احتمال پشتیبانی تمامی پرچمداران سال آینده سونی از شبکه 5G

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق گزارش های منتشر شده، کلیه پرچمداران سونی که در سال 2020 عرضه می شوند، از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کنند.

کمپانی سونی در اوایل سال 2018 اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G یک اصل مهم در تولید گوشی های اکسپریا به شمار می آید. اما این شرکت از آن زمان تاکنون هیچ محصول 5G را به بازار نفرستاده است. خوشبختانه اخبار جدید حاکی از آن هستند که پرچمداران سونی در سال آینده بالاخره توانایی اتصال به این شبکه را پیدا خواهند کرد.

طبق گزارش های منتشر شده در وب سایت ژاپنی Sumahoinfi، گوشی اکسپریا 5 که جدیدا از آن رونمایی شده، آخرین پرچمدار سونی است که از شبکه 4G پشتیبانی می کند. نسل بعدی گوشی های سونی، دارای مودم 5G خواهند بود. این شرکت ژاپنی در تلاش است تا با عرضه محصولات 5G خود، با سازندگانی همچون سامسونگ، اپل و شیائومی به رقابت بپردازد. این شرکت همچنین سعی دارد تا از شرایط نامطلوب هواوی و ادامه تحریم های آمریکا، نهایت استفاده را ببرد.

ناگفته نماند که شرکت هواوی علاوه بر توسعه پرچمداران، به عرضه گوشی های میان رده و ارزان قیمت خود ادامه می دهد. در این حالت می توان گفت که این دست از محصولات سونی، همچنان قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G LTE را خواهند داشت. هر چند ممکن است که برخی از آن ها به مودم 5G نیز مجهز شوند.

همانطور که گفتیم، این کمپانی ژاپنی عمدتا در حال توسعه نسل بعدی سونی اکسپریا است؛ با این حال نباید از اخبار مربوط به محصولات فعلی نظیر اکسپریا 5 غافل شد. سونی در نظر دارد تا پایان سال میلادی چهار میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کند. شرکت سونی پیش از این قرار بود پنج میلیون دستگاه را به دست مشتریان برساند؛ اما متاسفانه این امر بنا به دلایلی محقق نشده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع