آپدیت فایل اکسپلورر مایکروسافت با طراحی فلوئنت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ظاهرا مایکروسافت سرانجام امسال فایل اکسپلورر نسبتا قدیمی ویندوز ۱۰ را با زبان طراحی فلوئنت به‌روز خواهد کرد.

مایکروسافت چند سال پیش زبان طراحی فلوئنت (Fluent Design System) را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون، در حال تلاش برای به‌کارگیری این زبان در محصولات نرم‌افزاری گوناگون خود، از جمله سیستم‌عامل محبوب ویندوز ۱۰ است.

با وجود تلاش‌های بسیار مایکروسافت، سیستم مدیریت فایل ویندوز، موسوم به فایل اکسپلورر، همواره یکی از بخش‌هایی بوده که از زبان طراحی فلوئنت بی‌بهره مانده است. ردموندی‌ها یک‌بار در زمان ویندوز ویستا، طراحی فایل اکسپلورر را مورد بازنگری قرار داده و با ویندوز ۷ آن را بهبود دادند؛ اما بعد‌ها تنها به تغییرات کوچک بسنده کردند.

فایل اکسپلورر مفهومی با طراحی فلوئنت

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت سرانجام در سال ۲۰۱۹، سیستم مدیریت فایل ویندوز را با زبان طراحی فلوئنت به‌روز خواهد کرد. گزارش‌های اخیر حکایت از آن دارند که فایل اکسپلورر جدید را با به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ با نام‌کد «20H1» خواهیم دید که در سال آینده‌ی میلادی از راه خواهد رسید. به‌روزرسانی یادشده، یکپارچگی بیشتر با سرویس‌های مختلف مایکروسافت و بازگشت مجدد قابلیت Sets را دربرخواهد گرفت.

توجه داشته باشید که برای تجربه‌کردن فایل اکسپلورر با زبان طراحی فلوئنت نیازی به انتظار تا از راه رسیدن سال ۲۰۲۰ نیست؛ چرا که براساس پیش‌بینی‌ها، مایکروسافت در سال جاری به‌روزرسانی 20H1 را همراه‌با سیستم مدیریت فایل جدید در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار خواهد داد.

فایل اکسپلورر مفهومی با طراحی فلوئنت

در حال حاضر از ظاهر احتمالی فایل اکسپلورر اطلاعاتی در دست نداریم و تنها می‌توانیم به طرح‌های مفهومی مایکل وست، برنده‌ی جایزه‌ی MVP مایکروسافت در شاخه‌ی طراحی ویندوز از فایل اکسپلورر جدید بسنده کنیم. شما می‌توانید طرح‌های یادشده را در تصاویر فوق مشاهده کنید. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.