حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپلیکیشن بانک‌ها در سراسر جهان از گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ سامسونگ پشتیبانی نخواهند کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انجمن Nationwide Building Society بانک‌های انگلستان گزینه‌ی ورود با استفاده از اثر انگشت را در اپلیکیشن بانک‌ها برای کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ سامسونگ غیرفعال نموده است. از طرفی دیگر، NatWest به طور کامل پشتیبانی از گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ را لغو کرده است.

این موضوع در پاسخ به آسیب‌پذیری امنیتی اسکنرهای اثر انگشت اولتراسونیک که در این دو مدل از گوشی‌های سامسونگ استفاده شده است، می‌باشد. سامسونگ در این خصوص یک پاسخ رسمی منتشر نمود اما ممکن است موضوع بسیار جدی‌تر از آنچه که تصور می‌کنید، باشد.

اپلیکیشن بانک‌ها در سراسر جهان از گلکسی اس 10 و نوت 10 سامسونگ پشتیبانی نخواهند کرد

در حال حاضر گویا بانک مرکزی چین نیز پشتیبانی از کاربران گوشی‌های نوت ۱۰، گلکسی اس ۱۰ و Tab S6 را کاسته است. Hapoalim Bank، یکی از بزرگترین بانک‌های اسرائیل، برای مشترکانی که از گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ سامسونگ استفاده می‌کنند، اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم پشتیبانی از سنسور اثر انگشت در اپلیکیشن اختصاصی این بانک منتشر نموده است. KaKao Bank، تنها بانک آنلاین کره‌‌ی جنوبی نیز طی پیامی به کاربران این گوشی‌ها اعلام کرد که سیستم احراز هویت با استفاده از سنسور اثر انگشت دستگاه خود را غیرفعال نمایند.

از طرفی دیگر، کمپانی سامسونگ طی پیامی اعلام کرده است که در اوایل هفته‌ی آینده یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای این دستگاه‌ها منتشر خواهد کرد تا این مسئله را برطرف نماید. پس از دریافت این بروزرسانی باید اثر انگشت خود را از داخل تنظیمات حذف نموده و مجددا ثبت نمایید.

البته باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که در گلکسی تب اس ۶ یک اسکنر نوری تعبیه شده است و گزارشی مبنی بر آسیب‌پذیری امنیتی وجود ندارد، بنابراین احتمالا بانک مرکزی چین کمی فراتر عمل کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع