حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اینترنت ماهواره ای استارلینک تا اواسط سال 2020 راه اندازی می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت اسپیس ایکس امیدوار است اینترنت ماهواره ای استارلینک تا اواسط 2020 راه اندازی شود. تعداد ماهواره های موجود در فضا، امکان دستیابی به این هدف را مشخص می کند.

ماهواره های استارلینک شرکت SpaceX در حال چرخش در فضا هستند؛ با این حال چه زمانی باید منتظر استفاده از آن ها باشیم؟ ظاهرا در چند ماه آینده شاهد راه اندازی این سرویس خواهیم بود. مدیر این شرکت، Gwynne Shotwell به تازگی اعلام کرده که شرکت اسپیس ایکس امیدوار است اینترنت ماهواره ای اواسط سال آینده میلادی برای کاربران در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شود. در گذشته به احتمال راه اندازی این سرویس پیش از سال 2021 اشاره شده بود (اینترنت ماهواره ای استارلینک تا پیش از سال 2021 راه اندازی می شود؟).

شرکت SpaceX برای دستیابی به این هدف باید تعداد کافی ماهواره در فضا داشته باشد. در همین راستا، این شرکت 6 تا 8 ماموریت دیگر را برنامه ریزی کرده که البته شامل پرتاب در ماه مه نیز می شود. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس و همچنین برنامه های در نظر گرفته شده برای آن، در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

اینترنت ماهواره ای

Shotwell اعلام کرده درخواست برای ارسال 30 هزار ماهواره دیگر به فضا، لزوما به معنای انجام آن نیست و شرکت SpaceX با تعداد کمتری ماهواره می تواند سرویس خود را راه اندازی کند. شرکت SpaceX علاوه بر راه اندازی اینترنت ماهواره ای، می تواند سرویس های شخصی سازی شده را نیز به مشتریان خود پیشنهاد دهد.

شرکت اسپیس ایکس برای راه اندازی اینترنت خود عجله دارد، چرا که رقبای آن نیز به فعالیت های خود سرعت بخشیده اند. آمازون، OneWeb و آلفابت به دنبال راه اندازی سرویس های مخصوص خود هستند. در صورتی که SpaceX نتواند به سرعت سرویس خود را فعال کند، به احتمال زیاد مشتریان به سراغ شرکت های دیگر می روند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع