حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آنر ۹ ایکس به زودی وارد بازار اروپا می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آنر به عنوان برند زیرمجموعه هوآوی پس از اینکه در ماه ژولای مدل ۹ ایکس را در چین معرفی نمود، در جدیدترین خبر اعلام کرده که به زودی این محصول خود را به بازارهای اروپا خواهد آورد. این دستگاه که دارای یک دوربین سلفی پاپ‌آپ است، در کمال ناباوری و علی‌رغم اینکه تحریم‌های ایالات متحده همچنان علیه کمپانی چینی برقرار هستند، از نرم‌افزارهای گوگل به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. آنر پیش از اعلام رسمی عرضه این محصول خود در اروپا، به وب‌سایت خبری theverge گفته که قیمت مدل ۹ ایکس را تقریباً ۳۴۸ یورو یا ۳۸۶ دلار تعیین کرده است.

به سبب وجود باتری بادوام و نمایشگر بدون ناچ و ۶٫۵۹ اینچی، کار کردن با این محصول آنر بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این دستگاه اگرچه از بهترین دوربین‌های بازار بهره نمی‌برد و رابط کاربری EMUI هوآوی هم تا حدودی دست و پا گیر شده اما وقتی کارایی این مدل را می‌بینیم، کمتر عیب و نقص‌هایش را احساس خواهیم کرد.

حالا از آن جایی که دوربین جلوی پاپ‌آپ یک فاکتور بسیار مهم برای متقاضیان آنر ۹ ایکس به شمار می‌رود، بد نیست صحبت‌های خود را با این بخش از دستگاه مورد بحث آغاز کنیم. این مکانیسم جدید که در سال ۲۰۱۹ توسط بسیاری از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مورد استفاده واقع شد، خیلی راحت توانست خود را در دل مشتریان جا کند و بهترین نمونه آن نیز گوشی وان‌پلاس ۷ پرو بود. البته نماینده آنر در این خبر به خاطر اینکه تقریباً نصف محصول وان‌پلاس قیمت دارد، واقعاً حرفی برای گفتن نخواهد داشت و فقط در حد و اندازه خودش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به هر حال، این دوربین سلفی ظاهر شونده اگرچه در مقایسه با دوربین سلفی وان‌پلاس ۷ پرو با سرعت کمتری از جای خودش بیرون می‌آید ولی با این وجود باز هم محل قرارگیری یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی و باکیفیت است. به علاوه، چنان‌چه این دستگاه تشخیص دهد دوربین سلفی آن در معرض شکسته شدن است، به سرعت آن را جمع خواهد کرد.

حال که صحبت از دوربین شده، بد نیست بحث خود را از همین نظر ادامه دهیم. با نگاه کردن به قاب پشتی، شاهد حضور یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، ۸ مگاپیکسلی زاویه گسترده با دریچه دیافراگم f/2.8 و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.4 خواهیم بود. این ماژول سه‌گانه که برآمدگی مختصری را نیز به خود اختصاص داده، در کنار سنسور اسکنر اثر انگشت جای‌گیری کرده است.

همان‌طور که در دو تصویر زیر می‌بینید، کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دستگاه چندان چشم‌گیر نیست ولی با این حال، نمی‌توانیم آنها را ضعیف بدانیم. به این نکته نیز اشاره کنیم که هنگام سوئیچ شدن میان دوربین جلو یا عقب، نرم‌افزار گوشی کمی کند می‌گردد. به هر ترتیب دکمه شاتر به خوبی کار خواهد کرد بنابراین هنگام عکسبرداری سریع اصلاً محصول آنر مانع شما نخواهد شد.

از نظر مشخصات فنی هم آنر ۹ ایکس دستگاه نسبتاً قدرتمندی است چرا که از پردازنده کایرین ۷۱۰F، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت، رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. با نگاه کردن به این امکانات و در نظر گرفتن قیمت، باید اعتراف کنیم که این گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردارست. سوئیچ شدن میان اپلیکیشن‌ها با سرعت بالایی انجام می‌پذیرد و باتری آن نیز می‌تواند به راحتی حداقل یک روز و نیم دوام بیاورد. ضمن اینکه امکان شارژ باتری هم از طریق پورت USB-C فراهم شده است و به سبب وجود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری کاربران می‌توانند هدفون‌های مورد علاقه خود را در این محصول آنر قرار دهند.

نمایشگر IPS LCD آنر ۹ ایکس برای نمایش محتوای برنامه‌های روزمره کیفیت بالایی دارد ولی خودِ کمپانی چینی ویژگی به نام Enhanced Dynamic Range را افزوده تا فرآیندهای پردازش ویدیویی را بهبود بخشد و کنتراست تصاویر را افزایش دهد و میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را بیشتر کند. البته شاید در نگاه برخی افراد، امکان دارد رنگ پوست کاربران بیش از حد شفاف گردد و محتواها غیرطبیعی به نظر بیایند. لازم به ذکر است که امکان خاموش کردن این آپشن وجود ندارد.

از نظر نرم‌افزاری، رابط کاربری EMUI هوآوی که با اندروید ۹ پای همراه شده، باعث به زحمت افتادن افراد می‌شود. البته امکان اعمال برخی تغییرات فراهم شده ولی باز هم باید با بسیاری از عناصر پوسته نرم‌افزاری نامبرده نظیر منوی اشتراک‌گذاری هوآوی یا اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده کنار بیایید.

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که هوآوی در لیست تحریم‌های دولت ایالات متحده قرار دارد به همین دلیل انتظار می‌رفت در آنر ۹ ایکس هیچ اثری از اپلیکیشن‌های گوگل نباشد حال آن‌که تمامی برنامه‌های مخصوص اندروید در این دستگاه گنجانده شده‌اند. کمپانی چینی مدعی شده زمانی که مجوز ساخت این گوشی دریافت شد، هنوز آمریکا او را تحریم نکرده بود. البته آنر در مورد بروزرسانی‌های بعدی نرم‌افزاری حرف نزد ولی گفت که برنامه دارد در آینده پشتیبانی از آن را ادامه دهد.

مطمئناً اگر آنر ۹ ایکس را خریداری کنید، باز هم نسبت به هوآوی احساس رضایت خواهید داشت زیرا سرعت و عملکرد این دستگاه به عنوان یک موبایل میان‌رده فوق‌العاده خواهد بود و اگرچه در آن کمبودهایی را خواهید دید اما به طور کلی نمی‌توان نسبت به آن ایراد خاصی گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع