حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بررسی شیائومی Mi 9T Pro (ردمی K20 Pro)

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طراحی چشم‌نواز، نمایشگر کاملا بدون حاشیه، دوربین سه‌گانه و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ در کنار برچسب قیمتی حدودی ۴۰۰ دلاری، می ۹‌تی پرو را به یکی از رقبای اصلی وان‌پلاس ۷ بدل می‌کند.

در بررسی می ۹‌تی متوجه شدیم که این گوشی هوشمند با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر تمام‌صفحه‌ی AMOLED، پردازنده‌ی توانمند اسنپدراگون ۷۳۰، دوربین سه‌گانه‌ی اتکاپذیر، شارژدهی عالی و البته برچسب قیمتی باورنکردنی ۳۰۰ یورویی، یکی از بهترین محصولات بازار رقابتی میان‌رده‌ها به‌حساب می‌آید؛ اما ظاهرا مدیران شیائومی تنها به ایجاد شگفتی در کلاس میان‌رده راضی نیستند، چرا که نسخه‌ی پروی این گوشی هوشمند را نیز با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ برای بازار پرچم‌داران تدارک دیده‌اند.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

می ۹‌تی به‌ خودی خود از بسیاری جنبه‌ها محصول قدرتمندی است و به‌سختی می‌توان خرده‌ای به آن گرفت؛ بنابراین چینی‌ها در نسخه‌ی پرچم‌دار این گوشی هوشمند تغییرات شگرفی پیاده نکرده و صرفا پردازنده را به مدل بالارده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ ارتقا داده‌اند؛ البته دوربین اصلی اکنون از حسگر IMX586 سونی بهره می‌برد که گفته می‌شود نسبت به نمونه‌ی IMX582 عملکرد بهتری در ضبط ویدیوهای 4K دارد. حال باید دید که آیا تغییرات یادشده می‌توانند کاربران را به پرداخت ۱۰۰ یوروی بیشتر ترغیب کنند یا خیر. با بررسی گوشی شیائومی Mi 9T Pro همراه تک تایمز باشید.


گوشی شیائومی می 9 تی پرو توسط فروشگاه اینترنتی می ایران برای بررسی در اختیار تک تایمز قرار گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات تک تایمز استفاده کنید.

طراحی

Mi 9T Pro طراحی کاملا یکسانی با برادر میان‌رده‌ی خود دارد و بسیار چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. با باز کردن جعبه‌ی گوشی، پیش از هر چیز دیگر، نمایشگری خودنمایی می‌‌کند که صرف‌نظر از یک نوار باریک چند میلی‌متری (۳.۸ میلی‌متر، اگر بخواهیم دقیق‌تر سخن بگوییم!)، هیچ حاشیه‌، بریدگی یا حفره‌ای در سطح خود نمی‌بیند. Mi 9T Pro صدای مخاطب را از طریق اسپیکری به گوش کاربر می‌رساند که درون شکاف باریکی بین نمایشگر و فریم فلزی جای گرفته است؛ بنابراین خبری از اسپیکر القایی و نمایشگر مرتعش نیست؛ البته حسگر نور محیطی دستگاه نیز زیر صفحه‌نمایش و دور از دید کاربر قرار دارد.

صفحه‌نمایش AMOLED می ۹تی پرو، ۸۶.۱ درصد از نمای جلویی را در اختیار دارد؛ اما ابعاد ۶.۳۹ اینچی آن باعث می‌شود تا چندان ارگونومیک نباشد. چنین نمایشگری به‌لطف رهایی از هرگونه عامل مزاحم، Mi 9T Pro را به دستگاهی ایده‌آل برای تماشای ویدئو، فیلم یا هر محتوای بصری دیگری بدل می‌سازد. از صفحه‌نمایش دستگاه، پوشش 2.5D گوریلا گلس ۵ محافظت می‌کند؛ بنابراین از انحنای لبه‌های نمایشگر خبری نیست. برخلاف پرچم‌داران گران‌قیمتی همچون گلکسی اس ۱۰، نمایشگر می ۹تی پرو به‌صورت مستقیم با فریم فلزی دستگاه تماس ندارد و نواری پلاستیکی دورتادور نمایشگر دیده می‌شود.

چشم‌نواز، خوش‌ساخت و بی‌حدومرز

زیر نمایشگر می ۹‌تی پرو، کمی بالاتر از پورت شارژ، حسگر اثر انگشت اپتیکال گوشی قرار دارد که براساس ادعای چینی‌ها، مساحت سطح آن نسبت به گذشته ۲ برابر شده، ۴۰ درصد میزان داده‌ی دریافتی افزایش یافته، ۳۰ درصد احتمال موفقیت آن در سناریوهای خاص بالاتر رفته و مدت‌زمان لازم برای ثبت اطلاعات اثر انگشت ۲۵ درصد بیشتر شده است. ما عملکرد حسگر اثر انگشت می ۹تی پرو را مشابه برادر میان‌رده‌اش یافتیم؛ بنابراین مادامی که انگشتتان یا سطح نمایشگر خیس یا کثیف نباشد و انگشتتان را به‌خوبی و با فشار کافی روی صفحه‌نمایش قرار دهید، در اغلب مواقع، فرایند احراز هویت، در کسری از ثانیه و با موفقیت انجام خواهد شد. شیائومی توصیه می‌‌کند که برای حفظ عملکرد ایده‌آل حسگر از محافظ نمایشگر استفاده نکرده و در صورت تمایل، از نمونه‌های تأییدشده و معتبر استفاده کنید.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

به‌سراغ فریم فلزی Mi 9T Pro می‌رویم؛ جایی که جادوی اصلی گوشی پنهان است. مهندسان شیائومی برای دستیابی به طراحی کاملا بدون حاشیه، دوربین سلفی می ۹تی پرو را به‌شکل مکانیزم موتوری و جهنده، در دل فریم جا داده‌اند؛ بنابراین با لمس آیکن جابه‌جایی بین دوربین پشتی و جلویی در نرم‌افزار دوربین، مکانیزم پاپ‌آپ دوربین سلفی به‌آرامی از دل گوشی بالا می‌آید. حین بالاآمدن دوربین سلفی، در دو طرف آن چراغی به‌رنگ قرمز (در نسخه‌ی مشکی گوشی) یا به‌رنگ آبی (در نسخه‌‌ی آبی گوشی) روشن شده و جلوه‌ی صوتی خاصی شنیده می‌شود. از نظر نگارنده، وجود این چراغ جذابیت خاصی به دستگاه نمی‌بخشد؛ بهتر بود تا چینی‌ها به‌جای آن، یک فلش LED در دل زبانه‌ی دوربین تعبیه می‌کردند؛ البته هر دو جلوه‌ی یادشده را می‌توان از داخل منوی تنظیمات غیرفعال کرد.

مکانیزم موتوری؛ راهکاری موقتی و پیچیده برای معضلی به‌نام حاشیه

براساس اعلام شیائومی، مکانیزم دوربین می‌تواند تا ۳۰۰ هزار بار استفاده (معادل روزانه ۲۰۰ بار به‌مدت ۴ سال) دوام آورد؛ اما صحت این ادعا را تنها با استفاده‌ی طولانی‌مدت از گوشی می‌توان ارزیابی کرد. Mi 9T Pro با بهره‌گیری از حسگر شتاب‌سنج خود، خطر سقوط را نیز تشخیص می‌دهد و در چنین وضعیتی، ظرف مدت حدود یک ثانیه، مکانیزم دوربین بسته می‌شود. توجه داشته باشید که در سقوط از فواصل نزدیک، ممکن است مکانیزم زمان کافی برای بازگشت کامل به داخل بدنه را نداشته باشد. وجود قطعات مکانیکی در هر فُرمی، از میزان مقاومت گوشی‌ها به‌ویژه در برابر آب و گردوغبار می‌کاهد؛ اما در شرایط کنونی که دوربین‌های زیر نمایشگر به‌ بلوغ کافی نرسیده‌اند، استفاده از مکانیزم پاپ‌آپ، چرخشی یا کشویی، بهایی است که باید برای تحقق رؤیای گوشی کاملا بدون حاشیه بپردازیم.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

می ۹‌تی پرو پرچم‌دار دیگری با بدنه‌‌ی شیشه‌ای از نوع گوریلا گلس ۵ و فریم فلزی است. پنل پشتی Mi 9T Pro با انحنای ظریفی از دو طرف به فریم فلزی دستگاه پیوند می‌خورد. وجود چنین انحنایی در کنار سطح محدب فریم باعث می‌شود تا گوشی به‌راحتی در دست جای گیرد و حس بسیار خوبی را به‌ کاربر القا کند. دوربین سه‌گانه‌ی می ۹ تی به‌همراه فلش LED با چینشی عمودی در میانه‌ی پنل پشتی جای دارد. برخلاف آنچه نوشته‌ی 48MP کنار ماژول ابتدایی در ذهن تداعی می‌سازد، طراحان گوشی، ماژول‌ها را از بالا به پایین با ترتیبِ دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی چیده‌اند. لوگوی Mi در کنار عبارت «Designed By Xiaomi» دو مورد دیگری هستند که در نمای پشتی می ۹ تی پرو به‌چشم می‌خورند.

شیائومی در تصمیمی عجیب، در لبه‌ی بالایی می ۹ تی پرو، کنار دوربین سلفی پاپ‌آپ، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز جای داده است تا بدین ترتیب این گوشی خوش‌ساخت را به محصولی ایده‌آل برای کاربری‌های چندرسانه‌ای بدل سازد. چراغ داخل مکانیزم دوربین سلفی که پیش‌تر بدان اشاره کردیم، حین اتصال گوشی به برق، روشن می‌شود تا بدین ترتیب، وجود آن، کاربرد دیگری غیر از زیبایی هم داشته باشد. لبه‌ی پایینی دستگاه از درگاه سیم‌کارت، پورت USB 2.0 با فرم Type-C و دریچه‌ی اسپیکر میزبانی می‌کند. کلیدهای سخت‌افزاری گوشی در لبه‌ی سمت راست جای گرفته‌اند و بازخورد بسیار خوبی دارند. ناگفته نماند که رنگ قرمز کلید پاور بر جذابیت می ۹ تی پروی مشکی می‌افزاید.

بسته به رنگ بدنه، می ۹تی پرو جلوه‌ی متفاوتی در نمای پشتی دارد؛ نسخه‌ی مشکی دستگاه ساختار فیبر کربنی خودروهای سوپراسپرت را به یاد می‌آورد؛ اما در نسخه‌ی قرمز و آبی، رنگ بدنه به‌صورت افقی با الگویی جذاب از طیف تیره در میانه‌ی پنل پشتی به طیف روشن در لبه‌ها متمایل می‌شود؛ البته اگر از لک و آثار انگشت روی بدنه‌ی براق گوشی صرف‌نظر کنیم. می 9 تی پرو، تفاوت اندکی با می 9 دارد (۸.۸×۷۴.۳×۱۵۶.۷ میلی‌متر در برابر ۷.۶×۷۴.۷×۱۵۷.۵ میلی‌متر)؛ در حقیقت هر دو گوشی از نمایشگری با قطر ۶.۳۹ اینچی بهره می‌برند، اما اضافه‌شدن مکانیزم پاپ‌آپ و افزایش ۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی ظرفیت باتری، ۱۸ گرم بر وزن می ۹تی پرو افزوده و آن را به ۱۹۱ گرم رسانده است. چنین وزنی در کنار لغزنده‌بودن بدنه‌ی دستگاه باعث می‌شود تا Mi 9T‌ Pro مستعد سُر خوردن باشد.

نمایشگر و اسپیکر

چینی‌ها در حال تبدیل کردن نمایشگر OLED به یک استاندارد در گوشی‌های بالارده و میان‌رده‌ی خود هستند؛ اما نکته‌ی حائز اهمیت، پایین‌ نگه‌داشتن قیمت با وجود استفاده از چنین پنل‌هایی است. می ۹‌تی پرو از پنل ۶.۳۹ اینچی AMOLED بهره می‌برد و از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسلی نمایشگر برای پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه‌ای همچون می ۹‌تی پرو کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد و تراکم ۴۰۳ پیکسل‌براینچ کوچک‌ترین مشکلی از نظر مشاهده‌ی مرز پیسکل‌ها یا دندانه‌دار نشان‌داده‌شدن محتوای کوچک به‌وجود نمی‌آورد.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

نمایشگر ۱۹:۵:۹ می ۹‌تی پرو فاقد هرگونه بریدگی و حفره است؛ به همین دلیل تجربه‌ی دیداری بهتری از نظر محتوا به شما ارائه می‌دهد. زاویه‌ی دید نمایشگر عالی و خوانایی آن زیر نور خورشید در حد پرچمداران گران‌قیمت بازار ارزیابی می‌شود. حداقل روشنایی ۲.۹ نیتی نمایشگر نیز با اینکه در بین بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد؛ اما هنوز برای استفاده در محیط‌های تاریک مناسب خواهد بود. توجه داشته باشید که می‌ ۹‌تی پرو برخلاف وان‌پلاس ۷‌تی، رقیب هم‌رده‌ی خود، محتوای بصری را به نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی به‌نمایش می‌گذارد.

۳ پروفایل رنگ در بخش تنظیمات به چشم می‌خورد:

  • Automatic Contrast: حالت پیش‌فرض و سازگار با فضای رنگی DCI P3
  • Increased Contrast: پوشش کامل فضای رنگی DCI P3
  • Standard: دقیق‌ترین حالت با رنگ‌‌های واقع‌گرایانه‌ی سازگار با فضای sRGB

غوطه‌وری در محتوای بصری با نمایشگر AMOLED تمام‌صفحه

حالت دوم تأثیری در روشنایی نمایشگر ندارد و تنها رنگ‌ها را اغراق‌شده‌تر و غلیظ‌تر به نمایش می‌گذارد. اعداد به‌دست‌آمده در تست فضای رنگی ما ادعای شیائومی در مورد پوشش کامل DCI P3 را تصدیق می‌کند؛ در حالت‌های Automatic Contrast و Increased Contrast به ترتیب ۱۰۴.۶ و ۱۰۷.۹ از فضای رنگی گسترده DCI P3 پوشش داده شده و در حالت استاندارد نیز ۹۷.۴ درصد فضای رنگی sRGB پوشش داده می‌شود. همانند دیگر نمایشگرهای OLED با گسترده‌تر شدن فضای رنگی دقت کاهش می‌یابد و عموما رنگ سفید به سردی گرایش پیدا می‌کند؛ خطای میانگین ۴.۹ در پروفایل پیش‌فرض رضایت‌بخش و خطای ۱.۶ برای حالت استاندارد عالی ارزیابی می‌شود؛ خطای حداکثر در حالت استاندارد نیز فراتر از ۲.۴ نمی‌رود. در مجموع می‌توان Mi 9T Pro را یکی از بهترین‌ها در بخش نمایش‌رنگ‌ها و دقت در بین رقبای هم‌قیمت دانست.

* تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های تک تایمز در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

روشنایی نمایشگر فاکتور مهمی در نمایشگر‌‌ها محسوب می‌شود که خوشبختانه در سال‌های اخیر به لطف بازشدن آغوش سامسونگ به روی سازندگان دیگر گوشی‌های هوشمند، شاهد تعداد بالای گوشی‌های توانمند در این بخش هستیم. همانند دیگر گوشی‌ها می ۹ تی پرو را با دو الگوی ۵۰ درصد سفید و ۱۰۰ درصد سفید مورد بررسی قرار دادیم؛ روشنایی حداکثر در حالت‌های خودکار و دستی به ترتیب ۹۴۰ و ۷۲۰ نیت به دست آمد که ارقامی بسیار خوب برای نمایشگر موبایل محسوب می‌شود؛ جهش ۳۰۰ نیتی روشنایی حالت خودکار نسبت به حالت دستی و ذکر نام Super AMOLED در نرم‌افزارهای اعلام مشخصات فنی، احتمال استفاده از پنل‌های ساخت سامسونگ در این گوشی را می‌دهد.

در می 9 تی پرو خبری از اسپیکر استریو نیست و صدای خروجی آن از اسپیکر تک‌کاناله‌ای در لبه‌ی پایینی دستگاه به‌ گوش می‌رسد. شدت و کیفیت صدای اسپیکر رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود؛ اما بی‌شک نمی‌توان آن را با نمونه‌های استریو مقایسه کرد. در سال ۲۰۱۹ وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در یک گوشی هوشمند، جزو نقاط قوت آن به‌حساب می‌آید؛ بنابراین تصمیم شیائومی برای اضافه‌کردن این پورت به ردمی ۹‌تی را می‌ستاییم. میان‌رده‌ی چینی‌ها حین اتصال هدفون با تولید صدایی رسا، شفاف و با نویز کم، تجربه‌ی صوتی بسیار خوبی را به‌ارمغان می‌آورد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

شیائومی می ۹تی پرو درست‌ مانند برادر پرچم‌دار خود، به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 10 عرضه می‌شود. غول چینی دنیای فناوری پس از سال‌ها توسعه‌ی MIUI، اکنون آن را به بلوغ مناسبی رسانده است که درکنار ارائه‌ی سرعت مناسب ناوبری، قابلیت و امکانات مناسبی نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد. پیش‌تر در تک تایمز، MIUI 10 و تفاوت انواع رام چین و جهانی آن را به‌دقت بررسی کرده‌ایم؛ بنابراین برای آشنایی کامل با رابط کاربری اختصاصی شیائومی، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی بررسی رابط کاربری MIUI 10 دعوت می‌کنیم. ناگفته نماند که کاربران می ۹‌تی و می ۹‌تی پرو به‌زودی امکان تجربه‌کردن MIUI 11 را نیز خواهند داشت.

دوربین

دوربین پشتی Mi 9T Pro مانند می ۹‌تی از سه ماژول واید، تله‌فوتو و اولتراواید بهره می‌برد که از بین آن‌ها، ماژول واید با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی IMX586 سونی نقش دوربین اصلی را عهده‌دار است که ظاهرا نسبت به حسگر IMX582 به‌کاررفته در می‌ ۹‌تی (تنها تفاوت دوربین دو گوشی)، عملکرد بهتری در فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه دارد. این حسگر از فیلتر Quad Bayer بهره می‌برد و با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری در پسِ لنز وایدی با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۶ میلی‌متری و دیافراگم f/1.75 قرار دارد. ناگفته نماند که هیچ‌یک از ماژول‌های دوربین سه‌گانه از جمله‌ ماژول اصلی، لرزش‌گیر اپتیکال ندارند.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

دوربین تله‌فوتوی می ۹تی از حسگر ۸ مگاپیکسلی ۱/۴ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری بهره می‌برد که در پسِ لنزی با دیافراگم f/2.4 و فاصله‌ی کانونی ۵۲ میلی‌متری قرار دارد؛ بنابراین توانایی بزرگ‌نمایی دو برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی را در اختیار کاربر می‌گذارد. ماژول اولتراواید می ۹تی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی، اندازه‌ی ۱/۳ اینچی و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری را لنزی با دیافراگم f/2.4 و فاصله‌ی کانونی معادل ۱۲ میلی‌متری همراهی می‌کند، این ماژول می‌تواند زاویه‌ی دید ۱۲۴.۸ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد.

عکس‌های واید، اولتراواید و با زوم ۲ برابری در طول روز


عکس‌های واید، اولتراواید و با زوم ۲ برابر در طول شب


رابط کاربری دوربین می ۹تی پرو تفاوتی با برادر میان‌رده‌اش ندارد. کلیه‌ی کلیدهای رابط کاربری در قالب دو نوار در طرفین نمایشگر قرار گرفته‌اند. در یک سمت آیکن‌های فلش، HDR، فیلترها و AI (عکاسی به‌کمک هوش مصنوعی) در کنار منوی همبرگری برای دسترسی به تنظیمات بیشتر دیده می‌شود. در سمت دیگر می‌توان بین حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری جابه‌جا شد که شاخص‌ترین موارد آن عکاسی خودکار (Photo)، عکاسی حالت شب (Night)، عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی، پرتره، فیلم‌برداری و فیلم‌برداری صحنه‌آهسته هستند. چینی‌ها برای جابه‌جاشدن بین سه ماژول دوربین پشتی کلیدی با سه حالت 0.6X (اولتراواید)، 1X (عکاسی واید یا عادی) و 2X (عکاسی با زوم اپتیکال ۲ برابری) را در نظر گرفته‌اند.

دوربین سه‌گانه؛ توانمند در روز و رضایت‌بخش در شب

دوربین اصلی می ۹‌تی پرو به‌دلیل بهره‌گیری از فیلتر Quad Bayer در حسگر ۴۸ مگاپیکسلی، با تجمیع اطلاعات پیکسل‌های مجاور، به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌‌کند. در روشنی روز و با کافی‌بودن نور محیطی، سطح جزئیات عکس‌ها بسیار بالا است، رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به‌نظر می‌رسند و گستره‌ی دینامیکی در عکس‌هایی با بخش‌های روشن و تاریک نیز بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. چینی‌ها امکان عکاسی با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی را نیز فراهم کرده‌اند؛ اما اغلب اوقات به‌لحاظ میزان جزئیات نمی‌توان تفاوتی را بین این عکس‌ها و نمونه‌های ۱۲ مگاپیکسلی مشاهده کرد.

گالری نمونه‌‌عکس‌ روز

می ۹‌تی پرو تنها زمانی از حسگر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌هایی با زوم دو برابری استفاده می‌کند که شرایط نوری بسیار مطلوب باشد، در این وضعیت عکس‌های ثبت‌شده نه در حد دوربین اصلی؛ اما به‌نوبه‌ی خود رضایت‌بخش هستند و سطح جزئیات آن‌ها مناسب به‌نظر می‌رسد. هنگامی که وضعیت نوری محیط از وضعیت ایده‌آل اندکی فاصله می‌گیرد یا در صورتی‌که تاریکی شب سر می‌رسد، گوشی به‌صورت خودکار، عکسی با زوم دیجیتال دو برابری را در اختیار کاربر می‌گذارد که توسط دوربین اصلی دستگاه تولید شده است. جلوه‌ی بوکه با کمک دوربین تله‌فوتو روی عکس‌های پیاده می‌شود؛ بنابراین در محیط‌های روشن، می‌توان عکس‌هایی با جداسازی صحیح سوژه و پس‌زمینه ثبت کرد.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

دوربین اولتراواید Mi 9T Pro نیز در صورت وجود نور کافی می‌تواند عکس‌های رضایت‌بخشی با سطح نویز پایین ثبت کند، هرچند که سطح جزئیات، گستره‌ی دینامیکی و میزان طراوت رنگ‌ها در این دوربین به‌خوبی دو دوربین دیگر نیست. ناگفته نماند که حذف نرم‌افزاری اعوجاج تصویر در گوشه‌ها که براثر زاویه‌ی دید بسیار عریض لنز به‌وجود می‌آید، باعث افت جزئیات در این مناطق از عکس‌ها می‌شود؛ البته چینی‌ها امکان غیرفعال‌سازی قابلیت حذف اعوجاج را نیز فراهم کرده‌اند. خلأ قابلیت فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر باعث می‌شود تا عکس‌های اولتراواید در محیط‌های تاریک با سطح جزئیات پایین و نویز زیاد چندان جالب نباشند. 

در اثر نبود لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین اصلی می ۹‌تی پرو در محیط‌های تاریک، با سرعت‌ شاتر بالاتر عکس بگیرد و در عوض جذب ناکافی نور را با افزایش سطح ISO جبران کند. همین موضوع بر سطح نویز عکس‌ها می‌افزاید؛ نویزی که در مرحله‌ی پردازش از طریق Soft-‌کردن عکس و در نهایت کاهش سطح جزئیات عکس‌ها، از بین می‌رود. چینی‌ها برای رفع چنین محدودیت‌ها و مشکلاتی، حالت عکاسی Night را پیشنهاد می‌دهند که با افزایش زمان نوردهی (حدود یک ثانیه)، نور بیشتری را به حسگر دوربین انتقال می‌دهد. بدین ترتیب سطح جزئیات به‌میزان چشمگیری بهبود می‌یابد؛ هرچند که به‌دلیل کوتاه‌تر بودن نوردهی، خروجی به‌اندازه‌ی پرچم‌داران دیگر روشن نیست.

تفاوت حالت Night و Photo

Mi 9T Pro - Photo

Photo

Mi 9T Pro - Night

Night


گالری نمونه‌عکس‌ شب


می ۹‌تی پرو برای ثبت‌ عکس‌های سلفی به حسگری ۲۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری اتکا دارد که در پسِ لنزی با f/2.2 قرار گرفته است. دوربین سلفی Mi 9T Pro عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های جذاب ثبت می‌کند. در حالت عکاسی با جلوه‌ی بوکه نیز، باوجود آنکه این جلوه به‌صورت نرم‌افزاری پیاده می‌شود، جداسازی سوژه از پس‌زمینه به‌خوبی صورت می‌گیرد. 

گالری نمونه‌عکس سلفی


بازده و عملکرد

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بین می ۹‌تی و می‌ ۹‌تی پرو به پردازنده‌ی ارتقایافته‌ی نسخه‌ی پرو بازمی‌گردد؛ پرچم‌دار اقتصادی این خانواده در امور پردازشی به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ اتکا دارد. بسیاری از ما با پردازنده‌ی پراستفاده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ آشنایی داریم؛ پردازنده‌ای که دیگر قدرتمندترین محصول کوالکام به‌حساب نمی‌آید و اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با افزایش فرکانس تک‌هسته‌ی قدرتمند Cortex A76 و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۴۰، برترین پردازنده‌ی موبایل کوالکام به‌شمار می‌رود. براساس ادعای تراشه‌ساز آمریکایی، اسنپدراگون ۸۵۵ بهبودی ۴۵ و ۲۰ درصدی را در عملکرد CPU و GPU‌ نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

پیش‌تر طی مقاله‌ای جامع، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ را زیر ذره‌بین گذاشته‌ایم، از این رو در ادامه به نمایش مشخصات فنی پردازنده‌ی بسنده می‌کنیم، سپس به معرفی سایر قطعات سخت‌افزاری می ۹‌تی پرو می‌پردازیم.

اسنپدراگون ۸۵۵ دربرابر رقبا
پارامترها / پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کرین ۹۸۰ اکسینوس ۹۸۲۰ اپل A12
CPU یک هسته‌ی Kryo 485 Gold Prime با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز
۳ هسته‌ی Kryo 485 Gold با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Kryo 485 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی A76 با فرکانس ۲.۶۰ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی A76 با فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی A55 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی اکسینوس M4 با فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Cortex A75 با فرکانس ۲.۳۱ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Vortex با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Tempest با فرکانس ۱.۵۹ گیگاهرتز
حافظه‌ی کش L2 هسته‌ی Gold Prime کش ۵۱۲ کیلوبایتی
هسته‌های Gold هرکدام ۲۵۶ کیلوبایت
هسته‌های Silver هرکدام ۱۲۸ کیلوبایت
هسته‌های A76 هرکدام ۵۱۲ کیلوبایت
هسته‌های A55 هرکدام ۱۲۸ کیلوبایت
؟ ۱۲۸ کیلوبایت L1
۸ مگابایت L2
حافظه‌ی کش L3 ۲ مگابایت L3 مشترک در قالب DSU
۳ مگابایت کش سطح سیستم 
۴ مگابایت مشترک در قالب DSU ۴ مگابایت مشترک در قالب DSU
GPU Adreno 640 آرم Mali-G76MP10
با فرکانس ۷۲۰ مگاهرتز
Mali G76 MP12
با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز
هفت هسته‌ای با طراحی اختصاصی اپل
حافظه‌ی رم ۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۳۴.۱ گیگابایت‌برثانیه
۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۳۴.۱ گیگابایت‌برثانیه
LPDDR4X LPDDR4X
رابط حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.0 UFS 2.1 UFS 3.0
پردازنده‌ی سیگنال تصویر Spectra 380 ISP‌ دوگانه‌ی جدید با ۴۶ درصد سرعت بیشتر
پایپ‌لاین ۱۰ بیتی
ISP دوگانه ISP اختصاصی با فوکوس خودکار سریع‌تر در محیط‌ تاریک
ان‌کُد / دی‌کُد 2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
۱۰ بیتی H.265
ان‌کُد 2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد 2160p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
2160p با نرخ ۱۵۰ فریم‌برثانیه
۱۰ بیتی H.265
مودم Snapdragon X24 LTE
Cat.20
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه
LTE Cat.21/18
دانلود ۱۴۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۲۰۰ مگابیت‌برثانیه
Shannon LTE Cat.20/13
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه
NPU بله بله بله
فرایند ساخت ۷ نانومتری TSMC ۷ نانومتری TSMC ۸ نانومتری LPP ۷ نانومتری FinFET

می ۹ تی پرو در سه‌ نسخه‌ با حافظه‌های ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.1 به‌فروش می‌رسد که دو نسخه‌ی ابتدایی از ۶ گیگابایت و نسخه‌ی سوم از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد؛ بنابراین هر سه نسخه روی کاغذ می‌توانند تجربه‌ی چندوظیفگی شایسته‌ای را برای کاربر به‌ارمغان آورند. از آنجا که دستگاه از درگاه کارت microSD برای ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره نمی‌برد؛ بنابراین باید در انتخاب نسخه‌ی مناسب خودتان، نهایت دقت را داشته باشید. ما نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی می ۹‌تی پرو را برای بررسی در اختیار داشتیم، در ادامه می‌توانید عملکرد حافظه‌ی دستگاه یادشده را در مقایسه با پرچم‌داران دیگر مشاهده کنید.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل پرچم‌دار
مدل‌ها / عملکرد نرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
می ۹‌تی پرو ۸۴۶.۵ ۱۸۸.۶۵ ۱۴۳.۳ ۱۲۸.۲۶
آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۵۹۵ ۶۸۹
آیفون ۱۱ پرو ۱۵۳۱ ۶۵۷
آیفون ۱۱ ۱۱۹۷ ۵۰۴
آیفون XS Max ۱۶۴۲ ۵۲۵
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۱۵۱۱/۹۵ ۵۸۷/۷۷ ۲۰۳/۰۸ ۲۰۵/۳۹
وان‌پلاس ۷ پرو ۱۴۷۵/۸۲ ۳۸۵/۱ ۱۷۶/۴ ۲۷/۸۸
شیائومی می ۹ ۷۶۶/۴۱ ۱۹۱/۷۶ ۱۴۸/۳۸ ۱۱۴/۳
هواوی پی ۳۰ پرو ۸۵۰/۴۶ ۲۵۱/۰۱ ۱۴۹/۲۶ ۱۵۵/۵۳
گلکسی اس ۱۰ پلاس ۷۹۳/۷۴ ۱۹۴/۶۳ ۱۳۸/۵۷ ۲۴/۱

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

برای ارزیابی عملکرد Mi 9T Pro بنچمارک‌های متداول تک تایمز را روی آن اجرا می‌کنیم تا ذهنیت اولیه‌ای از بازده و کارایی این دستگاه به‌دست آوریم. آزمون‌های زیر کارایی کلی گوشی (Antutu 7 و PCMark)، عملکرد پردازنده‌ی مرکزی (GeekBench) و بازده‌ گرافیکی گوشی (3DMark و GFXBench) را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند و همگی به‌صورت Offscreen اجرا می‌شوند؛ بنابراین وضوح نمایشگر تأثیری بر نتیجه‌ی حاصل نخواهد داشت.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارک Antutu 7
3DMark PCMark
Work 2.0
GeekBench 5 GFXBench
IceStorm Sling Shot Extreme
OpenGL
Overall / Web Browsing Single / Multi Aztec Ruins Vulkan
High Tier 
Manhattan 3.1 Car Chase T-Rex
Unlimited Unlimited (Onscreen / Offscreen (FPS
می ۹‌تی پرو ۴۱۴۱۲۱ ۶۰۵۵۵ ۵۸۲۹ ۹۵۴۹
۷۸۰۴
۷۳۶
۲۷۸۰
۲۳
۱۶
۵۷
۶۷
۳۶
۴۲
۶۰
۱۶۶
شیائومی می ۹ ۳۷۱۷۱۳
۶۰۵۴۵ ۵۸۲۳ ۸۸۸۲
۷۵۴۱
۶۶۷
۲۵۳۷
۲۳
۱۵
۵۲
۵۷
۳۵
۳۹
۶۰
۱۴۱
بلک‌شارک ۲ پرو ۳۸۲۶۱۸ ۸۵۷۹۵ ۶۸۴۰ ۸۰۱۴
۶۵۰۷
۷۶۷
۲۶۸۲
۲۶
۱۸
۵۹
۷۸
۴۰
۴۷
۶۰
۱۸۵
وان‌پلاس ۷ پرو
(۹۰ هرتز)
۳۵۸۹۴۶ ۷۰۱۰۲ ۶۰۷۱ ۹۱۹۶
۷۳۲۰
۷۲۱
۲۶۴۰
۱۳
۱۶
۱۹
۴۰
۳۱
۶۶
۶۰
۱۶۰
آیفون ۱۱ پرو مکس ۴۵۹۰۱۱ ۹۷۰۱۴ ۶۴۱۱ (Metal) ۱۳۱۰
۳۳۶۸
۴۵.۳
۲۸.۸
۵۹.۲
۱۰۰.۱
۴۹.۶
۶۴.۶
۵۹.۸
۲۸۶.۷
 آیفون ۱۱ پرو ۴۵۳۵۰۸ ۹۶۷۱۲ ۶۴۳۸ (Metal) ۱۳۱۵
۳۳۶۱
۴۵.۳
۲۸.۴
۵۹.۹
۱۱۶.۳
۴۸.۹
۶۲.۷
۶۰.۰
۲۹۷.۱
آیفون ۱۱ ۴۲۹۳۳۳ ۹۷۱۶۹ ۶۵۵۸ ۱۳۲۶
۳۲۶۲
۵۹.۹
۳۱.۶
۶۰.۰
۱۰۴.۶
۶۰.۰
۷۱.۶
۶۰.۰
۲۷۲.۲
آیفون XS Max ۳۵۴۷۲۲ ۷۷۴۲۸ ۴۲۰۱ ۱۱۰۸
۲۶۱۸
۳۴.۴
۱۸.۴
۵۰.۵
۶۶.۳
۳۲.۱
۴۰.۹
۵۹.۹
۱۹۷.۸
گلکسی نوت ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۳۵۰۳۱۷ ۵۰۱۵۸ ۵۱۶۱ ۹۰۲۸
۸۳۱۴
۷۲۸
۲۰۸۶
۲۰
۱۷
۵۷
۷۱
۳۸
۴۲
۶۰
۱۷۰
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۳۱۴۸۳۵ ۵۴۳۳۳ ۴۴۹۳ ۹۳۱۰
۱۰۰۹۳
۶۸۱
۲۲۸۷
۱۶
۱۳
۴۹
۵۶
۲۹
۳۳
۶۰
۱۳۷

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

می ۹ و می ۹‌تی پرو تفاوت‌های سخت‌افزاری اندکی دارند و مطابق انتظار، در بنچمارک‌ها نیز هم‌سطح ظاهر می‌شوند. پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه‌ی شیائومی با پرچم‌داران اندرویدی دیگر نظیر وان‌پلاس ۷ پرو و گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز برابری می‌کند و حتی در پاره‌ای از موارد از آن‌ها پیشی می‌گیرد. می ۹‌تی پرو در دنیای واقعی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد؛ جابه‌جایی در محیط‌های مختلف رابط کاربری بدون کُندی صورت می‌گیرد، سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها مطلوب به‌نظر می‌رسد و اجرای بازی‌های سنگین نیز بدون مشکل انجام می‌شود.

عملکرد سریع و نسبتا پایدار، ارمغان سیستم خنک‌کننده‌ی ۸ لایه و اسنپدراگون ۸۵۵

براساس ادعای شیائومی، سیستم خنک‌کننده‌ی می ۹‌تی پرو در بخش جلویی به کمک ۸ لایه‌ی گرافیتی، حرارت را با بالغ بر ۶۵۰ درصد بهره‌وری بالاتر انتقال می‌دهد و در بخش پشتی نیز ژل منتشر‌کننده‌ی حرارت، گرافیت و مس کمک می‌کنند تا پردازنده‌ نسبت به رقبا تا ۸ درجه‌ی سلسیوس خنک‌تر بماند و بدین ترتیب عملکرد پایدارتری ارائه دهد. برای بررسی ادعای چینی‌ها، بنچمارک گرافیکی Sling Shot Extreme را ۱۰ بار به‌صورت متوالی روی می ۹‌تی پرو اجرا کردیم. این آزمون، محتوای گرافیکی را با وضوح ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل رندر می‌کند و با وضوحی یکسان با صفحه‌نمایش گوشی به‌نمایش می‌گذارد.

Mi 9T Pro Stress Test

همان‌طور که نمودار فوق نشان می‌دهد، می‌ ۹‌تی پرو تا مرحله‌ی پنجم حدود ۲۷ درصد افت عملکرد را تجربه می‌کند؛ اما از مرحله‌ی پنجم به بعد عملکرد نسبتا پایداری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که برخلاف ادعای شیائومی، وان‌پلاس ۷ پرو با تجربه‌ی تنها ۹ درصد افت عملکرد، کماکان بهترین نتیجه را در بین پرچم‌داران غیرگیمینگ بررسی‌شده در تک تایمز دارد.

باتری

مانند نسخه‌ی میان‌رده‌ی سری می ۹‌تی، باتری لیتیوم-پلیمری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، وظیفه‌ی تأمین انرژی موردنیاز Mi 9T Pro را برعهده دارد. تجربه‌ی ما از بررسی گوشی‌های مختلف نیز نشان می‌دهد، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند شارژدهی رضایت‌بخشی را به‌همراه داشته باشد. ما از شارژدهی می ۹‌تی رضایت بسیاری داشتیم، حال باید دید که اوضاع برای می ۹تی پرو با پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ به چه ترتیب خواهد بود.

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

برای ارزیابی شارژدهی می ۹‌تی پرو، ابتدا ویدیوی معیار تک تایمز با وضوح HD را با قطع صدا و اتصالات بی‌سیم و تنظیم روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت، به‌صورت مداوم تا اتمام شارژ باتری پخش کردیم. در این آزمون Mi  با ثبت زمان کم‌نظیر ۲۱ ساعت و ۲۸ دقیقه، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جا گذاشت و تقریبا تمام رقبا را از پیش رو برداشت.

محصول / آزمون نمایشگر باتری ویدئو GFXBench
Manhattan 3.1
PCMark
Work 2.0
ابعاد و رزولوشن میلی‌آمپرساعت دقیقه:ساعت Battery LifeTime
(min)
LongTerm Performance
(Frame)
دقیقه:ساعت
شیائومی می ۹تی پرو ۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰
۴۰۰۰ ۲۱:۲۸ ۲۷۵.۸ ۲۵۰۳ ۱۲:۴۱
بلک‌شارک ۲ پرو ۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۲:۱۷ ۱۵۱.۴ ۳۳۳۹ ۹:۵۷
آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچ
۲۶۸۸ × ۱۲۴۲ پیکسل
۳۹۶۹ ۱۶:۲۳ ۳۸۱.۶ ۳۰۱۳.۷
آیفون ۱۱ پرو ۶.۳۹ اینچ
۲۴۳۶ × ۱۱۲۵ پیکسل
۳۰۴۶ ۱۴:۰۳ ۲۵۱.۱۸ ۳۰۹۶.۳
آیفون ۱۱ ۶.۱ اینچ
۱۷۹۲ × ۸۲۸ پیکسل
۳۱۱۰ ۱۲:۱۷ ۶۹۲.۹۷ ۳۷۱۸.۲
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۶.۸ اینچ
۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۳۰۰ ۱۵:۲۵ ۲۲۹.۶ ۱۲۴۳ Failed
وان‌پلاس ۷ پرو
(۹۰ هرتز)
۶.۶۷ اینچ
۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۰۰۰ ۱۴:۱۷ Failed Failed ۹:۵۲
شیائومی می ۹ ۶.۳۹ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۳۳۰۰ ۱۴:۲۰ ۱۹۳.۳ ۲۴۳۶ ۱۱:۵۴
هواوی پی ۳۰ پرو
(Performance)
۶.۴۷ اینچ
۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۲۰۰ ۳۷۱.۷ ۱۲۸۷
هواوی پی ۳۰ پرو ۲۰:۰۰ ۵۸۵.۴ ۱۴۲۱ ۱۱:۳۶
گلکسی اس ۱۰ پلاس ۶.۴ اینچ
۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۴۱۰۰ ۱۶:۳۵ ۲۳۹.۲ ۲۲۸۴ ۱۰:۴۲
آیفون XS Max ۶.۵ اینچ
۲۶۸۸ × ۱۲۴۲ پیکسل‌براینچ
۳۱۷۴ ۱۴:۳۱ ۲۷۳.۲۵ ۲۷۲۵

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

در آزمون گرافیکی ۳۰ مرحله‌ای GFXBench، می ۹‌تی پرو از مرحله‌ی پنجم دچار افت عملکرد می‌شود و در نهایت با افتی ۲۹.۶ درصدی، از مرحله‌ی دهم به پایداری می‌رسد و در هر یک از مراحل باقی‌مانده به‌صورت حدودی ۲۵۰۰ فریم پردازش می‌کند. همچنین دمای دستگاه در داغ‌ترین حالت اندکی از ۴۰ درجه‌ی سلسیوس فراتر می‌رود که چندان دمای زیادی محسوب نمی‌شود.

می ۹تی پرو در بنچمارک باتری PCMark که با شبیه‌سازی کاربری‌های روزمره، شامل وب‌گردی و پخش فیلم یا ویرایش عکس، درحقیقت آزمون معیاری برای تخمین زمان روشن‌ماندن نمایشگر (Screen on Time) با روشنایی ۲۰۰ نیت به‌حساب می‌آید، با ثبت زمان ۱۲ ساعت و ۴۱ دقیقه، عملکرد بسیار خوبی از خود به‌جای می‌گذارد، بدین ترتیب می‌‌توان گفت که می ۹تی پرو در کاربری‌های عادی و نه‌چندان سنگین با کمی اغماض می‌تواند کمی تا دو روز شارژدهی کند.

آسودگی خاطر با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی

می ۹تی پرو به‌صورت پیش‌فرض با شارژر ۱۸ واتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که ظرف ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۴۵ درصد می‌رساند و برای شارژ کامل آن به حدود ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد. ناگفته نماند که Mi 9T Pro از شارژرهای ۲۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. پرچم‌دار اقتصادی شیائومی از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره نمی‌برد که با توجه به برچسب قیمتی دستگاه نمی‌توان در این این خصوص به چینی‌ها خرده گرفت.

جمع‌بندی

بدنه‌ی شیشه‌ای و خوش‌ساخت، نمایشگر AMOLED‌ تمام‌صفحه بدون هیچ‌گونه بریدگی یا حفره‌ای، دوربین سلفی پاپ‌آپ، پردازنده‌ی توانمند، دوربین سه‌گانه با حالت عکاسی Night و البته شارژدهی بسیار خوب؛ تصور آنکه چنین مشخصاتی را بتوان در گوشی هوشمندی با برچسب قیمتی ۴۰۰ یورویی یافت، بسیار دور از ذهن به‌نظر می‌رسد؛ اما شیائومی این مأموریت غیرممکن را با موفقیت پشت سر گذاشته است. قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی Mi 9T Pro باعث می‌شود تا به‌سختی بتوان رقیبی شایسته را برای این گوشی از تولیدکنندگان دیگر یافت. در حقیقت جدی‌ترین رقیب می ۹‌تی پرو گوشی هوشمند وان‌پلاس ۷ به‌حساب می‌آید که در زمان عرضه ۱۰۰ یورو گران‌تر از آن بود!

شیائومی می ۹ تی پرو / Xiaomi Mi 9T Pro / ردمی K20 Pro

اگر از وزن ۱۹۱ گرمی و نگرانی‌های موجود بر سر دوام و مقاومت مکانیزم موتوری دوربین سلفی گذر کنیم، پرچم‌دار اقتصادی هیچ ایراد یا ضعف بزرگی ندارد. تجربه‌ی بصری فراگیر می ۹‌تی پرو را در کمتر محصولی با برچسب قیمتی همسان می‌توان یافت. دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی هوشمند در طول روز عکس‌هایی چشم‌نواز ثبت می‌کند و در طول شب رضایت‌بخش ظاهر می‌شود. اسنپدراگون ۸۵۵ عملکرد می ۹‌تی پرو را همتای پرچم‌داران گران‌قیمت می‌سازد و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه نیز آسودگی‌خاطر را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

برای خرید گوشی شیائومی مدل Mi 9T Pro می‌توانید به فروشگاه اینترنتی تسک میران مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • نمایشگر AMOLED عاری از بریدگی و روشن
  • دوربین سه‌گانه‌ و سلفی توانمند
  • شارژدهی بسیار خوب
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون!

نکات منفی

  • وزن زیاد
  • وجود قطعه‌ی مکانیکی در طراحی دستگاه
  • فقدان درگاه کارت حافظه

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع