷.۷ میلیون نفر رسید. ایرانسل به منظور سهولت در دسترسی به خدمات ارتباطی مشترکان خود در سفرهای داخلی و خارجی اقدام به ارائه خدمات رومینگ به سایر اپراتورها و اخذ خدمات کرده است.»

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به میزان استفاده زوار از خدمات ایرانسل رد اربعین تصریح کرد: «طی این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده کردند که رشد ۸۷ درصدی را نسبت به قبل نشان می دهد. مصرف دیتا ۳۶ ترابایت بوده و ۷ میلیون دقیقه مکالمه و ۷ میلیون پیامک در این مدت رد و بدل شده است. ایرانسل برای رفتن به تبدیل شدن به اپراتور دیجیتال، برای خدمات فروش و خدمات پس از فروش خود شبکه جامع دیجیتالی ایجاد کرده که اکنون به شکل پایلوت کار می کند.»

او با اشاره به پیشگامی ایرانسل برای دستیابی به شهر هوشمند ادامه داد: «شهر هوشمند از دیگر اهدافی است که در کشور دنبال می شود، ایرانسل از ظرفیت های زیرساختی خود برای شهر هوشمند و اینترنت اشیاء در ۲۰ مرکز استان استفاده کرده است.»

ایرانسل

مدیر عامل ایرانسل در خصوص اعداد و ارقامی که به دولت پرداخته شده است، گفت: «طی ۱۳ سال گذشته ۳۲۱ هزار میلیارد ریال پرداخت و جمعا ۴۲۰ هزار میلیارد ریال نیز مجموع درآمدهای مستقیم و غیر مستقیمی است که از سوی ایرانسل به دولت پرداخت شده است. ۲۳۰۰ شغل مستقیم در تهران و شهرستان‌ها، ۵۷ هزار شغل غیر مستقیم، ایجاد ۳ هزار شغل برای افراد ایرانی و غیر ایرانی و ۱.۵ میلیون شغل غیر مستقیم از طریق سرمایه گذاری آماری است که مدیرعامل ایرانسل از میزان اشتغالی که این شرکت ایجاد کرده، ارائه می دهد.»

در ادامه این نشست عباس آرندی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی مبنی بر پایان وس گفت: « در ابتدا وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ابلاغیه ای فرستاد و از ما خواست اطلاعات مالی این شرکت ها مشخص و به تمام مشترک ها اطلاع رسانی شود. در ادامه از طرف دادستانی ابلاغیه ای در رابطه با پایان وس دریافت کردیم. در این رابطه ما تابع حاکمیت هستیم و در نهایت در راستای سیاست های تعیینی وزارت ارتباطات به مسیرمان ادامه خواهیم داد.»

عباسی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسنپ رغبت زیادی به انحصار دارد و ایرانسل به عنوان سرمایه گذار تا چه اندازه بر این مسیر اسنپ صحه می گذارد، گفت: «ما سهامدار اسنپ هستیم و خود ایرانسل برای از بین بردن انحصار شکل گرفت. در رابطه با مشکلات اسنپ فود و چیلیوری ما همیشه پیشنهاد کردیم که شرایط خوب در اختیار رقبا قرار دهند و مطلقا از انحصار حمایت نمی کنیم. ما انحصار بقیه را در گذشته شکسته ایم. اگر بازیگرانی دیگری در این عرصه حضور پیدا کنند و بیزینس پلن مناسبی داشته باشند، ما حتما سرمایه گذاری و حمایت می کنیم. اما اسنپ و گروه اسنپ متعلق به ماست و باید از رشد آن حمایت کنیم. باید مراقبت کنیم که کسب و کار خرد از بین نروند.»

وی در پایان اعلام کرد ایرانسل قصد دارد از اپراتور دیتا به سمت اپراتور دیجیتال برود و این برنامه ای است که برای آینده کاری خود متصور شده اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع