گلکسی S11 سامسونگ به سنسور ToF جدید مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت سامسونگ برای سری گلکسی S11 از یک سنسور تشخیص عمق جدید بهره می برند. ظاهرا کمپانی چینی Sunny Optics وظیفه ساخت این سنسورها را بر عهده دارد.

سامسونگ جزو نخستین شرکت هایی بود که ایده استفاده از سنسور ToF در گوشی های هوشمند را مطرح کرد. دوربین سلفی گلکسی S10 5G ابعاد جسم را اندازه گیری می کند و امکان ثبت فیلم با پس زمینه تار را برای کاربر فراهم می آورد. سرمایه گذاری بیشتر روی این تکنولوژی باعث شد تا سامسونگ از سنسورهای جدید در سری گلکسی نوت 10 استفاده کند. حال به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا یک سنسور ToF کاملا جدید را در سری گلکسی S11 به کار گیرد (حاشیه باریک نمایشگر گوشی گلکسی S11 خبرساز شد).

تمرکز شرکت های سازنده در حال حاضر روی طراحی چیپست ها معطوف شده است. به طوریکه شرکت هایی نظیر اپل و ARM اکنون در حال تنظیم آی پی خود برای انجام عملیات یادگیری ماشین و شبکه عصبی هستند. ناگفته نماند که این تراشه ها عمدتا در تجهیزات مربوط به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به کار گرفته می شوند. حال به نظر می رسد که استفاده از سنسور ToF برای دوربین سلفی نیز به یک قاعده کلی در ساخت گجت های پیشرفته تبدیل شده است (پتنت جدید سامسونگ به دوربین سلفی سه گانه گلکسی S11 اشاره می کند).

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، شرکت سامسونگ در صدد است تا پرچمداران 2020 را با فناوری ToF جدید به بازار بفرستد (شماره مدل گوشی سامسونگ گلکسی S11 لو رفت). این فناوری مطمئنا بخش های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. طبق اظهارات شبکه اجتماعی Weibo، ساخت سنسورهای ToF در سری گلکسی S11 به شرکت چینی Sunny Optics واگذار شده است. البته جزئیات این سنسورها هنوز به طور کامل مشخص نیست. جالب آنکه Sunny وظیفه ساخت دوربین پریسکوپی P30 پرو هواوی را نیز بر عهده دارد. این شرکت ممکن است نام خود را در فهرست تامین کنندگان آیفون 2021 نیز به ثبت برساند.

اساس کار سنسورهای ToF در واقع بسیار ساده است. بدین ترتیب که ابتدا یک پالس موجی به محیط فرستاده می شود و سپس زمان لازم برای بازگشت پالس به سنسور مورد سنجش قرار می گیرد. این فرایند موجب تخمین عمق شده و به دستگاه اجازه می دهد تا تعامل بهتری را با محیط پیرامون برقرار کند.

در پایان باید بگوییم که سری گلکسی S11 شامل سه گوشی مختلف است که همگی به رم LPDDR5 مجهز شده و قابلیت زوم بدون اتلاف تا 10 برابر را برای کاربر فراهم می آورند (گلکسی S11 سامسونگ با رم LPDDR5 از راه می رسد).

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع