حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چیپست اگزینوس 990 سامسونگ به صورت رسمی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – چیپست اگزینوس 990 سامسونگ از راه رسید. این پردازنده از رم LPDDR5 و صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند.

سامسونگ امسال از پرچمدار جدیدی رونمایی نمی کند؛ با این حال این شرکت کره ای چیپست قدرتمند جدید خود را در معرض دید عموم قرار داده است. چیپست سامسونگ اگزینوس 990 که به تازگی معرفی شده، از پردازنده گرافیکی جدیدی، ARM Mali-G77 MP11 بهره می برد و قادر به پشتیبانی از نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز است.

این پردازنده با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV به تولید رسیده که در مقایسه با نسل های گذشته خود، اگزینوس 9820 و اگزینوس 9825 تا 20 درصد سرعت بالاتری دارد و همچنین انرژی کمتری مصرف می کند. سامسونگ از مودم 5G جدیدی برای این چیپست خود، مودم اگزینوس 5123 رونمایی کرده است. سامسونگ فرکانس هسته های این پردازنده را مشخص نکرده؛ با این حال اطلاعات مربوط به خوشه های آن را اعلام کرده است.

سامسونگ اگزینوس 990

این چیپست از سه خوشه بهره می برد. خوشه اول به دو هسته سفارشی مجهز شده که قدرت بالایی تولید می کند. خوشه دوم از دو هسته Cortex-A76 بهره می برد و خوشه سوم دارای 4 هسته Cortex-A55 با مصرف بهینه است. این پردازنده همچنان دارای واحد پردازش عصبی دوگانه است؛ با این حال از DSP بهبودیافته بهره می برد.

سامسونگ برای مصرف بهینه تر انرژی توسط این تراشه، امکان پردازش شبکه عصبی روی هوش مصنوعی دستگاه را فراهم کرده تا دیگری نیازی به شبکه و سرور نباشد. این تغییر باعث افزایش سرعت شناسایی چهره و صحنه می شود. مودم اگزینوس 5123 یکی از اولین مودم های 5G تولید شده توسط لیتوگرافی 7 نانومتری EUV محسوب می شود. سامسونگ ادعا کرده سرعت دانلود این مودم به 3 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

از سایر مشخصات این چیپست سامسونگ می توان به پشتیبانی از رم LPDDR5، صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتز و دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسلی اشاره کرد. تولید انبوه این پردازنده از اواخر امسال شروع می شود. قدرت گوشی گلکسی S11 سامسونگ توسط این چیپست تامین می شود (گلکسی S11 سامسونگ با رم LPDDR5 از راه می رسد).

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع